eveline

hoi eveline
ik las bij het topic over dagritme dat esther nog maar 4 flessen krijgt?of komt ze snachts nog een keer?
esther is toch ook zo'n smulpaap?omdat boas zolang slaapt snachts komen we ook weleens op 4 flessen uit maar dat trekt hij nog niet,al drinkt hij 200cc per keer.hij wil ook het liefst na 3 uur alweer drinken.dit proberen we wel zover mogelijk naar de 4 uur te krijgen maar we geven hem nu steeds maar weer iets eerder om om 22 uur toch op 5 flessen uit te komen,anders kan ik er om 3 uur uit.maar nu zit hij wel continu vol en spuugt soms na 1,5/2 uur nog voeding terug.
wat/wanneer en hoeveel drinkt esther nu?
ik had al bedacht om over 3weken,als boas 4 maanden is, savonds nutrix als pap van een bordje te geven.misschien kan hij dan wel met 4 flessen af.fruit en groente durf ik nog niet,dat schijnt toch echt niet goed te zijn voor de darmpjes en daarnaast halen ze er nog geen voedingsstoffen uit.of laat ik me nu iets aanpraten door de " tegenstanders"?
ben ff benieuwd naar jou schema.
groetjes kari

Hoi Kari,

Ik had ook een vraagje gesteld op het forum een tijdje geleden over nutrix en toen was er iemand die dat al vanaf 5 weken oid gaf omdat haar zoontje zo'n honger had. Op doktersadvies. Dus toen ben ik maar zo eigenwijs geweest om het te proberen... Eerst met één schepje, ik dacht als Esther er krampen of verstopping van krijgt, kan ik altijd nog stoppen. Maar het ging geweldig.
Ze krijgt nu 2 of 3 schepjes door haar laatste voeding en slaapt dan van 19.45 tot ca. 6.15 uur. In iedere fles krijgt ze 210cc melk met 7 schepjes en dat om ca. 6.15, 10.30, 3.00 en 19.30 uur (laatste met rijstebloem). Het geeft Esther veel rust dat er steeds meer tijd tussen haar voedingen zit. Ze hoeft als ze eindelijk slaapt niet steeds wakker te worden omdat het etenstijd is.

Vanmorgen heeft ze voor het eerst peer gehad. Ze vond het lepeltje heel gek, maar de peer geweldig. Laatst heeft ze al een keer een danoontje start gehad en dat was helemaal zalig (vind je het gek, al die suiker...).
In de gids die ik van het cb heb gekregen staat dat dat vanaf 4 maanden allemaal al mag en dat is officieel volgende week. Mijn idee: met 6 maanden hebben ze de voedingsstoffen wel nodig, dus als ze dan nog van een lepeltje moeten leren eten is dat laat. En als je kindje er niet goed op reageert, gewoon voorlopig nog niet geven.

Hoeveel drinkt Boas nu per fles? Misschien wil hij ook iets grotere flesjes en kan hij dan over naar 4 flessen? Maar hij is wel wat lichter dan Esther toch?

Gewoon lekker je gevoel volgen, hoor! Je merkt het vanzelf als hij er niet goed op reageert. En voor hetzelfde geld doet hij het er prima op en dan heb je weer wat meer ademruimte met die voedingen.

Blablabla, heel verhaal. Sorry, ben 's avonds laat niet meer zo efficient.
Succes met puzzelen!

Groetjes,

Eveline

ps: Wat leidt een kind de aandacht heerlijk af van de vraag of je wel of niet zwanger bent, he?

Terug
Bovenaan