even dringend advies nodig

Mijn dochter is nu ruim 9 weken oud en weegt slechts 4200 gram.
Ze is een slechte drinker. Ik bied haar nu 6 x per dag 120 water met 4 schepjes Nutrilon 1 aan. Dit drinkt zij zelden leeg.
Ik probeerde een schema te maken, dus om 7-11-15-19-23 en dan de nachtvoeding wanneer ze zelf komt. Maar op die manier kwam zij nog niet eens aan de 130ml per kilo lichaamsgewicht, wat ze volgens het CB toch echt minimaal nodig heeft.
Gisteren dacht ik dan ook; Weet je wat ze komt zelf maar wanneer ze honger heeft dan drinkt ze in ieder geval meer. Nou niks is minder waar. Ze kreeg gisteren om 20.30 haar laaste voeding en heeft de hele nacht doorgeslapen tot 7.30 vanmorgen.
Nou dacht ik misschien was ze daaraan toe en wil ze meer voeding per fles, ze moet toch honger hebben. Om 7.30 dronk ze net aan 100 cc en net weer om 11.15 maar 50cc. Krijg er met geen mogelijkheid meer in.
Nou het is een heel verhaal geworden, maar is er iemand met een andere aanpak die wel werkt? Hoop echt dat iemand advies heeft, want begin echt steeds meer op te zien tegen het voeden. Het is zo'n drama elke keer.

Groetjes,
mama2004

hoi,

Ik ben erg nieuwsgierig hoeveel ze woog bij haar geboorte?
Ruben is hetzelfde hij drinkt met moeite 5 flessen van 150cc. Deze gaan echt niet op en hij weegt niet eens 5 kilo en hij is al bijna 4 maanden.
Verder doet hij het goed, maar ookal is hij mijn 3e, het geeft mij ook veel onrust.
Ik denk gewoon dat je het niet kan dwingen, zolang het goed doet verder en toch wat groeit is er niks aan de hand, toch?

Succes !

Ze woog bij haar geboorte 3520 en is in de eerste dagen erg afgevallen tot 3220, waardoor ze ook nog een paar dagen ter observatie in het zh heeft gelegen. er is daar niks gevonden en deed het ook steeds beter. We zijn vorige week maandag naar het Cb geweest en was echt minimaal aangekomen. Ze is verder alert en brabbelt aan een stuk door. Ook goede plasluiers en ontlasting. Maar onrust geeft het zeker. Ik heb nog een ventje van 2,5 jr rond lopen en kan hem nu ook niet genoeg aandacht geven, omdat ik zo met haar bezig ben.
Ik ben ook al met haar bij een osteopaat geweest, maar hij kon niks geks vinden.

groetjes,
mama2004

hoi,

Ik heb ook zo''n dochter waarbij je de voeding er bjina in wilt duwen. Het is nog niet zo erg als bij jouw dochter. Ze drinkt niet graag en is heel onrustig tijdens het drinken. Daarnaast spuugde ze mondjes. Afgelopen weekend is het spugen veel meer geworden. Ik ben daarom sinds maandag overgegaan op voeding met johannesbroodpitmeel en het lijkt dat ze wat rustiger wordt tijdens het drinken. Ook een andere fles of speen wil wel eens helpen. Tenslotte: zou ze allergisch kunnen zijn? Allergieen in de familie? Bespreek dat eens met je cb.

sterkte!
Diane      

Kay had net na zijn geboorte problemen met drinken.
Omdat hij 1 week "te laat" was had hij dus problemen met zijn zuigreflex.
Hij kon of wilde niet drinken, wist gewoonweg niet hoe het moest.

Het hielp als je  ter hoogte van zijn kaaklijn masseerde of onder zijn kinnetje. Dit stimuleerde de zuigreflex. Soms dommelen ze in slaap tijdens de fles,.. blaas dan even vluchtig in d'r snoetje dan beginnen ze vaak weer te drinken. Nu maak ik soms nog wel eens "smak" geluidjes om hem te stimuleren.

Kay liet voor enkele weken terug ook ineens weer een flink wat staan. Niet meer kunnen drinken maar wel huilen van de honger! Misschien kun je eens een iets groter speentje proberen, krijgt ze toch net even meer binnen zonder harder te hoeven werken.. óf het welbekende boertje tussendoor..

Uhm,.. oja,. Ik maak Kay zijn flesje altijd nét even iets warmer dan normaal. Hij vind dat juist heerlijk en drinkt dan beter. Door de warmte wordt hij ook lekker loom. Als hij iets koudere melk krijgt drinkt hij het gewoon niet haha..

Ik heb maar vanalles opgeschreven. Of het bij jou van toepassing is of dat je het al geprobeerd hebt weet ik niet. Maar heel misschien  zit er tóch iets tussen wat je zou kunnen proberen.

Succes!

Esmé mv kay

Hoi ik ken het probleem niet echt, Tess drink wel genoeg en komt ook normaal aan.

Toch een paar ideetjes:
*Je zou idd een andere speen kunnen proberen.
* Of misschien heeft ze pijn in haar maagje, soms zie je reflux niet maar hebben ze het wel, een andere melk kan misschien ook helpen.
* De melk iets warmer maken is ook een mogelijkheid of juist kouder wanneer je  erg warme melk geeft.

Ben bang dat je met vallen en opstaan het moet uitzoeken. Geef het echter niet meteen op maar hou een paar dagen vol om resultaten te zien.

Heel veel succes!

nog een aanvulling: mijn dochter drinkt niet zo snel dus halverwege is de fles koud en dan wil ze niet meer. Boeren en opnieuw fles opwarmen en dan gaat er weer wat in!

Diane

Da77,.. Er wordt sterk afgeraden/geaviseerd een flesje geen tweede keer op te warmen ivm bacterien etc in de melk welke krampjes kunnen geven!

Misschien gewoon een speentje met een groter gaatje kopen zodat ze wat meer binnen krijgt ondanks het langzame drinken... óf de melk iets warmer maken...

Misschien helpt het!

Succes,

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan