Even bijkletsen!

Hallo allemaal,

Morgen gaat mijn laatste werkweek in. Weliswaar maar 1 1/2 uur per dag aan de ene kant fijn dat bijna mijn verlof eraan komt aan de andere kant misschien iets teveel tijd om te gaan piekeren over de bevalling en over de schisis.
En aan de ene kant denk ik laat maar komen maar aan de andere kant nog even genieten van de rust en niks moeten. Ben het zwanger zijn wel een beetje beu aan het worden nog 6 1/2 week dus kunnen gaan aftellen nu. Ben wel weer heel erg moe dat komt echt terug nu en die bekkeninstabiliteit doet ook echt zeer heb net 2 weken vakantie gehad du sben benieuwd om morgen weer te werken zal wel zwaar zijn want onderin mijn buik voelt het ook echt zwaar nu ondanks dat ons meisje maar heel klein is en mijn buikje ook heb nu helemaal respect voor de mensen hier met grote baby's in hun buik maar het was gelukkig allemaal nog goed wel in de groei in de gaten houden nu.

Het schisisteam is vorige week geweest zijn alweer ietsjes wijzer maar veel dinge wist ik al. Helaas zetten ze geen plaatjes meer voor haar open gehemelte dus dat betekend dat het kindje het eerste jaar niet zelfstandig kan eten dat was wel even slikken ze hadden er negatieve ervaringen mee. Dat betekend dus dat ze of zonde voeding krijgt of als het lukt wij elke keer in de speen moeten knijpen om te doseren waardoor het elke keer uit haar neusje kan komen en het verslikken en verstikkingsgevaar maar daar leren wij wel mee om te gaan.

Helaas mogen we nog niet gelijk naar huis na de bevalling totdat ik haar goed kan voeden en dat er niks mis is met haar hart, lever en nieren omdat ze nog niet weten of daar afwijkingen mee zijn met betrekking tot de schisis dus das ook nog spannend en afwachten of onze kleine wel gezond is.
Nadeel met volledige schisis is ook het gehoor de gehoorgang is meestal ook beschadigd doordat het niet goed meegegroeid is maar dat onderzoeken ze pas na een jaar en na een jaar wordt dus ook het gehemelte dichtgemaakt. Na ongeveer 4 maanden worden de spleten dicht gemaakt dus dan heb je al een beter aangezicht.

Vindt het wel spannend worden nu allemaal zeg komt aardig dichtbij die bevalling.
Eerst maar eens wachten op mijn zus die is nu 38 weken dus ook spannend.

Voor diegene die gereageerd hebben op mijn eerste verhaal heb ik daar ook terug gereageerd mochtten jullie het nog niet gezien hebben.

Hoe is het allemaal met de rest van deze mamaclub?
 
Het is ook allemaal heftig wat jullie te wachten staat. Zowel voor jou, als je partner en de kleine meid (ook nog even als reactie op jouw eerste verhaal). Mooi is zeker niet het enige wat telt, alles eromheen vergeet men dan. Maar ja ergens denk ik dat het voor omstanders heel moeilijk zal zijn om de werkelijke impact en heftigheid in te schatten. Hopelijk heb je veel lieve mensen om je heen die er voor je zullen zijn, soms om alleen even te luisteren.

En voor nu kan ik me voorstellen dat je er tegenop ziet. Komt allemaal dichterbij en als je thuis zit zal je meer tijd vinden om er over na te denken. Enige wat ik je kan adviseren is, probeer je zinnen te verzetten met lezen of tv/film kijken. Dat zou mij helpen :)

Leuk dat jouw zus ook zwanger is, de minne ook! Wij schelen 3 weken en 3 dagen, zij loopt ook op mij voor. Succes daarmee, hoor graag hoe dat is gegaan.

Liefs
 
Hey meid

Wat lekker dat je straks niet meer hoeft te werken! Ik loop ook met bekkeninstabiliteit en weet helaas hoe pijnlijk dat is:-( Ons lichaam maakt wat door zo.

Spannend dat je zus al zo dichtbij de bevalling zit!
Hopen dat haar bevalling goed gaat en er een mooi mensje uit komt!

Probeer ondanks de pijn nog even te genieten voor de drukte komt. Want jullie maken niet zomaar wat mee..

Succes! Liefs
 
@denise-pa83
Ja zie erg tegen de bevalling op vooral de pijn enzo en hoe het eruit ziet ik moet ook zeggen ben nu 35 1/2 week zwanger en ben er ook echt nog niet klaar voor nog maar even wachten kan ik er nog een beetje naar toe leven en op voorbereiden. Ze zeggen als je de zwangerschap intzettend beu bent ben je klaar om te bevallen.

@blondie75
Dat vindt ik dus ook mooi is niet het enige nee komt veel bij kijken ze weten nu ook dat aan de rechterkant de schisis ook helemaal doorloopt tot de neus helaas maar je kan het maar beter weten.
Weet zelf denk ik ook niet hoe ik zou reageren als ik het niet zelf had en een ander het vertelde zoveel gevallen zijn er niet van schisis.

Iedereen zegt gelukkig ook dat ik zo positief ben en dat ik het wel aan kan dus dat is ook wel fijn om te horen ja af en toe heb ik ook mijn momenten dat ik er even over nadenk en me een beetje zorgen maak maar voor nu kan ik me beter voorbereidne op de bavalling daar heb ik mijn energie straks hard genoeg voor nodig en de rest komt later wel.

Mijn zus is gisternacht bevallen een meisje Sterre.
De rest had ik al verteld bij mijn laatste berichtje van mamaclub september is ook weer weg.
Mijn zus en ik scheelden 5 weken en mijn nichtje die is 3 dagen eerder uitgerekend als ik en mijn schoonzus scheelt 10 weken dus allemaal zwanger haha.

@Renate1987
Dat niet meer werken heb ik toch wel nodig vondt het fijn om te werken maar mijn bazin zei al die verloftijd heb je echt nodig hoor je kan straks niet zoveel meer en ze heeft echt gelijk gehad.
Die bekkeninstabiliteit is nu uitgebreid naar mijn stuitje en bovenbeen erg lastig met zitten ach ja lekker rustig aan doen.
Ja nog lekker uit eten enzo is ook wel fijn wordt druk genoeg.
Dank je voor je steun is ook wel eens erg fijn het is inderdaad niet zomaar iets maar wel een nieuw leven op aarde weer wat wij gecreeerd hebben.

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan