Eten

Bij ons gaat het heel wisselend met het eten. De ene keer gaat het heel goed en de volgende keer is het een drama. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat we eten de ene keer gaat worteltjes perfect en de volgende keer is het een drama.

We hebben zelf het idee dat het gewoon dwarsigheid is, maar ja dat weten we natuurlijk niet zeker. Soms dwingt m'n man de eerste hap en dan gaat het daarna aardig goed, maar dit werkt ook niet altijd.

Als we een potje geven dan gaat het trouwens in 90% van de gevallen wel gewoon goed.

Hebben jullie nog tips hoe we ervoor kunnen zorgen dan onze dochter gewoon haar eten een beetje normaal opeet?

Groetjes

geduld!

die fases heb je en nu met de peuterpubertijd helemaal

mara at overal brood behalve thusi
overal mag alles erop en thuis alleen pasta
potjes gaan er niet in maar vers weer wel
enzovoorts
elke keer anders, gewoon aanbieden en als ze overdag niet goed eten krijgt mara ipv opvolgmelk een papfles bij bedje

ze krijgt nog elke avond de fles aangezien zij slecht drinkt
bij de opvang wel netjes maar thuis dus echt niet.
kinderarts geeft aan 750-1000ml vocht per dag
die staat achter de fles avonds, cb mag dus niks zeggen hihi

ze wil ochtends brood ipv pap maar dan moet ze eerst leren drinken vind ik. dus we gaan met drinkpakjes proberen en als ze die zeker voor de helft leegdrinkt mag ze met brood ontbijten
drinkpakjes vindt ze leuk, en een rietjesbeker werkt ookwel maar ze is te druk of eigenwijs vaak

oja als ze weigert te eten dan proberen we het gewoon een paar keer op verschillende manieren, soms helpt het als ze wat te spelen heeft en dan schuif je het er ineens in. maar ook gewoon weghalen dat eten en doorgaan met toetje. als dat erin zit heeft ze iig wat en avonds dan die fles voor de voedingsstoffen

boos worden of dwingen eheft geen zin, helemaal niet als ze in de nee fase zitten en laten ze nu net die leeftijd hebben

laat zien dat jij met plezier eet, geef het goede voorbeeld, jij houdt de controle in handen als jij bewust de beslissingen maak.
maak eten leuk, zoals keer met de handen mogen eten, of stukjes groente op een andere manier serveren zodat ze het kan ontdekken
meehelpen met koken

als ik aardappels schil zit zij met de pan ernaast, elke geschilde aardappel wordt voorgeproefd en goedgekeurd door haar, daarna samen water in de pan doen en zet ik het op. ook met groenten klaarmaken laat ik haar meekijken en rauwe brocoli proeven.

ze kriigt gewoon patat en pannekoeken op menu, maar wel eerst een potje voor de groentes. zij potje op en toen maar smikkelen, at nog meer dan mama
lekker met de handen stukjes pannekoek eten

zo wordt eten leuk en gezond
succes, onze meid is niet veel beter hoor

Bedankt voor je reactie.

Het klinkt allemaal heel bekent. Wij gaven tot voor kort ook nog een melkfles voor het slapen, maar nu doen we dat alleen nog maar als ze niet goed gegeten heeft en dan krijgt ze vaak een papfles. Roos vindt een boterham niet echt lekker, dus 's ochtends krijgt ze bij ons nog steeds een papfles. Gelukkig drinkt ze wel heel goed door de dag heen en dat is het belangrijkste.

Het is eigenlijk gewoon geduld hebben he. Maar ja ik ben 33 weken zwanger en dan is m'n geduld (jammer genoeg) soms ver te zoeken...

Ik las dat jij bevallen bent van een meisje. Van harte gefeliciteerd!!!

aleiyah is nu 21 maanden. ze eet gelukkig goed, maar ook zij heeft haar periodes.
ik ben heel simpel: dan niet!
als je niet wilt eten, dan eet je maar niks! en dat betekent ook geen toetje ( wat ze hier heel lekker vinden)
bang dat ze met honger nar bed gaat ben ik niet.

ze moeten van mij hier wel gewoon aan tafel bijven zitten, totdat de andere ook klaar zijn met eten.

wat ik trouwens wel doe met mijn meiden is kleine beetjes per keer opscheppen. dat werkt beter dan in 1 keer een bord vol.

liefs, do

Terug
Bovenaan