eten

A

Anoniem

Guest
Ons dochtertje eet bijna altijd goed!Met het avondeten probeer ik nu steeds vaker te laten eten wat wij ook eten..Lasange,spaghetti,macaroni,bami noem het maar op,dat gaat er zo in..Maar zodra we komen met een normaal prakje,dan hoeft ze het dus echt niet..Ik wil graag wat tips hoe jullie dat dan oplossen...Ik vind haar nog te klein om te zeggen dat ze dan helemaal niets krijgt als ze het niet op eet...Ze is nu bijna 15 maanden...

Groetjes Elma

Hoi hoi,

Lastig zeg!! Om nu elke dag pasta te eten gaat wel heel ver.

Jennifer vind het leuk om met haar handen te eten, zo ontdekt ze het eten zeg maar. Dus met broccoli krijgt ze de stronkjes in haar handen. Die gaat ze dan uitpluizen en dan oppuzzelen....
Misschien een idee!!!

Succes
Groetjes Ilone
(Jennifer 11-7-2007)

Hoi Elma,

Sven zijn voorkeur gaat ook meer uit naar pasta en zo. Ik denk dat hij aardappels met vlees en groente een beetje te droog vindt of zo.
Het eten van Sven gaat nog wel in de mixer omdat hij nog maar 4 tandjes heeft. Als ik dan een Hollands prakkie heb, doe ik er nog wat water, jus of appelmoes door. Dat maakt het wat smeuiiger. Misschien is dat ook een idee bij jouw dochtertje?

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Elma,

Ik sluit me helemaal aan bij Ilone. Zelf laten doen!
Nu wil Bas alleen eten als hij het zelf mag doen (gelukkig mag ik af en toe tussendoor een hapje er tussen door geven, maar hij moet zelf de 'regie' in handen hebben). Niet te kleine stukken en gewoon laten proberen.
Misschien zal ze de eerste keren niet heel veel binnen krijgen, maar dan geef je een wat groter toetje of een liga/peperkoek/rijstewafel/soepstengel als extraatje. Misschien is je meisje wel gek op rauwkost. Dan geef je er zoiets bij en dan krijgt ze heus haar buikje wel vol.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan