eten

Hoi meiden,

Ik weet het even niet.....
Mijn dochtertje Noa is 6 maanden en 1 week oud. Nu mag ze al fruit en een warme hap.
Fruit gaat er goed in en we zijn vorige week begonnen met groente. Nu vraag ik me af, hoe bereidt je het vlees, mag je dat bakken? IK hoorde dat ze ook diksap en soepstengels mogen. IK denk dan...dat krijg ik er nooit allemaal in....
Tevens vraag ik me af; wat is nu beter potje of zelf koken? Daar zijn de meningen nog al over verdeeld.

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie kindjes allemaal krijgen (van dezelfde leeftijd).

Dit is Noa's schema:

07.00     fles van 7 scheppen = 230 cc
10.00     1 hele vrucht
11.30     fles van 6 scheppen = 200 cc
15.00     fles van 6 scheppen = 200 cc
17.00     groente is nu nog een klein beetje
19.30     fles van 200 cc

Ik hoor graag van jullie!

Liefs Anouk
 
Hoi Anouk,
Toen mijn zoontje 6 maand was had hij ongeveer hetzelfde schema. Met als verschil
dat hij wel een heel potje groenten opat.
Dat komt vanzelf wel. Ik heb altijd gewoon vlees gebakken alleen dan zonder kruiden
voor die kleine. Niet te hard aanbakken en in kleine stukjes geven. Dat ging prima.
En die tussendoortjes.... Ze Mógen het hebben maar het hoeft niet. Quinten krijgt
nu sinds een maand of 2 (hij is 12,5 maand) pas 's ochtends een kinderkoekje bij
het drinken. Verder ook niets. Ja ik heb wel eens een stukje soepstengel gegeven,
maar dat was geen succes. Hij stikte er bijna in.
Dat drinken (diksap ofzo) komt als er ruimte voor is. Dat was bij ons toen we de
4e fles lieten vallen. Anders kreeg hij veel te veel en da's ook niet goed.
Die 4e fles hebben we laten vallen met 8 maand. Toen kreeg hij tussen de middag
brood en melk en 's avonds warm eten en yoghurt na. Sinds die tijd dus krijgt hij
's ochtends wat drinken. En als het warm is dan 's  middags nog een keer.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
Succes ermee Groetjes Melanie
 
Hallo,

volgende week wordt mijn dochter 6 maanden en heeft ongeveer hetzelfde schema de ene dag eet ze een heel potje fruit of groente leeg en de andere dag   eet ze nog geen 1/4 potje leeg ik dwing haar ook nooit!

8,00/8.30 uur 210cc+7 shepjes melk
10.30 fruit wat ze op krijgt
12.30 210cc+7 schepjes en twee eetlepels bambix pap
tussendoor een bambix koekje en diksap soms zo'n 150cc
16.30 groenten wat ze op krijgt
om 19uur in bad en dan de fles 240cc+8 schepjes

meestal zit je wel hetzelfde op die leeftijd

groeten
 
Terug
Bovenaan