eveen wat vragen over i.v.f.

Hoi meiden

Ik heb een vraag aan jullie allemaal.
Ik ben 6 mei begonnen met de pil.
20 mei begonnen met de eerste ochtend spuit.
27 mei stoppen met de pil allemaal advies van de dokter.
28 mei terug komen in het ziekenhuis.
Ik kreeg weer een spuit erbij .
Dus nu moet ik de ochtend spuit( decapetyl cetrotide ).
En ook de avond spuit (gonal-f ) na het eten inspuiten.
En 7 juni moet in om 09:00 uur weer voor een inwedige onderzoek.
Daarna word pas beslist of ik 13 juni mij eerst punctie krijgt.
Maar nog een vraag over gonal-f spuit.
Daar ben ik gisterenavond mee begonnen.
Alleen ik het op 150 zetten en na 4x klikken moet ik stoppen,maar ik heb nog van die vloeistof over mag ik die dadelijk nog een keer gebruiken met een nieuwe naald erop.
Want ik heb maar drie dozen van mee gekregen.
Oja wie van jullie heeft de eerste punctie al gehad en hoe hebben jullie die ervaren.
Deed het zeer of viel het mee.
Ik ga nu stoppen ,want mij man heeft het eten klaar gemaakt vandaag.
Eetsmakelijk allemaal en ik lees het straks wel weer.

groetejes van desi

Een pen kan je voor meerdere keren gebruiken. Ik dacht dat er in 1 pen iets van 500 ml in zit? Dus voor 3 keer dan(500/150=3).

Ik vond de punctie vervelend maar te doen, mijn zusje voelde er weinig van en een vriendin vond het zo erg dat ze het nooit meer wil meemaken. Dus tja, de ervaringen lopen sterk uiteen maar fijn zal het niet zijn.

Heel veel sterkte meid!

Marielle

Bij mij was de punctie niet vervelend, maar ik was dan ook erg rozig van de rustgevende middelen..... Na die tijd was ik wel erg misselijk. Maar ik heb er geen rot gevoel aan overgehouden, sterker nog, wij zijn net weer aan een nieuwe ronde begonnen.

Bij Gonal-F blijft er na een aantal keer spuiten een kleine rest hoeveelheid over. Dit hoef je niet te gebruiken. Als je te weinig Gonal-F hebt, dan moet je dit even in het ziekenhuis melden, dan kan je (normaal gesproken) een extra pen krijgen.

hoi hoi,

Mijn punctie viel een beetje tegen,en heel erg mee. Mijn rechterkant was heel gevoelig, waarschijnlijk door de verstoppingen in mijn eierleider?! en aan de linkerkant geen centje pijn. Had een prik gekregen in mijn bovenbeen voor de punctie, maar had er wat aan toen alles voorbij was. Mijn man ging naar Zwolle, en ik heb geslapen totdat hij terug was :)

Als je te weinig hebt krijg je (tenminste biij ons) gewoon als blijkt dat je na controle echo nog een paar dagen moet spuiten. Wel even zeggen dat je het bijna op hebt.

Veel succes, het is zo'n spannende periode.
En bij ons is het gelukt! Na cryo terugplaatsing waarbij er twee zijn teruggeplaatst  ben ik vorig jaar november bevallen van een een prachtige dochter!!!

Marielle

Terug
Bovenaan