even dringend advies nodig

Mijn dochter is nu ruim 9 weken oud en weegt slechts 4200 gram.
Ze is een slechte drinker. Ik bied haar nu 6 x per dag 120 water met 4 schepjes Nutrilon 1 aan. Dit drinkt zij zelden leeg.
Ik probeerde een schema te maken, dus om 7-11-15-19-23 en dan de nachtvoeding wanneer ze zelf komt. Maar op die manier kwam zij nog niet eens aan de 130ml per kilo lichaamsgewicht, wat ze volgens het CB toch echt minimaal nodig heeft.
Gisteren dacht ik dan ook; Weet je wat ze komt zelf maar wanneer ze honger heeft dan drinkt ze in ieder geval meer. Nou niks is minder waar. Ze kreeg gisteren om 20.30 haar laaste voeding en heeft de hele nacht doorgeslapen tot 7.30 vanmorgen.
Nou dacht ik misschien was ze daaraan toe en wil ze meer voeding per fles, ze moet toch honger hebben. Om 7.30 dronk ze net aan 100 cc en net weer om 11.15 maar 50cc. Krijg er met geen mogelijkheid meer in.
Nou het is een heel verhaal geworden, maar is er iemand met een andere aanpak die wel werkt? Hoop echt dat iemand advies heeft, want begin echt steeds meer op te zien tegen het voeden. Het is zo'n drama elke keer.

Groetjes,
mama2004

Sorry, ik kan je geen advies geven, maar ik wil je even sterkte wensen en misschien de tip: als je je echt druk maakt, ga dan in godsnaam naar een arts.
Wat ik ook wel eens heb gelezen: fruithapjes, ook al is ze nog zo jong. Ze moet toch wat binnenkrijgen?
Sterkte!

Hoi,

Ik zou idd bellen met het cb. Zij kunnen vast advies geven. Zo hebben ze mij ooit fantomalt aangeraden dit is een calorierijk poeder. Mijn dochter dronk wel haar flessen leeg, maar kwam niet veel aan. Later is dit wel weer rechtgetrokken en heb ik uiteindelijk het nooit gebruikt. Vergeet niet dat het ene kind meer drinkt dan het andere, maar op het cb kunnen ze precies vertellen wat ze minimaal nodig heeft.

Groetjes  

Hai,

Wat een zorgen meis, kan me goed voorstellen dat je tegen die voedingen op ziet... Heb je al eens andere flessen of andere spenen geprobeerd? Of een andere voeding? Zou ze misschien allergisch kunnen zijn? Ik geef zelf borstvoeding, maar als ik iets verkeerds gegeten heb, weigert mijn dochter daarna de borst (legt de link tussen drinken en pijn doen).

Vertel eens wat meer?

Groetjes Nynke

Ze woog bij haar geboorte 3540 gram en is toen afgevallen tot 3220 gram. Ze is ook ivm slecht drinken 6 dagen ter observatie in het zh geweest. Daar hebben ze verschillende flesjes geprobeerd en geleidelijk ging het beter en kon ze weer mee naar huis.
Ze drinkt nu uit de difrax flessen, maar   uit andere flessen drinkt ze hetzelfde.

We zijn ook al naar een osteopaat geweest, omdat bij mijn zoontje na 7 maanden uiteindelijk het kiss-syndroom werd ontdekt. Ik wilde dus een controle, maar hij kon niks afwijkends vinden. Mijn zoontje had ook reflux, heeft hier medicatie voor gehad en is er uiteindelijk overheen gegroeid.

Ik heb het idee dat ze ook steeds meer terug geeft, terwijl ze al zo weinig drinkt.
Bij mijn zoontje hebben we echt alle mogelijke voedingen en mixen, flessen en spenen gebruikt. Ik zit dus niet echt te wachten omdat   hele traject weer af te gaan. Zit nu ook te denken aan een andere voeding, maar welke? Omneo of Anti-Reflux of eerst Johannesbroodpitmeel? Weet het dus echt even niet!

~Ikzelf heb een koemelkallergie gehad als baby, maar omdat dat bij mijn zoontje niet het geval was heb ik haar gewoon de standaard voeding gegeven.

Zo flink wat meer  info, misschien nog meer handige tips!

mama2004  

Hoi,

Nou het is nog al wat wat je allemaal meemaakt. Als ik jou was zou ik toch echt ff langs de huisarts gaan ook omdat ze nu weer veel terug geeft. Hopelijk is het snel opgelost.

Groetjes

Laat er inderdaad even naar kijken, je kunt beter een keer te veel naar de huisarts gaan dan een keer te weinig.
Begin overigens niet met fruithapjes, tot 4 maanden kunnen de darmpjes dat nog niet aan, en kunnen ze ook geen vitaminen uit de voeding halen, zinloos dus.
sterkte!

groetjes, Ellen

hoi hoi,

Mijn zoontje was met 9 weken ook 4200 gram (wel toevallig), maar hij ha een geboortegewicht van 2500 gram (afgevallen tot 2300), misschien dat dat wel wat uitmaakt. Hij dronk best goed maar de laaste weken (hij wordt vrijdag 13 weken)drinkt hij best  slecht, soms 100 cc soms 120 cc, maar dan heeft hij ook wel weer een inhaalslag en drinkt hij ineens een dag aldoor 160 cc.

Wij hebben dus ook alle truuks geprobeerd en ik heb wat tips, misschien heb je er wat aan.(misschien weet je ze allemaal al, maar misschien zit er nog 1 tussen die je nog niet weet)

-De dop moet niet te strak op de fles zitten, dan krijgen ze er heel weinig uit, je moet bubbeltjes zien tijdens het drinken, dan komt er genoeg melk uit.
-Een grotere speen kan helpen, want het is heel vermoeiend om uit een te klein gaatje te drinken en dan stopt ze misschien van vermoeidheid en niet omdat ze vol is.
-Niet een te gezellige houding (wel een beetje sneu), want dan wordt ze misschien duf, ik doe bij mijn zoon als hij niet goed drinkt het zo: ik leg hem op mijn knieen in de lengte, dan kijkt hij me dus aan en dan mijn hand onder zijn hoofdje en dan de fles geven, mijn moeder zei dat ze dat vroeger zo deden en het werkt super!
- De melk opwarmen halverwege, ik wacht ook wel eens een half uurtje, warm dan de fles op en dan drinkt  hij ineens weer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik weet hoe frustrerend het is...ik heb naar het CB gebeld en ze zeiden dat ze in ieder geval 500 cc per dag moeten binnen krijgen, dus let hier wel op, mijn zoontje zit wel op minimaal 600 cc, dus dat zit wel goed.  Let ook op dat je hem 's nachts niet langer da 8,5 uur laat slapen, ook hier heb ik over gebeld en qua leeftijd kan het wel, maar qua gewicht mocht hij het niet, dit heeft te maken met de bloedsuikerspiegel.

Let ook op dat zij niet heel erg suf wordt...dat is het belangrijkste, als ze niet meer huilt voor een voeding en eigenlijk bijna alleen  maar slaapt kan het zijn dat ze een stille verhongeraar is.

Als ze wel minimaal 500 cc binnen krijgt en wel huilt voor een voeding, zou ik me niet al te veel zorgen maken, eventueel wat vaker laten wegen op het CB en hun om advies vragen wat betreft de voeding.

succes!

Wij moeten zo naar het CB, ik ben benieuwd hoeveel hij  is aangekomen, zal je zien dat het heel erg mee valt en ik me voor niks zorgen heb gemaakt....

Laat je ons weten hoe het gaat?

groetjes leetje 1981

Terug
Bovenaan