Eva boven de 4 kg mag meer drinken (fles)maar drinkt niet de hoeveelhied wat ze mag..tips?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal.

Eva weegt boven de 4 kg en drinkt per keer ongeveer 120 ml.
Ze mag meer maar drinkt ongeveer dezelfde hoeveelheid.
Is dit normaal of heeft Eva niet meer nodig? Wie kan mij hier antwoord opgeven.
Ze poept en plast goed. Ze is actief enz.
Groetjes Linda

Neem van mij maar aan dat Eva zelf veel beter weet hoeveel voeding zij nodig heeft dan wat 'men' zegt dat ze nodig heeft.
Ik heb ditzelfde probleem gehad met Zarah. Die dronk erg weinig en we hebben hier regelmatig met onze handen in het haar gezeten als ze weer eens veel te weinig dronk. Maar uiteindelijk groeide ze heel goed, ze was vrolijk, genoeg natte luiers. Dus ik heb de zorgen losgelaten en het gewoon aan haar overgelaten. Hier deed ik overigens lang over hoor, ging niet zomaar.

Succes!

Hoi Linda,
Zoals Suus al zegt, weet je kindje beter hoeveel ze wil en kan hebben. mijn meisjes zijn bijna 6 maanden en wegen 6,2 en 6,9 kilo. ze drinken nu ongeveer 155 ml keer 6 per dag. ze mogen al lang 200 ml per fles, maar kunnen dat gewoon niet aan. ik ben al 3 weken hun voeding aan het afbouwen omdat ze zoveel bleven spugen. dat gaat al veel beter (ze spugen alleen nog als ze erg druk zijn in de box). lager dan dit ga ik niet anders hebben ze elke 2/2,5 uur al honger.

volgens het cb moest ik de voeding steeds laten toenemen, achteraf bleek juist niet. dus gewoon kijken of je kleine aangeeft dat ze meer wil of niet.

succes!

Groetjes,
Petra

Hoi Linda,

Mijn dochter Zoë is ook net boven de 4 kilo en mag ook meer drinken. Maar omdat ze nog niet eens alle flessen van 120 cc leeg kan drinken geef ik haar nog niet meer. Ze geeft ook niet aan nog honger te hebben. Soms maak ik nog eens een extra schepje klaar maar dat drinkt ze echt niet.

Ik denk dat ze er nog niet klaar voor is. Zoë drinkt ok nog 7 keer per dag ipv 5 of 6 keer dus ze krijgt in iedere geval voldoende. Wanneer ze zelf aangeeft wat meer te willen ga ik pas over op meer voeding.

Kijk goed naar wat je meisje wil en ga daar op in. Ik vind het zelf ook moeilijk maar probeer zoveel mogelijk op mijn gevoel af te gaan.

Weet iemand trouwens wanneer je een ritme kan gaan verwachten en/of maken? Wanneer ga je over van voeden op verzoek naar voeden op regelmaat? Zoë is nu 6,5 week oud. Ik dacht zelf aan 3 maanden of zo.

Groetjes Joyce

Mijn meisje van negen maanden weegt nu nog maar 7250 gram en drinkt ook niet DE hoeveelheden. Ze is vrolijk, aktief en groeit verder goed. Ze is gewoon een heel fijn meisje! Maak je niet teveel zorgen, maar geniet van je kindje.
Dat is natuurlijk niet altijd gemakkelijk, ik heb het zelf ook gehad. De kindjes van mijn vriendinnen drinken en eten veel meer en wegen ook veel meer. Ik kon daat wel eens onzeker van worden, maar nu niet meer! Ieder kindje is anders, maar als je je teveel zorgen maakt, trek dan aan de bel!!!!!

Terug
Bovenaan