eten

help!!!!
wie heeft er een oplossing voor om mijn zoontje van 17 maanden weer normaal te laten eten?sinds 2 maand wil mijn zoontje niet meer warm eten.gelukkig wou hij dan wel pap.maar helaas nu ook niet meer.brood???ja ,2 hapjes en dan houd het alweer op.nou moet ik zeggen dat hij alle tandjes en kiesjes nu wel in 1 keer krijgt,het zijn allemaal witte puntjes in zijn mond.maar kan dat zo'n invloed hebben?en dan al 2 mnd lang??wie heeft een oplossing of heeft het zelfde meegemaakt.
groetjes margriet

Hoi Margriet,

Ik heb precies hetzelfde, mijn zoontje van 21 maanden eet al bijna een half jaar geen warm eten meer. Heb alles al geprobeerd en niks helpt. Ga nu (ik ga vandaag beginnen) geen papfles meer voor hem maken voor het slapen gaan en als hij dan toch honger krijgt schotel ik hem gewoon een bord met warm eten voor. Hoop dat het helpt.... Ik zou me geen zorgen maken als hij wel goed groeit en gewoon fruit eet en zo. Ik maak me wel een beetje zorgen om mijn mannetje, omdat hij namelijk maar 10 kg weegt!! Misschien een idee om te proberen: een leeg bordje bij je zoontje neer zetten en zelf lekker gaan eten, dan wil hij opeens vast ook wel wat hebben. (dat hielp bij mij wel eventjes) succes....
groetjes Marjan

hoi marjan.
bedankt voor je reactie.ben nu ook aan het proberen wat jij ook gaat doen.maar mijn ventje eet dus geen fruit.dus doen wij het maar met diksap en liga met sinaasappel.ook hij weegt maar tien kilo dus weinig spek om het lichaampje{hij is vrij lang}maar goed,we blijven proberen ooit zullen ze de stap naar warm eten wel weer maken.toch?!jij ook succes.trouwens,ze zeggen dat vocht,drinken,het belangrijkste is.
groetjes margriet

Hoi Margriet,
Mijn zoontje is nu 2jaar en 8maanden. Toen hij 9 maanden was besloot hij te stoppen met warm eten. Dit heeft hij volgehouden tot zo'n 3 maanden geleden. Nu eet hij 's avonds enkele happen. In het begin frustreerde zijn niet eten heel erg, maar er werd ons aangeraden het eten gezellig te houden en gewoon een lepel in zijn hand te stoppen en zelf te gaan eten. Dit hebben we gedaan en het heeft dus heel erg lang niet gewerkt! Het is wel belangrijk dat hij van alles wat binnenkrijgt: brood, vleeswaren en fruit (of groenten ...yeah right) en ook hier moesten wij mee gaan goochelen. Gelukkig eet hij de laatste dingen nu wel vlot. Zijn gewicht is nog steeds aan de lage kant maar dat is volgens het consultatiebureau gunstig. Als hij vrolijk en fit blijft is dat het allerbelangrijkste! (en niet straffen door geen toetje te geven...). Succes S

hoi margriet,

ik denk dat je kindje ook inderdaad last kan hebben van zijn tandjes. die van mij kreeg pas geleden een paar kiezen tegelijk en hij reageerde hierop door 's nacht vaak wakker te worden. nu zijn de kiezen door en slaapt hij weer de hele nacht door. Mijn zoontje is nu net voor kerst 2 jaar geworden en weegt 11 kilo, is dat dan zo weinig?

Hallo Margriet. Ik heb een zoontje van 3 jaar en toen die dezelfde leeftijd had als die van jou, hadden wij ook problemen om hem iets warms naar binnen te krijgen.Steeds maar weer NEE. Wij werden er ook moe van. Op een gegeven moment hebben wij hem zelf laten opscheppen. Dat vond ie toch wel stoer. En hij mocht het helemaal alleen opeten. Het ging allemaal goed maar sinds een maand of 2 hoeft ie ineens geen groente meer. Daarom krijgt ie momenteel alleen nog maar aardappelen met een flinke portie jus, en een stukje vlees. En om het geheel af te sluiten krijgt hij als toetje altijd fruit. Bij ons op het peuterbureau zeggen ze dat dit voldoende moet zijn en dat je hem echt niet moet dwingen om te eten, dat maakt het alleen nog maar veel erger. En als die kleine van jou goed groeit, is er toch geen reden tot paniek ? Veel succes ermee !! Oh ja : geef je kind zo'n 3 uur voor je gaat eten geen snoep of chips meer, dan heeft ie rond etenstijd erge trek. Dit help bij ons echt prima. (nu moeten opa en oma dit ook nog even volhouden)

Terug
Bovenaan