even alles van me af praten..

hoi hoi allemaal

sorry dat ik hier even kom zeiken maar ik moet even mijn verhaaltje kwijt.
ik had al eerder een berichtje op het forum gezet ivm mijn hoofdpijnen en nu mocht ik gisteren op controle komen ipv maandag 9 mei.
het lag niet aan de bloeddruk want die was goed 120/60 en ook het gewicht wat ik was aangekomen 2,5 kg was goed.
met mijn ijzer was ook niks mis, dus gaan we er van uit dat het door de weerwisselingen komt ( ene keer benauwd en de andere keer weer fris) en misschien spanningen.
ik dach eindelijk een beetje stressvrij te zijn, maar vandaag is er weer meer ellende bijgekomen.
ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn spullen kan pakken bij mijn pleegouders.
er was al heel veel gebeurd maar ik had er nog hoop in maar nu dus niet meer.
ik kreeg het ook te horen toen mijn pleegvader mijn kat kwam brengen ( ivm een weekend weg van hun) en ik stond even met mijn mond vol tanden.
ik heb heel veel problemen gehad met hun dochter ( die al die tijd dat ik daar woonde al uit huis was) en zij heeft er alles aan gedaan om mij weg te krijgen bij haar ouders en ik denk uit jaloezie, ik was daar altijd de indringer.
ik heb mijn best gedaan maar er is nu niks meer aan te doen.
mijn pleegzus kreeg vorig jaar in november een zoon en sinds die tijd deden mijn pleegouders ook niet echt meer wat, bang om kleinzoon kwijt te raken.
ik zit nu dus bij mijn schoonvader tijdelijk maar heb geen vaste plek, ik heb geen baan meer en dus geen inkomsten. de uitkering die ik aangevraagd heb word nu verder niet meer behandeld om dat ik nu in een plaats ga wonen wat niet in die regio ligt dus kan alles weer opnieuw gaan doen.
het ziet er dus allemaal niet zo leuk uit.
ik wou dat ik weer op die roze wolk leefde maar voorlopig zal het even rot blijven en zeer doen.
daar zit ik in dan, 17 weken en 3 dagen zwanger.
het spijt me dat ik zo loop te zueren en dat ik zoveel zelfmedelijden heb, er zijn natuurlijk ergere dingen op de wereld.
maar ik moest het even kwijt..

wanhopig meisje

 
hallo,
ik las je berichtje net ken de situatie
ik heb een zoontje van 5 maanden ik ben alleenstaand en heb ook bijna op straat gestaan door familie problemen

je uitkering moet je gewoon opnieuw aanvragen ze kunnen je niet zonder geld laten zitten.
waar woon je als ik vragen mag en ben je op zoek naar een andere woning of zit je goed bij je schoonouders??

groetjes suzanne
 
hoi suzanne

dank je wel voor je reactie.
op dit moment verblijf ik dus in twello, bij mijn schoonvader.
ik woonde bij een pleeggezin, al meer dan 4 jaar.
mijn vriend en ik waren al van plan om samen te wonen en hij heeft ook een huis gekocht maar het is allemaal nog niet rond en schijnbaar gaat het ook niet meer lukken, want er komt elke keer wat anders boven en dat houdt het dan weer tegen.
ik zit al veel bij mijn schoonvader thuis en ik heb het op zich wel naar mijn zin maar wil hier niet blijven.
dat zorgt voor veel te veel spanningen en irritaties dan.
ik ga nu ook maandag opnieuw een uitkering aanvragen want ik zal toch geld moeten hebben voor   mijn kindje en spulletjes en zo.
niet echt ideaal dus allemaal.
als het huis echt niet doorgaat dan zijn we verplicht om nog langer bij mijn schoonvader te blijven.
hoe heb jij het allemaal gedaan? kreeg je wel hulp van bijv vrienden en ik las dat je alleenstaand bent, heb je geen vriend meer?

liefs
 
hai,
dus als ik het goed begijp is je vriend bezig een huis te kopen of niet??
ik heb 15 jaar in almelo gewoond maar was het en ben toen naar zaandam verhuisd waar mijn toenmalige vriend ook woont.
maar goed nieuw huis hier nieuwe baan en toen in een keer zwanger was wel even schrikken, want we waren al uit elkaar.
ik zorg nu alleen voor mijn zoontje en me ex kijkt amper naar hem om.
hoe lang heb je gewerkt voor je zwangerschap en waarom moest je daar weg??
dat zijn vragen die ze je stellen i.v.m. aanvraag voor een uitkering??

hoe oud ben je eigenlijk??

gr suzanne
 
Hoi lief meisje
Ik lees net jouw berichtje.
Misschien is dit een tip. Je kan ook bij  maatschappelijk werk terecht. Zij kunnen jouw helpen met het aanvragen van een uitkering en kunnen ze je helpen aan een woning in samenwerking met de woningbouw.
Je kan ook contact opnemen met het vbok(vereniging ter bescherming van het ongeboren kind)  Die werken landelijk.
Succes ermee en hou je taai. Achter deze donkere wolk schijnt altijd de.

Groetjes Aafje

 
hoi suzanne

mijn vriend heeft een huis gekocht, maar het werkt allemaal tegen en het is nu nog maar de vraag of alles wel goed komt.
we zouden officieel 8 april de sleutel krijgen en we zijn nu een maand verder en we hebben nog niks.
we kwamen er achter dat ik zwanger was toen ik al 10 weken en 4 dagen was dus ook onverwachts maar wel gewenst!
voor dat ik zwanger raakte was ik op zoek naar een baan.
ik heb namelijk een tijdlang niet kunnen werken, ook op doktersadvies en ik was eigenlijk druk aan het zoeken.
had al wel sollicitaties gehad maar werd afgewezen.
toen ik wist dat ik zwanger was heb ik   vrijwel meteen daarna een afspraak gemaakt voor een uitkering maar omdat ik dus toendertijd niet genoeg gewerkt had kwam ik dus alleen in aanmerking waarschijnlijk voor bijstand.
ik heb een gesprekje gehad en de vrouw die mij hielp zei dat ik waarschijnlijk wel nog verplicht kon worden om te werken tot de 8e maand.
ik heb formulieren gekregen en ik moest nog voor een vervolggesprek terug maar daar komt nu niks meer van.
de reden dat ik weg moest bij mijn vorige baan was omdat mijn contract afgelopen was.
ik ben overigens 21 jaar.

groetjes
 
Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met een organisatie die je kan helpen. Het VBOK of bureau Jeugdzorg, maatschappelijk werk o.i.d. Zij weten vaak goed de weg bij instanties als de gemeente en kunnen je helpen. Ze weten heel goed wat je rechten en plichten zijn en je staat er niet meer alleen voor.

Succes!
 
Terug
Bovenaan