eten..

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik weet het af en toe niet meer hoor.. Fleur was altijd een goede eter,maar tegenwoordig het tegen over gestelde.. In de ochtend mag ik blij zijn als ze een halve boterham op  eet, fruit krijgt ze nog steeds een potje,die ze ook maar voor de helft op eet(vers fruit wil ze al helemaal niet),tussen de middag ook maar een halve boterham,en het avondeten is helemaal drama..Ze begint dan al te krijsen en rond zich heen te slaan voordat het bordje op tafel komt..Prakje wil ze al helemaal niet(op het vlees na),pasta at ze vroeger zo op,nu 3 hapjes,en zet ze haar bord opzij,zelfs patatjes eet ze er hooguit 3!haar toetjes hoeft ze ook niet meer..Ik hoor haar eiegnlijk nooit klagen over eventueel buikpijn.
Haar koekjes laat ze tegenwoordig ook voor de helft liggen...Ik weet het gewoon niet meer..Als ik naar kindjes in de omgeving kijk, die eten allemaal wel al vers fruit,en eten meestal met de pot mee..Fleur wil gewoon niets!!Ik maak er ook geen strijd van,als ze niet hoeft ga ik het er niet inproppen...
Ik vind het nog niet eens zo erg dat ze weinig eet(dat komt vanzelf wel weer denkk ik dan,zolang ze maar niet afvalt)..Ik denk dan aan de vitamines die ze moet krijgen,op zo'n manier krijgt ze natuurlijk nooit voldoende binnen...
Ik zou zo graag willen dat ze weer eens lekker eet,iemand een tip???

Groetjes Elma

Lotte eet momenteel ook een stuk minder, maar het gaat nog wel. Ze zeggen dat dit een fase kan zijn waarin je kindje gewoon even niets meer eten wil.

Is het misschien een idee om haar anders wat vitaminendruppels te geven? Zodat ze in ieder geval nog iets binnenkrijgt?

Groetjes, Marisa

Hoi Elma,

Vervelend is dat zeg. Kan me je zorgen goed begrijpen.

Bij Sven is het juist precies het tegenovergestelde (wat ook niet altijd fijn is hoor). Als ik naar de keuken loop, ook al is het voor iets anders, begint hij meteen te roepen: ETEN en is dan niet meer te houden.
Zodra ik de tafel ga dekken, draait meneer helemaal door. Dan wil hij meteen zijn eten en anders is het krijsen geblazen.

Afgelopen week was hij een beetje ziekjes en was het enthousiasme iets minder maar hij blijft een goede eter. Hoewel ook hij nu wel kieskeuriger wordt bij het warme eter. Vanaf het eerste jaar beginnen kindjes hun smaak te ontwikkelen en gaan ze bepalen wat ze lekker vinden en wat niet.
Bij Sven heeft het ook vooral te maken met hoe iets voelt in zijn mond. Zo moet hij nu niets meer hebben van peultjes bijvoorbeeld want dat is best glibberig in je mond. Kan dat bij Fleur ook het geval zijn?

Misschien kun je een keer overleggen met het CB of je huisarts? Ikzelf zou zo geen oplossing weten want volgens mij heb je al een hoop geprobeerd. En zoals Marisa al zegt, misschien dat je vitaminedruppeltjes kunt geven?

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan