Euh, Wat moet je allemaal hebben?

Hoi dames,
Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe weet ik dat ik alle spullen in huis heb die ik moet hebben voor de baby? Krijg je een lijst van de VK ofzo? Misschien beetje suf hoor, maar ik ben ongeveer de eerste uit mijn omgeving die zwanger is dus ook geen vriendinnen ofzo waar ik het bij kan checken. Ik ben opzich een nuchter type, van als ik iets mis kan ik het altijd nog kopen, maar ik weet eigenlijk niet eens wat een basis inboedel voor de baby is.
Sorry voel me ontzettend dom nu :( Van die stomme hormonen, word ik beetje onzeker haha.

Groetjes,
Mar

Heyhey,

Voel je niet onzeker! Ik had en heb dat ook, nu bij mijn 2e zwangerschap weer over andere dingen dan bij de 1e!
Ik heb wel eens een lijst gekregen van het kraamcentrum. Daar staat echt alles op wat je moet hebben. Meestal krijg je een kraampakket van je zorgverzekering. Krijg je die niet dan kun je hem ook compleet aanschaffen bij een babyzaak, prenatal bijv. De overige spulletjes voor je kindje die je moet hebben staan vaak ook op handige lijstjes bij een babyzaak. Maar je moet wel even goed kijken want zo een lijst probeert je echt alles te verkopen. Soms wel eens dingen die je nooit zal gebruiken.
Je kunt misschien bij je kraamzorg om ene lijst vragen, daar staan echt de dingen op die je echt nodig hebt!
Als je vragen hebt, schroom niet we zijn er om elkaar te helpen! :)

Succes!!

Liefs Janne

Hoi Janne,
Bedankt voor de tips! Ik zal de volgende controle is aan mijn VK vragen of ze zo'n lijst hebben. Mijn kraampakket krijg ik van mijn verzekering, die kan ik een paar weken van te voren bij de apotheek ophalen geloof ik.
En als het goed is komt het bureau wat de kraamzorg komt verlenen ook een paar weken van te voren nog langs, dus dan kan ik het dan natuurlijk ook nog aan hun vragen. Ach ja, het liefst zou ik nu al het kamertje klaar hebben met alle spulletjes er in haha.
Toch maar even wachten tot mijn vent en ik allebei weer herstelt zijn, dan pas kunnen we gaan klussen he :)
Toch fijn om af en toe om advies te kunnen vragen hier!

Liefs,
Mar

Hoihoi ,
Als je bij google babyuitzetlijst typt krijg je ook een heleboel lijstjes met de benodigheden , Kraampakket krijg je normaal van de verzekering maar dit zou ik even op tijd na vragen heb al bij een aantal gehoord dat ze het zelf moesten halen.

Hoi hoi,

Ook in de folder(boekwerken) van babydump en babypark kesteren daar staan ook van die lijsten in.

Ik krijg ook mijn kraampakket van zorgverzekeraar.
Zou dat even na vragen.

Groetjes Rianne

Hoi,

In ouders van nu of een van die blaadjes staat ook een fijne lijst.
Het nadeel van lijsten is alleen dat er veel meer op staat dan je eigenlijk nodig hebt.
Ik heb bij de eerste echt de hoog nodige dingen gekocht en daarna gekeken wat ik nog echt nodig zou hebben. Er is zoveel te krijgen hè, dat je bijna nog niet meer eens weet wat voor keuzes je moet maken hè.

Als je nog vragen hebt...dan horen we het wel hè.

Groetjes

hoi hoi,

ik wist ook totaal niet waar ik moest beginnen.

ik heb een lijstje op de site van mijn kraamzorg uitgeprint.

dat hebben we afgelopen vrijdag allemaal in huis gehaald.

dat leek me het meest betrouwbaar.

x jessica

Terug
Bovenaan