Eten..

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames

Ik heb misschien een rare vraag.
Mijn NOD zal ongeveer de 26e zijn, maar waarschijnlijk eerder of later omdat ik onregelmatig menstrueer..
Nu heb ik gevoelige borsten en overdag af en toe een raar gevoel in mijn buik vorige week was het net alsof ik ongesteld ging worden, maar dat is niet doorgekomen. Door mijn onregelnatige cyclussen weet k het maar nooit, erg verwarrend..

Nou gingen mijn man en ik gister uit eten en toen dacht ik.. stel nou dat ik zwanger ben dan mag ik dit niet en dat niet....
Nu vroeg ik me af, zal het erg zijn als je in zo'n vroeg stadium rood vlees eet (of iets anders wat je tijdens de zwangerschap niet mag)?
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en lekker een stuk vis gegeten, maar dat vroeg ik me af.. Lijkt me verstandiger het dan niet te eten toch?

Iedereen die op het wachtbankje zitten, succes, de andere lekker doorklussen!!!
Ik hoop op veel positieve nieuwtjes!!

Liefs DaisyF

Hey meid!

Ik weet ook niet precies hoe dat zit.. ik dacht dat het de eerste prille weken niet uitmaakt maar kan me ook vergissen. Ik eet en drink alleen als ik ongesteld ben bv. filet of een wijntje daarna vast niet meer en ook met mate.. Ik had zaterdagavond 1 wijntje gedaan maar het smaakt me ook niet zo dus was daarna weer overgegaan op de thee! hihi

Liefs Renate

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is er de eerste 5 weken van de zwangerschap geen bloedband en kan eea. nog geen kwaad. Ik kan mij herinneren dat ik met mijn eerste zwangerschap zoiets nagevraagd had....Zou een mooie bescherming zijn van moeder natuur toch?

Ik zelf drink wel 1 of 2 wijntjes op een weekendavond in de tweede helft van mijn cyclus. De eerste liet anderhalf jaar opzich wachten en anderhalf jaar 2 weken per maand geen wijn drinken werd mij wat te gortig. Maar ik ben geen echte grote drinker, dus dat scheelt. Roodvlees eet ik nauwelijks.

gr.
Wenser

Ik vroeg me dit idd ook al af. Ben fan van osseworst, carpaccio en filet american. Eigenlijk heb ik dit na mijn ei niet meer gegeten, just in case....

Ik vroeg me het inderdaad ook af! :D
Goeie vraag dus ;) Ik ga lekker meelezen!

Want ook ik hou van carpaccio!
Heeeeeeeeerlijk!!
(Afgelopen weekend nog een donker stokbroodje gegeten met de bijbehorende Parmezaanse kaas, pijnboompitjes en de dressing met sla)

Je kan het gewoon eten.. Je lichaam wisselt tot de 7de week zwangerschap niks uit met de foetus.. Dus gewoon lekker blijven eten en drinken en als je een positieve test heb stop je ermee!

Toevallig toen ik gister aan mijn serranomham wilde beginnen begon ik ook te twijfelen. Ik lees dus ook mee. Dat is wel wennen hoor straks ben echt verslaafd aan filet, serranoham en carpaccio. Haha. Maar het is voor een goed doel!!!

Terug
Bovenaan