eten

wie heeft een tip voor mij ik heb een huil baby gehad ze huilden 18 a 20 uur heb kinder fisio gehad ze dronf haar fles als ze wakker word nu is mijn vraag hoe doen jullie dat over dag maken julie het wakker voor te eten of niet hebben julie vaste tijden ik niet wat is goed om te doen vaste tijden of niet alvast bedank groetjes dicky
 
Ik gaf altijd flesjes op verzoek... Zodra mijn dochter aangaf dat ze honger had kreeg ze een flesje.... Ze deed dit door erg te gaan smakken en later door op haar handjes te gaan sabbelen en huilen.

Ik probeerde wel ongeveer een schema aan te houden maar als ze een uur of anderhaf uur eerder kwam dan kreeg ze gewoon een flesje, en als ze nog lag te slapen kreeg ze haar flesje gewoon als ze wakker werd.

Meestal was het wel zo dat ze dus een flesje kreeg zodra ze wakker werd en dus niet op echt vaste tijden!
 
hey ik geef mijn zoontje van 3.5 maand juist wel op vaste tijden.

7.00 / 10.30 / 14.30 / 18.30 / 21.30

na zijn fles van 7 uur gaat hij weer het bed in, slaapt hij tot ong 10.00 uur.
rond 12 uur wordt hij vaak weer moe en dan gaat hij weer naar bed om zn middagslaapje te doen.
rond 4 uur doet hij vaak een kort slaapje in de box of wipstoel...
rond 18.00 uur gaat hij in bad en daarna krijgt hij zn fles. na de fles gaat hij naar bed en slaapt tot de volgende ochtend....maak hem alleen half wakker voor de laatste fles.
maar die zijn we nu naar voren aan het halen zodat hij die straks nietmeer nodig is.
ik doe trouwens niet moeilijk als hij eens een half uur eerder of later komt....maar meestal geeft hij rond deze tijden wel aan dat hij honger heeft.

wij voelen ons er prettig bij, en mauro weet precies waar hij aan toe is....

ik gaf eerst ook op verzoek maar toen ik een paar dagen bij heb gehouden hoelaat hij elke keer kwam ontdekte ik toch een 'vast' pratroon.
toen heb ik de tijden een beetje naar eigen hand gedraaid en gaat het perfect eigenlijk.

succes
 
Hallo Dicky,

Hoe oud is je kindje?
In het begin gaf ik ook op verzoek, maar mijn zoontje werd daar erg onrustig van. Toen ben ik op vaste tijden gaan geven:
07.00,11.00,15.00,19.00,23.00 en in het begin nog om 03.00 uur(hij was toen 1,5 maand en haalde net nog niet de hele nacht, vandaar) maar daar konden we al na een paar dagen vanaf. Hij werd er veel rustiger door en paste zich makkelijk aan: hij vroeg niet eerder dan zijn vaste tijden. Als hij wat onrustig wordt, geven we hem een speentje en dat werkt goed. Zijn slaaptijden heeft hij er zelf ook op aangepast:
8.00 - 10.30, 13.30-14.30, 16.00-18.00 (dan komt z'n vader thuis) en 20.30 - 07.00 (tussendoor maken we hem nog wel wakker voor de voeding van 23.00 uur). Het gaat zo heel goed bij ons, hij is inmiddels 4 maanden.
Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Mamma van Joas
 
PS
ik vergiste me, hij was al 2,5 maand in plaats van 1,5 toen we stopten met de nachtvoeding. hij heeft die best lang gehad
 
Terug
Bovenaan