Even afschrijven...

Hallo allemaal,
Ik heb even behoefte om mijn verhaal van me af te schrijven...
Ongeveer 2,5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Gelijk die maand erop bleek dat ik zwanger was... af en toe wel wat bloed gezien (donkerrood), maar volgens de vk gebeurde dat vaker. Nou bleek bij de eerste echo bij de vk dat er wel een heleboel bloed zat, maar geen vruchtje. W.s. was het al heel snel fout gegaan, maar waren de hormonen ïn beweging" gebleven. Omdat het niet vanzelf loskwam, ben ik een week later gecurriteerd.
Gelukkig was ik binnen 3 maanden weer zwanger (weer snel, toch?), en daar hebben we nu een heel mooi jongetje van gekregen. Hierna een half jaar borstvoeding gegeven, waardoor ik niet ongi werd. Vorig jaar in december dacht ik dat ik weer zwanger was, maar helaas, na 8 weken begon in weer wat bloed te verliezen, net als de eerste keer... een miskraam volgde, die gelukkig wel loskwam, waardoor ik niet gecurriteerd hoefde te worden.
Nu proberen we weer zwanger te worden, maar tot nu toe nog niks...
Misschien stom, maar ik vraag me vaak af of er wel een 2e kindje zal komen.
O ja, misschien "handig om te weten"... alle 3 de keren dat ik zwanger was, voelde ik me gewoon goed, had ik nergens last van. Herkent iemand dit, zal dit misschien te maken hebben met te weinig hormonen die ervoor zorgen dat je daardoor een miskraam krijgt??? Was mijn zoontje dus een "toevalstreffer?"
Ik zou het leuk vinden als ik wat reacties kreeg...

Groetjes, en succes iedereen...

Hoi meis,

Toen ik zwanger was (heb vorige maand een miskraam gekregen toen ik in mijn 8ste week was) voelde ik ook bijna niets. Ik weet ook meteen mijn miskraam daaraan maar aan de andere kant hoor ik toch wel van meer vrouwen die een gezond kind op de wereld hebben gezet en die ook niet zoveel hebben gevoeld. Bij mijn volgende zwangerschap zou ik wel extra bang zijn als ik niets voel maarja, het kan altijd mis gaan...
Laten we hopen dat de volgende zwangerschap perfect verloopt!!

Groetjes Frederique

ik denk dat het geen toeval is dat je een gezond kindje hebt gekregen maar gewoon heel veel pech dat het twee keer mis is gegaan.ik voelde me bij mijn 1e ook super,tot een week voor de bevalling gewerkt,en een week erna was ik ook weer aan het werk,dus je kunt je gewoon heel erg goed voelen.

sterkte ermee!!

Beste anoniempje,

Ik ben het helemaal met het vorige berichtje eens: het is geen toeval dat je een gezond kindje hebt gekregen, maar gewoon toeval dat het twee keer mis is gegaan. Volgens de gynaecoloog eindigt 1 op de 10 zwangerschappen in een vroege miskraam, dus dat is best veel. Hoe opener ik over ging praten met mensen, des te meer verhalen ik hoorde van mensen die het ook hadden meegemaakt. Helaas is er geen garantie dat we na een miskraam een goede zwangerschap krijgen, maar ik ben positief ingesteld en ik ga er gewoon vanuit dat het binnenkort ga gebeuren.

Zet 'm op en wie weet, zien we elkaar snel op het zwanger forum!

Groetjes,
Ongeduldje32

hier een berichtje van iemand die ook heel wat heeft mee gemaakt.
in 1996 kreeg in een zoon daarna 7 jaar over gedaan om een tweede kindje te krijgen. in die tijd twee miskramen gehad en eindelijk vorig jaar juli een kerngezonde dochter. wat bleek in maart 2004, zwanger van nummer 3 niet gepland.
misschien dat je dit een beetje hoop geeft. zet niet bij de pakken neer, er komt een dag dat jij ook weer gelukkig zwanger bent. veel sterkte en succes

Terug
Bovenaan