even advies nodig

Hallo, ten eerste iedereen van harte met de geboorte van de kleine spruit. Ons zoontje is nu 5 weken en slaapt heel weinig overdag. Na de voeding van 7 uur slaapt ie 2 uurtjes, heel soms slaapt ie 's middags na de voeding van 13 uur. In de avonduren slaapt ie helemaal nooit. Hij wil dan alleen maar bij ons zijn, en anders is het huilen. Eerst waren het darmkrampjes, maar sinds deze week mengen we de voeding met Friso Comfort en hebben we wel het idee dat het minder geworden is. Mijn vraag is nu...moet ik hem nu lekker bij me nemen, of gewoon negeren en op bed leggen. Hij krijgt om 23 uur nog een voeding, en meestal slaapt ie dan wel lekker door tot de volgende ochtend 7 uur. Alvast bedankt voor jullie adviezen. Liefs Ellen

hoi hoi
het is een herkenbaar verhaal voor mij
ons dochtertje (zondag 6 weken) heeft dit af en toe ook
overdag slaapt ze slecht , alleen tussen de middag ( van 11 tot half 2 ) slaapt ze goed en voor de rest is het waardeloos om het maar ff zo te zeggen.. ze slaapt dan korte slaapjes van ongeveer een half uurtje en is dan weer wakker...
ik leg haar altijd wel heel consequent in haar bedje neer en soms valt ze nadat we een paar keer naar haar toe zijn gelopen om haar speentje in te doen in slaap. maar soms wordt ze ook helemaal boos en overstuur en dan laat ik haar niet liggen want danheeft het geen zin en maakt ze zich alleen maar helemaal overstuur en slaapt ze vervolgens helemaal niet meer, dan knuffel ik haar lekker tot ze in slaap valt op mijn arm en leg ik haar vervolgens over in bedje..
als ze alleen wat loopt te jammeren en niet overstuur is laat ik haar lekker liggen
ze moet ook leren dat we haar niet bij elke kik op pakken want dan raakt ze eraan gewend..
sávonds gaat ze vaak rond 19u in bed na haar flesje en dan is het eerst groot protest en speentjes lanceer tijd haha zodat wij lekker vaak naar boven moeten. maar ik haal haar er niet uit ( of ze moet helemaal overstuur zijn dan troost ik haar en leg haar dan terug)... en dan valt ze vaak na een half uurtje aanklooien met de speen in slaap..
ze zeggen dat je je kindje niet kan verwennen de eerste maanden en dat je je kindje bij je moet houden als het huilt, maar ik denk dat je kindje er zeker wel aan kan gaan wennen en dat het dan een probleem wordt het later weer "af" te leren zeg maar
maar dat is natuurlijk mijn mening...
maar ons dochtertje leg ik altijd wel heel consequent tijdens slaaptijd in haar bedje, of ze moet al in wagen of box in slaap vallen..
ons dochtertje slaapt na haar laatste fles (01.00 ongeveer wisselt per dag)   tot ongeveer 06.00/06.30
succes er mee!!
groetjes sandra en annique ( 5w en 5 dagen oud)

oh ja en we bakeren haar sinds een weekje in
hierdoor slaapt ze wel wat beter omdat ze zich eerder altijd zelf wakker maakte met haar eigen bewegingen van de armpjes en beentjes
misschien een tip?

Terug
Bovenaan