Eten

<p>Mijn zoontje Lenn eet sinds afgelopen maandag ineens geen brood meer. Hij is ook ziek geweest en had last van keelpijn. Ik geef hem vaak een cracker met iets erop maar dat wilt hij ook niet. Hij is al klein en licht voor zijn leeftijd en maak mij daar wel zorgen om. Drinken gaat wel heel goed, ik geef hem steeds een paar slokken. Hebben jullie misschien tips of iemand die dit ook mee gemaakt heeft met de leeftijd van 13 maanden!</p><p> </p><p>groetjess!!</p>
 
Ja dat heb ik wel gehad ik zou doe ik mijn dochter eet ook niet echt brood soep maken en brood er in en dan ging ze wel eten en mischien pap effen tijdelijk dat hij toch wat binnen krijgt blijk baar heeft hij nog pijn aan de kil zou zachte dingen proberen
 
Mijn zoontje eet sinds dat hij 1 jaar is gewone havermoutpap in de ochtend. Dus gewoon simpele havermoutvlokken gekookt met melk en water (zodat hij ook nog melk kan drinken overdag en niet teveel melk binnen krijgt) Onwijs gezond en mijn zoontje vindt het heerlijk. Misschien zou je dat kunnen proberen. Dit is zo voedzaam en een prima vervanger van brood.
Eten moet zover het kan gezellig en ontspannen zijn, dus als brood om wat voor reden dan ook niet lukt, zou ik een passend, maar gezond alternatief proberen te bieden, zoals dus bijvoorbeeld havermoutpap 
 
Komen er trouwens geen tandjes of kiesjes door? Dan wil mijn zoontje namelijk ook geen taai of hard eten. Hij eet dan alleen het zachte brood op en laat de korstjes liggen, hij wil dan ook geen appel eten (hij is bijna 21 maanden en heeft bijna zijn hele gebit al, dus hij krijgt hele stukken appel).
En maak je je zorgen om het feit dat hij klein en licht is? Hoe is dat de families?
Bij ons is het namelijk het tegenovergestelde, mijn zoontje is erg groot voor zijn leeftijd en weegt flink wat kilo's, op de curve zit hij ongeveer op de +2,5, maar hij ziet er absoluut niet dik uit. Hij is een erg grote eter.
Maar als je dan kijkt naar ons en onze families, iedereen is lang en we zijn allemaal grote eters, we hebben allemaal een normaal slank figuur, niet dun, maar zeker niet dik. Ik maak me dus geen zorgen om hoe hij eet (ik bepaal immers ook wat hij eet ?) en waar hij zich op de curve van het CB bevindt. Hij volgt duidelijk gewoon de familielijn
 
Mijn dochter eet afwisselend brood en havermout in de ochtend. Ze is 10,5 maand  
Ik gebruik de fijne vlokken van AH Bio. Ze heeft geen enkele last ervan en haar ontlasting is goed. Ik maak het met soja of haver barrista edition melk, aangelengd met water. En dan wat rozijntjes kaneel en erg fijn gesneden appel erin. Vindt ze heerlijk! Maar ze wil nu wel zelf de  lepel in haar mond steken, dus een hoop geklieder haha! Schortje voor en toe maar. 
Misschien is voor jouw kindje yoghurt of melk met ontbijtgranen al een optie? Kellogs heeft nu een best wel verantwoorde variant voor kinderen. Kellogg by Kids no sugar added blueberry apple & beetroot. Jumbo verkoopt 'm. 
 
Oh en gewoon blijven aanbieden hoor, hij zal het vast vanzelf wel weer gaat eten. Over een korte of langere tijd :)
 
- pannenkoeken (zelfde ingrediënten als brood, maar dan andere verhouding) ik deed eerst naturel, daarna beetje boter/margarine erop. (Appel)stroop of suikerpoeder deed ik pas veel later. 
- bananenpannenkoeken 
- wentelteefjes, maar met weinig suiker in het beslag
- rijstsoep (Chinees: congee). Eerst naturel, daarna met beetje boter, later met beetje roerei 
- gekookt eitje! eeuwige favoriet 
- yoghurt naturel, evt beetje jam/ gepureerd fruit erbij 
hier ook moeder van een klein garnaaltje 
 
Terug
Bovenaan