Even delen

Hallo meiden,

Even een naar bericht dat ik graag met jullie wil delen.

Mijn kinderen gaan hun oma verliezen. Mijn schoonmoeder heeft kanker en ze kunnen niets meer voor haar doen. Ze geven haar nog enkele weken tot maanden. Tenzij ze een chemokuur wil doen, dan kan het iets (maanden) langer worden. Ze weet nog niet of ze dat wil doen.

We moeten onze oudste nog gaan vertellen dat oma zo ziek is. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee toevallig? Ik vind het moeilijk...

Liefs
Ingrid

Och jee toch meid wat erg......
En wat een moeilijke keus moet je schoonmoeder gaan maken....
Natuurlijk wil ze nog niet dood, en tegelijkertijd wil ze wrs ook niet die akelige chemo's waar ze kaal en vooral heel ziek van word...

Moeilijk hoor....

En ja hoe vertel je het de oudste... hij heeft wrs al wel mee gekregen dat oma de laatste tijd niet zo lekker is en vaak naar de dokter moest....
Dat ze onderzocht is enz
De dokter heeft heel goed gekeken enz maar oma is heel heel ziek....
En soms zijn mensen zo ziek dat ook dokters niets meer kunnen doen om oma beter te maken.

Vanaf daar zou ik het aan hem overlaten hoe het gesprek verder loopt...
Gaat hij er verder niet op in.....?
Dan zo laten dan komt het later wel.....
Komt hij met DE vraag (gaat oma dan dood???) dan moet je eerlijk antwoord geven

Meid wat heftig zeg heel veel sterkte de komende tijd en lucht gerust hier je hart!!!
Wij zijn er voor je

dikke knuf

Tjee, veel sterkte!
Ikzelf kan je geen raad geven. Ik was 15 toen mijn opa stierf en 25 toen mijn andere opa stierf. Ik weet niet hoe mijn ouders het aan mijn broertje vertelden de eerste keer, hij was toen 7. Ik heb alles meegekregen.

Heftig meid. Ik had nog geen kinderen toen mijn vader is gestorven. Ik heb wel de kinderen van mijn broer opgevangen toen hij een beroerte heeft gehad. Ze waren 8, 6 en 4 jaar oud. Ik heb gezegd dat papa heel ziek was. En kreeg de vraag, gaat papa nu dood? Ik heb toen gezegd dat ik dat niet hoopte, maar dat dat wel kon gebeuren. Die nacht overleed hij. Bij het nieuws dat hij overleden was, zei de kleinste, zie je wel, ik zei toch dat hij dood ging. Eerlijkheid heeft een kind in mijn ogen het meeste aan. Ook bij mijn eigen vader hebben mijn broers en zussen de kinderen er bij betrokken. Duidelijk geweest wat er aan de hand was. De leeftijd liep van 3 jaar tot 18 jaar. Maar wees naar Tim ook duidelijk. Hij krijgt er toch al best wel wat van mee.

Heel veel sterkte in ieder geval.

ja ik zou ook vertellen dat oma echt heel ziek is en dat de dokter haar niet meer beter kan maken.
en dan hem het gesprek laten leiden. misschien zegt hij op dat moment niets maar komt hij er de volgende dag op terug.

oh wat erg zeg, hopelijk kun je kids toch nog lang van dr genieten, vaak is dat moeilijk in te schatten. in de bieb zijn hele goede boekjes die je kunt gebruiken om het de kids uit te leggen. zou idd vooral eerlijk zijn. heel veel sterkte komende tijd

Terug
Bovenaan