even een dringend vraágje over eisprong..

A

Anoniem

Guest
Dag dames!

Nou ik loop nu sinds 3maanden bij de fertiliteitsarts ik vond dat t allemaal te lang duurde. Gelukkig helpt hij me goed ik moet elke 10de cyclus dag bij hem langs komen. Hij meet mn eitjes op en zo kan hij zien waneer ze springen. Maar ik vergeet steeds te vragen zodra je eitje springt hoe lang heb je de tijd om te gaan klussen totdat t eitje weg is..

Ik heb donderdag mn eisprong gehad ik heb een paar dagen van te voren geklust, op de dag dat ie sprong en daarna gewoon.. maar weet dus iemand hoe lang je tijd hebt voordat t eitje weer foetchie is..?

groetjes souraya

hoi souraya

je eitje is 24 uur vruchtbaar, maar na 12 uur word de kans al minder, dus daarom is het verstandig om een dag van te voren te klussen. weet je zeker dat je hem niet mist. nou ja zeker... als dat zo was zaten we niet met zn allen op dit forum haha.

succes ermee.
groetjes esther

Hoi Souraya,

Hier mijn ervaring met mijn eisprong.
Net als jou liep ik een tijd lang bij een arts, ik heb verschillende (inwendige) echo's gemaakt om de eisprong te laten bepalen en elke keer lukte het maar niet om het eitje te bevruchten, hoe kon het nou, we hielden ons netjes aan wat de artsen zeiden en de echo's zagen er goed uit. De clomid sloeg goed aan, dus dan moet het toch een keer lukken, toch duurde het echt een hele poos, maar het is uiteindelijk na vele bezoeken aan de arts gelukt....hier mijn verhaal, misschien geeft het je wat hoop en heb je er iets aan. Ik hoop het van harte, want mijn man en ik zijn 2 jaar "bezig" geweest.

De laatste keer dat ik de inwendige echo heb gehad, was op een vrijdag, dit was  dag 9 van mijn cyclus. Het eitje was toen  aan de grote kant (23 mm) en kon volgens de arts  ieder moment springen, maar het baarmoederslijm  had nog niet  het aantal mm bereikt wat het moest hebben, dat kon nog wel een paar dagen duren. Maar we moesten er toch maar een leuk weekend van maken, want wie weet zou het toch nog wel lukken. Nou ipv blij was ik teleurgesteld. Ik had simpel weg geen zin meer om het voor de zoveelste keer "verplicht" te doen. Dus hebben  mijn man en ik gekozen om  het weekend er niet mee bezig te zijn en het even van  ons af te zetten.  Maandag begon het toch te knagen en heb ik een ovulatietest  bij de apotheek gekocht, deze kleurde licht roze en de dinsdag heb ik het weer  herhaald en werd  ie echt knalroze, dit betekende dat de eisprong dus nog moest komen. Op mijn werk  kreeg ik enorme buikpijn ter hoogte van de eierstokken en aan het eind van de middag was de pijn bijna in één keer weg. Wie weet was dit mijn eisprong...ik had dit nog nooit gevoeld...  Met de roze streep van de ovulatietest en de met plezier geleden buikpijn ging ik naar huis en hebben mijn man en ik er een fantastische avond van gemaakt.  
Toen ik na twee weken nog niet ongesteld was, kreeg ik hoop, maar ik was al zo vaak wat daagjes overtijd geweest en ik voelde me absoluut niet zwanger, maar de dagen kropen voorbij en  de dag voor kerst durfde ik te testen. Ik ben inmiddels 19 weken zwanger.  

Misschien is het advies om de echo's (advies van de arts) te combineren met een ovulatietest. Succes en ik hoop van harte dat het dit keer raak is!

Liefs Snoes

Terug
Bovenaan