Eten...

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Effe een vraagje over avondeten.Wij eten vaak verse groenten,maar ik vind het ook weleens makkelijk om een pot met erwtjes en worteltjes of boontjes open te trekken.Nu ons Tess steeds vaker met de pot mee-eet,zou ik toch weleens willen weten of ze dat eventueel ook al mag hebben.Ik heb ooit eens gelezen dat potgroenten te zout zijn voor onze hummeltjes.Maar tot welke leeftijd zou dat zijn.Weet iemand het antwoord,alvast bedankt!

Liefs Kitty en Tess

Hallo,

Wat ik weet is dat het geen probleem is als je de groenten even schoonspoelt van tevoren. Dan kan je kleine het gewoon eten
Suc6
maria

In principe mogen ze vanaf 1 jaar eigenlijk alles (hoewel ui, prei, kruiden enzo langzaam opbouwen)

En idd afspoelen, lijkt me goeie tip!

Groetjes Jenneke mv Ivar

Hoi,

Yari eet gewoon alles (behalve pizza en shoarma zeg maar) en dus ook groente uit pot. Op het cb hebben ze er niks van gezegd en veel zout zal er niet in zitten want dat proef ik meteen. Ik ben niet anders gewend dat zoutloos te eten dus dat merk ik dan wel. En aan Yari merk ik ook niks. Hij eet ook gewoon ui enz dat gaat allemaal prima.

Maar als jij je beter voelt bij het afspoelen zou ik dat zeker doen.

xx Elly

Tot 1 jaar moet je   idd uitkijken met zout. En in blikken en potten zit idd behoorlijk wat (het conserveert namelijk). Ook in kant en klaar maaltijden trouwens.
Dat ze het tot die leeftijd beter nog niet kunnen eten heeft te maken met de nieren die dan nog niet helemaal volgroeid zijn en beschadigd kunnen raken.

Ellen mv Julian

Hoi ,

Gisteren ben ik op het cb geweest voor de 11 mnd keuring!!en toen vertelde de arts me dat ze nu wel alles mag eten! Natuurlijk oppassen met zout idd voor de niertjes ..maar ze zei zelfs dat ze af en toe knakkies (worstjes) mocht hebben !! (dit is echt een zoutbom!!) Maar lili krijgt al vanaf 5 maanden (ook) potjes groenten...en heb nog nooit gehoord dat hier teveel zout in zit??!!!

Liefs lonneke

Hoi Lonneke,

Ik bedoel niet de voedingpotjes voor je kindje hoor.Ik bedoel de potten en blikken groente zoals van bv HAK enzo.

Liefs Kitty en Tess

Terug
Bovenaan