Eten

Hoeveel broodjes eten jullie kids, bijv met het middag eten?

Jesse eet ongveer 1 soms meer.Dus het valt de laatste tijd tegen, komt vast wel weer een beter periode.

Warme maaltijd, eten jullie kinderen dit een beetje goed.
Over het algemeen eet Jesse goed, maar de ene keer lust hij iets niet en de week er op wel, of anders om.
Jesse eet bijv met macaronie 2 opscheplepels, met aardappelen onveer 1 en 1 schepje groente, vlees vind hij niet zo bijzonder.

Graag hoor ik jullie reacties.

Gr Linda

Hoi Linda,

Sven eet 's ochtends 1 boterham, daarna in de loop van de ochtend wat fruit. Tussen de middag 2 boterhammen waar regelmatig de korst van blijft liggen. Halverwege de middag een tussendoortje en 's avonds eet hij best goed. En ja, de ene keer heeft Sven ook wat meer honger dan de andere keer. En als hij een dwarse bui heeft, eet hij bijna niets. Hij heeft genoeg reserves om dat op te vangen dus ik maak me niet zo druk daarover. En daarna krijgt hij een toetje, vla, yoghurt of zoiets dergelijks.
Over het algemeen is Sven een goede eter. Hij is dol op fruit en gelukkig geeft hij om koekjes en snoepjes niet zoveel. Chips wel maar die krijgt hij maar heel af en toe.

Groetjes,
Maike

Ilona eet 's morgens 1 boterham met zoet beleg (meestal jam of appelstroop omdat mams niet overal hagelslag wil vinden, hihi)

Tussendemiddag eet Ilona 1 boterham met kaas/vlees en 1 boterham met zoet (meestal dan wel hageslag omdat ze na het eten naar bed gaat en ik dan stofzuig en dweil, erg he?)

's Avonds ligt het er echt aan wat we eten.... Het aantal opscheplepels durf ik niet te zeggen, maar als we bv aardappels eten eet ze vanuit zo'n schaaltje een half bordje.

x miranda

Eline eet sinds kort 1 boterham tussen de middag, met korstjes. Voorheen at ze maar een halve, en dan ook nog eens zonder korstjes. Dus wij zijn heel tevreden.

Eline eet 's ochtends 1 boterham, ik doe meestal 1 helft met smeerkaas, en andere helft met jam. Als ik los beleg doe, eet ze alleen het beleg op, en laat ze de boterham liggen. En daarbij een bekertje melk.

Tussendoor eet ze een appel of banaan.

En 's middags eet ze weer 1 boterham, dan de helft met smeerworst, en de andere helft met appelstroop en weer een bekertje melk.

Tussendoor een stuk fruit of ontbijtkoek oid.

En 's avonds eet ze niet veel eigenlijk. Het vleesje vind ze altijd heerlijk maar de rest is vaak een probleem. Vaak beloven we haar nog een stukje vlees als ze de rest ook opeet. En dan schep ik heel weinig op. Vaak 1 opscheplepel in totaliteit. Maar meestal gaat het wel op, uiteindelijk.

Wel krijgt ze, ongeacht of haar bord leeg is, nog een toetje. Na het toetje is het ook klaar. Dan word er hoogstens nog water gedronken, maar niks meer gegeten. (door haar niet, wij nemen wel een lekker koekje, haha, maar dan ligt ze al op bed)

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveelheden-per-dag.aspx

Hierboven nog een link waarin staat hoeveel een kind moet eten. Dat valt dus eigenlijk mee. Eline komt al aan de 2 boterhammen per dag. Alleen avondeten red ze denk ik niet altijd. Wel de groente, want wij hebben altijd tomaat en komkommer bij het avondeten, en dat lust ze graag.

Lucas eet 's morgens een boterham, in de ochtend fruit, 's middags 2 boterhammen, in de middag een tussendoortje en 's avonds warm eten. Dat laatste eet hij niet zo heel goed. Hangt er erg vanaf wat we eten. Spinazie vindt hij erg lekker dus dat eten we dan ook elke week. Maar heel veel dingen hoeft hij niet. Ik maak me er verder niet druk om. Hij weegt 15 kg, dus hij kan wel wat hebben.

nou durf het bijna niet te zeggen.....
Bram eet 's morgens 3 boterhammen zonder korstjes en 's middag 2 a 3 boterhammen zonder korstjes , en avondeten gaat op dit moment erg slecht maar dat is gewoon een periode normaal gesproken eet hij ook goed in zijn warm eten , en als hij dan heel slecht heeft gegeten eet hij voor het slapen gaan nog 2 boterhammen zonder korstjes , ik weet dat het veel brood is maar hij eet verder alleen een fruithapje en verder niets tussendoor............ hij wil nooit geen snoepje of koekje eten (lust hij niet zo graag) en heel afentoe krijgt hij eens voor het slapen gaan 's avonds een paar stukjes chips maar dat is meestal in het weekend als ik vrij ben , dus om de week
het is best veel brood wat hij eet maar hij eet verder natuurlijk niets.......

Terug
Bovenaan