eten?

Hallo,

Vraagje: Mijn dochter is ruim 6md, ze heeft ook altijd goed gegeten. Maar de laatste week wijgert ze de pap en s avonds haar groentehap ik krijg het er niet in terwijl de fruithap en dannoontje er wel in gaan,zelf de flessen gaan er maar voor de helft in. Maar zelf komt ze ook niet als ze honger heeft.ze heeft wel 2 tandjes erbij gekregen en die zijn ook al door. Kan het daar aan liggen?Wat moet ik nou doen, moet ik haar gaan dwingen om wat te gaan eten? Wat ze moet toch ook aan haar vocht komen.min 500 ml per dag.Ze is wel nog heel allert en vrolijk. Wat moet ik nou. Meschien hebben jullie nog tips.

Bedankt Linda
 
Hi Anoniem, heel herkenbaar, onze zoon is nu ruim 24 maanden dus bijna half jaar en hij drinkt sinds een week echt minder en heeft zijn lippen stijf op elkaar als ik met fruit kom terwijl hij 2 weken geleden best smikkelde van fruit. Groenten zijn we nog maar beetje mee begonnen maar ook daar gaan de lippen stijf op elkaar. Vanmorgen probeerde ik het op mijn vinger en daar likte hij de appelprut wel vanaf??? En ja dat drinken, ik zorg dat hij minimaal 500 binnenkrijgt, vaak lukt dit zelfs tot 600/560. Ik weet ook niet waar het aan ligt?? Dus tips zijn van harte welkom
 
Hoi,
Dwingen heeft geen zin. Mijn dochter (nu tien maanden) heeft regelmatig van die periodes. De ene keer eet ze alles prima op, de volgende keer zit haar mond op slot. Meestal is het dan zo'n hangerige periode, dat ze verkouden is of een tandje doorkomt, maar soms ook zonder echt aanwijsbare reden. Van het eten maak ik maar geen drama meer, het vocht bied ik vaker aan. Beetje water, diksap of lauwe thee krijg ik er dan vaak nog wel in. En inderdaad van je vinger laten likken (beetje arbeidsintensief) werkt ook soms.
Houd alleen in de gaten dat ze niet suffig worden. Als ze lekker vrolijk zijn, dan zou ik me niet al teveel zorgen maken.
 
Tja denk dat je gelijk hebt geen drama van maken, denk dat onze zoon misschien in een groeispurt zit (zo rond de 6 maanden)en misschien ook wel een tandje want hij heeft af en toe ook rode wangen. We zien het wel.En inderdaad hij plast genoeg, kletst de oren van mijn hoofd, slaapt goed en poept ook nog ,dus niets wijst op iets ernstigs, maar hetmaakt je soms onzeker zo van wat moet hij wel of niet binnenkrijgen...
 
Terug
Bovenaan