eten

Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat ik een beetje achter loop met de voeding. Sommigen geven al brood, anderen een lange vinger en weer een ander geeft een rijstwafel. Beginnen jullie daar zo maar mee of doen jullie dat wel in overleg met het cb, want voordat ik daar met mijn dochter naar toe moet is ze alweer acht maanden. Dit is trouwens haar schema:
8.00: 200 ml opvolgmelk+bambix
12.00: groentehapje+danoontje
15.00: fruithapje of roosvicee
17.00: 200 ml opvolgmelk+bambix
20.00: 200 ml opvolgmelk+bambix

Als ik het zo bekijk zit er maar weinig variatie in of lijkt dat maar zo? Mijn dochter is nu zeven maanden oud. Heeft iemand ideetjes om het misschien anders te doen of is het zo wel prima? Ik hoor wat graag wat jullie reacties zijn.

Groetjes van Karin
 
Hi Karin

Mijn dochter is ook 7 maanden, en bj haar is eten al helemaal een ramp:

8:00 200 ml + bambix (kwart blijft staan)
10:30 Paar hapjes fruithap
12:00 200 ml (kwart blijft staan)
14:00 paar hapjes fruithap
16:00 200 ml (helemaal op)
18:00 de rest van het potje fruit
20:00 200 ml + rijstebloem (kwart blijft staan)

Ze wilt geen groente hap, diksap, roosvisee enz...niets.
Vandaar nog de vierde fles...dan krijgt ze nog iets binnen.

Maar als je ziet wat een energie en vrolijkheid...zal het wel goed gaan.
 
hoi karin,het schema van mijn dochter (7 maand) is:
8 uur : 200 ml melk met molenaar kindermeel
11 uur : fruit
12 uur : fles 200 ml
15 uur : beetje diksap met een lange vinger (ssssssst,niet aan het cb vertellen,zit suiker in he ;-) )
17 uur : groente met aardappels of rijst of pasta,vanaf volgende week begin ik met vlees/vis
18 uur : toetje, yoghurt met beetje diksap
20 uur: fles 200 ml met nutrix
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Dan heb ik nog een vraagje. Als jullie de papfles geven welke speen gebruiken jullie dan? Ik gebruik zelf de 3-standenspeen, maar daar komt soms niets uit, misschien maak ik de pap wel iets te dik. Dat kan natuurlijk ook. Dus ik geef de pap nu met een lepeltje, maar dat vind ik nog een beetje te veel een smeerboeltje worden, omdat ze nog niet echt kan "eten". Het eten belandt meer voor de mond dan in de mond, ha, ha.

Groetjes Karin
 
Hoi,
de pap van smorgens geef ik met een lepeltje,deze maak ik dan ook redelijk dik,en de laatste fles geef ik tegenwoordig met een tuitbeker,omdat ze met de fles alleen maar zit te klieren
 
Hallo Sanne,

Dat weet ik eigenlijk ook niet. Wat doe jij er dan in? Misschien een rare gedachte van mij, maar het lijkt mij moeilijk om haar een koekje te geven als ze nog helemaal geen tanden heeft. Ja, ze krijgt nu een tandje door. Ik heb toevallig rijstwafeltjes gekocht voor haar en dat probeer ik wel even uit. Daarom vraag ik ook wat jullie je kind van zeven maanden geven. Want ik weet het soms niet meer.

Groetjes van Karin
 
Terug
Bovenaan