eten

hoi
mijn dovhter is nu 6 maand dus mag ze warme hap hebben hoe doen jullie dat elke dag of krijgen ze om de dag,
en als je hetzelf wilt maken wat doen jullie er dan door dat het niet zo droog is
alvast bedankt
 
Toen ik ben begonnen met de groentehap heeft mijn zoontje eerst potjes gekregen, dit is nog erg vloeibaar en went makkelijk. Later bouw je het op naar wat grover en nu eet hij groente met de pot mee (hij is nu 8 maanden). Om het smeuiig te maken kan je er een klontje boter door doen of wat kookvocht toevoegen. Nu krijgt Tijs een stukje vlees door zijn groente met een beetje jus, hij vindt het heerlijk. Succes!!
 
Toen onze dochter 6 maanden was gaven we haar het hapje meestal rond 16.00 uur. Dit was voor haar de beste tijd aangezien zij weer sliep tussen 17.00 en 18.30. Dus het ligt een beetje aan haar dag ritme. Je kunt de voeding wanneer je die zelf maakt wat aan lengen met een half kopje water of halvarine zo wordt lekker smeunig !!

Veel plezier en succes !!

Groetjes Wilma ten Westeneind
 
Wij gaven het ook iedere dag. Maakte het vers omdat ik dat zelf een prettiger idee vond.
Gewoon koken en wat kookvocht in de blender dan word het smeuig.
Later kan je wat boter toevoegen ipv vocht.

groetjes
 
Mijn dochter van 5,5 maand krijgt elke dag 's ochtends fruit en 's avonds groenten. Ik ben begonnen met groenten toen ze 4 maanden oud was. Eerst een paar theelepels en langzaam opgebouwd. Ik maak de hapjes zelf. Bijvoorbeeld groenten en aard koken en dan pureren in de staafmixer. Om te voorkomen dat het te droog wordt kan je water of flesvoeding toevoegen. Op keukenkikker.nl staan allerlei tips en recepten.

Succes.
 
Ik geef Jeroen elke dag een warme hap (om ongeveer half 6): groente met aardappel gepureerd, en om het wat smeuiger (smeuiiger?) te maken doe ik er een beetje van het kookvocht door.

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan