eveline

hoi eveline
ik las in een onderstaand topic esthers schema van nu.sinds wanneer doe je dat zo en wanneer ben jij met opvolgmelk en bambix begonnen?ik pieker me af en toe suf over hoe ik het het beste kan doen.maar hoe jij het doet kan ik me wel in vinden.maar dan wel voor t slapen een fles.dat is in mijn ogen de lekkerste fles van de dag.lekker op schoot in de slaapzak..en dan soezerig van het volle buikje een weltrustenknuffel en dan lekker slapen.wel gek/jammer dat esther er anders over denkt

Hoi Kari,

Ja, ik baal er ook echt van, maar ze moet hem niet meer! Nu lezen we samen een boekje: speen in, bakerzak aan en dan na het bad op schoot in de slaapkamer een boekje lezen. Ook knus...

Tja, ik ben een beetje van de cold turkey aanpak, dus meteen: hoppa, nieuw schema. Ik denk dat jij daar over het algemeen iets rustiger in bent... Esther was een paar dagen wat jengelig en dan heeft ze behoefte aan verandering, heb ik gemerkt. Dus ik heb voor mezelf dat schema'tje bedacht (maar dan met om 15.00 uur een koekje met diksap en die fles 's avonds) en ben er gewoon voor gegaan. Toen ook maar meteen aan de bambix en de opvolgmelk. Esther was toen 5,5 maand. Ze is bepaald geen kleine baby, dus dat mocht best van het cb (zeiden ze achteraf, ik heb het ze niet gevraagd...). De pap was ff wennen en daar wordt de ontlasting ook iets harder van, maar je kunt ook 's ochtends rijstebloem geven dat mag ook nog tot 7 maanden. Nu vindt ze het heerlijk (Bambix)! Daarna wat meer fruit en de rest van de dag liep vanzelf. Groenten vindt ze veel lekkerder met een aardappeltje. Ik ben ook meteen opvolgmelk gaan geven, ging in één moeite door.

Dus als jouw gevoel zegt dat Boas eraan toe is...gewoon lekker doen!

Enne...niet teveel piekeren hoor! Ik meen me te herinneren dat je ook al zo zat te piekeren over wel of niet bijvoeden voor 6 maanden en hoewel het je een supermama maakt dat het je zo bezig houdt, is het niet nodig denk ik. Dat de experts elkaar tegenspreken betekent dat zelfs zij niet weten wat nou echt het beste is en het betekent vooral ook dat wat je ook besluit, het echt geen kwaad kan voor je kindje!

Zo lang verhaal... Als je nog concreet iets wilt weten roep je maar!

Liefs,

Eveline

thanx!!
ja,ik ben erg nuchter van nature,maar in mn hoofd wil het nogal eens malen,omdat ik voor mijn gevoel heen en weer geslingerd word tussen wat de een slecht vind  wat de ander weer onzin vind.het is mn kwetsbare baby'tje en ik wil m natuurlijk niet moedwillig ziek maken.ik heb toendertijd ook met bibberende handjes zn eerste fles friso extra klaar staan maken haahaa.nu weet ik wel beter,maar ik blijf voorzichtig.elke keer als ik hem wat anders geef blijf ik nerveus totdat hij zn broekie lekker volgescheten heeft(oef,gelukkig,niet verstopt).
maar ik ben inmiddels overtuigd van waar ik goed aan doe;ik ga morgen een pak friso 2 halen,geen extra meer.ik denk dat hij dat nu wel kan missen met de bijvoeding.om te beginnen ga ik de ochtendfles vervangen tot een lekkere fles bambix met friso 2 en de rest gewoon wat ik nu doe.als de friso 1 op is zie ik wel weer verder hoe het gaat.boas doet het wel heel goed nu op wat hij krijgt.vorige week zat ik weer even op 5 voedingen doordat hij zo kort slaapt en veel huilt.maar nu kan hij er weer eentje missen omdat hij uit het niets opeens hele potjes groente en fruit naar binnen schuift
mijn schema is nu zo:
smorgens fles 180/6
rond half 11 fruit
half 12/12 uur fles 180/6
half 4/4 uur fles 180/6
17/18 uur groente
19:30 fles 180/6(bied 210 aan,maar dat drinkt hij niet op)
ik wil de ochtend en avondfles uiteindelijk vervangen met bambix(maak eerst de onverantwoorde pyamapapjes op)

Terug
Bovenaan