eten..

Ik vroeg me zo eens af hoe het bij jullie gaat met (avond)eten.

Onze tweeling is naar mijn idee niet de makkelijkste (daar komt nog bij dat ons dochtertje dus bijna niets mag ivm allergisch eczeem).

Eten jullie kinderen zelfstandig? Hier soms, is wel een enorme kliederboel, maar ja.

Eten jullie kinderen altijd met de pot mee of een potje? Hier beide.

Drinken jullie kinderen uit een echt  bekertje of tuit/rietjesbeker? Hier rietjesbeker die regelmatig nog op de grond wordt gesmeten (waar is erg gefrustreerd van kan worden...! en ze daarom nog steeds niet uit een gewoon bekertje drinken, want dat zie ik nog niet zitten, dweilen met de kraan open zeg maar...)

Wat vinden ze het lekkerst van eten?  Brood,  fruit  en sperziebonen zijn hier wel favoriet.

Groetjes Marasje
mv Lauryn en Kayden (11/07/06)

Hoi Hoi,

Lang zitten bij het avondeten zit er niet in, maar vindt wel dat hij een bepaalde tijd aan tafel moet zitten om te eten.
Hij eet altijd met de pot mee en eet zelfstandig zijn eten op.
Zijn lievelingseten is worteltjes, lasagne, macaroni.
Jaimey drinkt uit een glas  en dit gaat harstikke goed.

gr kaat mv jaimey

hoi

elise eet altijd zelf voeren zit er echt niet meer in dan hebben we oorlog aan tafel
over het algemeen eet ze best aardig 's avonds
drinken doen we hier uit een antilek beker alleen tussen de middag bij het brood drinkt ze uit een gewone beker
elise vind eigenlijk alles lekker, maar spinazie is favoriet dan gaat der bord schoon leeg

groetjes saskia

Kian wil graag zelf eten, en soms vind ik dat goed, en soms niet. Ik doe het een beetje om en om wat de pot betreft. Als hij vroeger eet en je zit hem echt te voeren, dan eet ie een heel potje leeg. Als ie aan tafel zit mag je blij zijn met 3 hapjes. Dus vandaar om en om.

Favoriet zijn hier boterham met leverworst/krentenbol, worteltjes met gebakken aardappeltjes en vis, en helemaal top is de yoghurt!

Drinken doet ie uit een tuitbeker.

Liefs NElleke

Hoi Hoi,

Janne wil echt alleen eten, anders komt er geen hap binnen. Wat we wel altijd doen is een tweede lepel achter de hand houden en haar hiermee tussendoor een hap eten geven. Tja anders zitten we er de volgende ochtend nog! Favoriet zijn bij Janne: sperzieboontjes, mais, erwtjes, cherrytomaatjes, gehaktballen en spaghetti. Ow en dan vergeet ik het belangrijkste: kaas! Dat zou ze de hele dag door kunnen eten... En een rietjesbeker is hier favoriet. S 'middags krijgt ze een pakje melk bij het eten (dan drinkt ze meer als uit een beker).

Groetjes Bregje

Yoëll alias kliko haha.
Hij eet met de pot mee, maar zn favoriet zijn toch de pasta's (mama's kindje)
Hij eet zelfstandig, maar hij geeft ook vaak zn vork of lepel en voeden we hem. Drinken doet hij tijdens het avoneten uit een gewone beker, maar wel dezelfde als wij anders moet hij hem niet. Tussen de middag bij het brood drinkt hij uit een rietjesbeker, maar die is antilek dus lekker makkelijk.

Niet teveel pushen met eten en er geen drama van maken, niet eten dan helaas pindakaas morgen weer een dag. Let wel dat er niet teveel tussendoortjes naar binnen gaan op de dag en 's middags bv om half drie a drie uur iets en daarna niet meer.
Ik merk bij yoëll als hij om 16 uur een kaakje op heeft hij minder eet 's avonds.

Terug
Bovenaan