Even advies, wat zouden jullie doen???

Hé meiden,

Ik heb eigenlijk even advies nodig.
Vorige week heb ik me aangemeld voor zwangerschapsyoga. Twee dagen later kreeg ik al een bevestiging en de cursus begint volgende week woensdag al (6 feb). Maar Ik ben nu pas 18 weken en als ik dan straks klaar ben met de cursus ben ik 27 weken. Ik vind dat zo vroeg om dan al klaar te zijn met zwangerschapscursus.
Dus heb ik gebeld en uitgelegd dat ik het allemaal wat vroeg vond en of ik later kan beginnen.
Maar dit is het probleem: De volgende cursus (elke cursus is 9 lessen) is pas in augustus afgelopen. Dus begint denk pas in juni, Aangezien ik 1 juli ben uitgerekend schiet dit niet op.
Nu kan ik kiezen of toch deze cursus te volgen (Er zitten meiden bij deze cursus die in mei zijn uitgerekend, maar ook een paar die ongeveer gelijk met mij lopen)  en dan maar heel vroeg klaar te zijn of toch voor een gewone zwangerschapsgym te kiezen en dan later te beginnen.
Als ik gewone zwangerschapsgym kies, krijg ik alles hetzelfde behalve de yoga. Dus dan mis ik de ontspanningsoefeningen. Maar die leken mij juist zo heerlijk. (al ben ik vrij nuchter en kan me niet terwijl ik op een stoel zit verplaatsen naar een mooi rustig strand)
Wat moet ik nou? Wat zouden jullie doen?
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen (wat een verhaal hè?)

Groetjes, Miranda

Ik zou toch voor de eerste cursus gaan. Ook al is het bij ons het tweede kindje, ik ga wel een cursus zwangerschaps-Cesar-cursus doen. Ik kon ook kiezen uit starten in maart en al half juni klaar zijn (21 juli uitgerekend) of later beginnen en dan pas half juli klaar zijn. Dat vond ik toch te laat, stel je voor dat je het laatste mist...
In jouw geval is het natuurlijk zeker dat je het laatste stuk dan mist!

Ik heb de eerste keer yoga gedaan, maar die "juf" was erg geitenwollensokkerig. Ik heb er best wat geleerd, maar werd giechelig als een puber van dat rare stemmetje van haar.
Ver voor de zwschap heb ik yoga gedaan bij iemand anders en dat was super! Het hangt wel echt van degene die het geeft.

Een vriendin van mij was naar een Cesar/Mensendieck-cursus geweest en was daar heel erg over te spreken. Ontspanningsoefeningen, uitleg over zwschap en bevalling, spieren trainen, tips om tijdens en na de zwangerschap handig te tillen (bijvoorbeeld de maxi-cosi),... Leek me wel wat! Nu met die bekkenklachten ben ik helemaal blij dat ik hiervoor heb gekozen.

Succes met je beslissing!

Kaskes

Terug
Bovenaan