even balen...

hey meiden,

Ik ben nu 5 weken zwanger, afgelopen weekend hebben we het tegen beide ouders verteld. Nu is het contact met mijn ouders niet echt best... Vroeger is er erg veel gebeurd, en ik heb ongeveer een jaar geleden echt voor me eigen en me vent gekozen. Met me broer en zus heb ik helemaal geen contact meer. Maarja dat alles achterwege, dan vertel je afgelopen weekend dat ze opa en oma worden, en dan krijg je zon matte reactie: o, gefeliciteerd. En thats it!

Tja heb er gewoon even de balen in, en wou even klagen!
 
Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Logisch, jullie zijn er zo blij mee en je wilt het liefst dat iedereen net zo enthousiast is als jullie!
Ik ken het wel hoor. En je kan er op 2 manieren mee omgaan. Je baalt ervan of je accepteert het en jullie genieten lekker van kleine wondertje in je buik.
Mijn vader is net zo.
Slecht contact en ook al is hij blij met zijn kleindochter en zal hij deze zwangerschap ook best leuk vinden, hij zal niet bellen hoe het gaat. Ook niet toen mijn dochertje geopereerd werd.
Sinds mijn schoonouders uit elkaar zijn, is mijn schoonvader precies eender.
Wij vinden het prima als ze langs willen komen, maar zo niet dan is het hun probleem. Zij missen veel van hun kleinkind, mijn dochter (en straks ons wondertje) hebben genoeg mensen om hen heen die wél om hen geven en geinteresseerd in hun zijn.
Hoe moeilijk ook, hou dit in je achterhoofd, dat scheelt je heel veel stress wat niet goed is voor je beeb....
En als je ff je ei kwijt wil, kan hier altijd!


Liefs
 
Natuurlijk had je gehoopt dat ze een gat in de lucht zouden springen.. Niet alleen voor jullie, maar ook van hun eigen blijdschap...

Maar wat Reneke ook zegt, hun missen dingen die zo mooi zijn... Jij mist niks. Als mensen niet blij voor je komen zijn dan moet jij ervoor waken dat ze niet met hun negatieve gedrag jou blijdschap verpesten.

Ze kunnen meegenieten, en dat willen ze blijkbaar niet! Helaas pindakaas voor hen!

Maar misschien zijn ze nog een beetje geschokt en groeit de blijdschap straks wel... Dat kan ook nog he! Pas wel op dat niet alle moeite van 1 kant (jou dus) uit gaat komen... Het moet van twee kanten komen!
 
Misschien heb je ze enorm overvallen met jullie nieuws en komt de betrokkenheid vanzelf nog. Mijn vader was ook echt overdonderd toen we vertelde dat nummer 3 eraan zou komen. Dat had hij helemaal niet verwacht en meer dan gefeliciteerd kwam er niet uit. Dit is wel helemaal goed gekomen hoor. Hij is ook gek op onze meiden, dus dat zit wel goed.
Mijn schoonouders vragen heel af en toe hoe het gaat. Misschien een keer of twee per zwangerschap.
Ik heb het vermoeden dat als wij niet naar mijn schoonmoeder zouden gaan er helemaal geen contact zou zijn. Ze komt nooit hier (op een uurtje met een verjaardag van de kinderen na) en belt eigenlijk ook bijna nooit. Mijn man belt wel vaak.
Eigenlijk vind ik het belachelijk, maar het is wel de moeder van mijn man en (enige) oma van mijn kinderen en daarom gaan we daar maar regelmatig naar toe. Ik vind het echt sneu voor mijn man, maar die vind het redelijk normaal geloof ik.
 
Hoi!

Ik zou ook teleurgesteld zijn hoor.. ik begrijp je gevoel.. ik heb het intussen twee keer blij mogen vertellen aan de familie (twee zwangerschappen) maar mn zusje moest tot 2 keer toe een traantje laten, dat vond ik heel lief. Mijn ouders zijn weer heel anders dan mijn schoonouders. Mijn moeder verteld aan de hele wereld hoe geweldig haar kleinzoontjes toch wel niet zijn.. maar ondertussen wil ze nooit oppassen.. (mw wil graag uitslapen.. mijn moeder is pas 48 geworden) en als we er zijn bijv. op een zondag middag, gaat mn moeder ALTIJD naar bed.. en is ze zo 2u boven.. mw gaat om 02:00u pas naar bed.. dus moet ze het overdag weer inhalen. O ja.. en sinterklaascadeautjes zogenaamd vergeten zijn op sinterklaasavond ECHT WAAR! Sorry maar dat vind ik zo erg.. mijn schoonouders passen op als het nodig is (als ik is een half uurtje weg moet ofzo). Zij vinden het ECHT leuk en genieten ook ECHT!! Ze bieden zo vaak aan, jullie gaan maar mooi is een weekend weg.. en passen wij mooi op de kids.. nou geweldig toch! Tja zo verschillend. Ik had dit ook nooit verwacht trouwens.. dat mijn moeder zo zou zijn. Ze heeft altijd geroepen... oooooo jij word jong moeder, dat lijkt me geweldig! Ik heb er vaak genoeg om gehuild.. het is een egocentrisch type.

Nou gewoon lekker gaan genieten meid, geweldig toch!!!!!! Heerlijk.. ik hoop dat ik morgen ook een positieve test in handen heb voor een derde kindje!

Geniet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! liefs mammma
 
Terug
Bovenaan