eten

hoi allemaal
Ik heb een vraagje ben 5 weken zwanger en heb van de week in een restaurant ossenhaasjes stukjes medium gegeten nou maak ik me een beetje zorgen kan dit kwaad.
Bedankt voor jullie antwoord
 
Proficiat allereerst. Normaal gesproken is het niet de bedoeling dat je vlees eet dat niet helemaal gaar is.

Het is wel zo dat in het begin de meesten niet weten dat ze zwanger zijn en ik weet zeker dat we allemaal dingen gegeten of gedronken hebben in die eerste paar weken die we beter hadden kunnen laten staan.

Ik zou het in ieder geval niet meer eten, ik weet niet zeker of het al echt kwaad kan nu. Als je je echt grote zorgen maakt kun je natuurlijk even je huisarts of een vk bellen en de vraag daar neerleggen.

groetjes en een voorspoedige zwangerschap toegewenst.

Jane32wk
 
Uit jouw verhaal leid ik af dat het ossenhaasje medium gebakken is, je hoeft je geen zorgen te maken.... Zodra je geen rauwe vlees vis of melk producten eet is er nix aan het handje!

Geniet van je zwangerschap meid!

Linda (20 okt)
 
ja maar medium is toch ook licht roze (dus niet helemaal gaar, dus half rauw)? Of zie ik dat nou verkeerd?

Ik vraag in ieder geval sinds ik zwanger ben om alles goed doorgebakken te krijgen, dus geen rood of roze stukken in het vlees want dat is niet goed.

groetjes, Jane32 wk

PS ik krijg honger van dit onderwerp :)
 
Je moet je geen zorgen maken hoor de kans dat jij vlees hebt gegeten wat besmet is is echt heel klein.Toen ik zwanger was heb ik een keer een varkenshaasje gegeten wat roze vanbinnen was wist ik veel dat dat normaal is bij een varkenshaasje.Ik heb het toen aan de Vk gevraagd en die zei ook zolang het bloed er niet uit loopt is er niets aan het handje.Ik zou het niet meer eten want dan hoef je je ook geen zorgen te maken je kunt evt bij het bloedprikken bij 12 weken je laten testen op toxoplasmose als dat je een geruster gevoel geeft.Een fijne zwangerschap toegewenst.Groetjes Ingrid.
 
Ik denk niet dat je je zorgen hoef te maken, ik kwam erachter dat ik zwanger was toen ik al 6 weken heen was, voor die tijd was ik helemaal gek op filet american en heb dat de eerste weken dus ook regelmatig gegeten, maar als je niet weet dat je zwanger bent kun je daar geen rekening mee houden, ik heb mijn verloskundige gevraagd of dit kwaad kan, maar volgens haar zijn de risico's zo ontzettend klein, Hiermee bedoel ik niet dat je je hele zwangerschap rauw of half rauw vlees kan eten, maar die ene keer zal geen kwaad kunnen.. Hou er wel rekening mee in het vervlog van je zwangerschap en probeer er zoveel mogelijk van tegenieten :D
 
ik zat laatst ook bij de griek en had ook een stukje halfdoorbakken vlees geproefd. tja jammer, het is gebeurt niks meer aan te doen.
je probeert alles goed te doen, en soms maak je wel eens een foutje, voel je eigen niet schuldig hoor, het gebeurt iedereen.
geniet van je zw.schap
liefs sandy 27wk 5dgn
 
Ik had me stipt gehouden aan alles en ik kreeg alsnog een miskraam.Je moet er natuurlijk op blijven letten,maar laat je niet gek maken door alles wat je niet mag.Vroeger aten ze toch ook alles.Misschien een stom voorbeeld,maar zo ga ik het wel een beetje bekijken.

Groetjes Kreeft
 
Terug
Bovenaan