Even een kleine voorstelling en mijn verhaal.

Mijn naam is Patries, 35 jaar oud. En trotse mama van een jongen van 4. Ik ben op dit moment zwanger van ons 5e kindje (5 weken). Kindje 2,3 en 4 hebben we helaas verloren door een miskraam. Kindje 2 verloren we rond de 9 weken en kindje 3 en 4 rond de 6 weken. Ik ben nu ontzettend bang dat het weer mis gaat. Ik wil me op de 1 of andere manier niet te blij maken met deze zwangerschap. Ik heb geroepen, zodra ik de voor mij cruciale weken voorbij ben en ik heb een echo gezien met daarop een groeiend kindje met een kloppend hartje kan ik misschien nog enigzins rust vinden. Aan de andere kant ben je nu ook al weer bezig met vooruit denken. Hoe leuk zou het zijn dat mijn zoontje groet broer wordt en hoe gaan we het de opa's en de oma's vertellen. We hebben op dit punt min of meer besloten dat we het pas gaan vertellen als we rond de 12 weken zwanger zijn. Wat typisch is was dat we net een afspraak hadden gemaakt met de gyneacoloog in het ziekenhuis om vruchtbaarheidsonderzoeken te laten doen. Je hoort die verhalen wel vaker, maar dacht dat het zeker niet bij ons zou gebeuren. Ik ga morgen de verloskundige praktijk bellen en hoop op enige compassie en hoop daarmee dus ook dat ik op vrij kort termijn een echo mag krijgen. Ander wordt het waarschijnlijk pas met de 8 a 10 weken. Jullie zullen me nu wel vaker zien op dit forum.

Hoi Patries,

Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Pff...drie miskramen achter elkaar. Kan me goed voorstellen dat je erg onzeker bent. Maar probeer er toch van te genieten! Je hebt het (zoals je zelf inmiddels weet) toch niet in de hand... Maar begrijp ook heel goed dat je niet echt blij durft te zijn. Inderdaad fijn als je op korte termijn voor een echo kan, dat zal je wellicht wat meer rust geven. Meestal zijn ze toch wel begripvol als je je verhaal uitlegt en mag je eerder komen? Zelf heb ik 1 miskraam gehad en krijg nu a.s. dinsdag al m'n 1e echo, ben dan 6,5 week.

Succes en probeer te genieten!

hoi hoi,

gefeliciteerd met je zwangerschap!
en wat een spannende tijd moet dit voor je zijn!
ik hoop voor je dat de vlk je situatie begrijpen en je meteen laten komen!
ga voor je duimen....
veel sterkte
groetjes maartje

Bedankt voor jullie lieve reacties! De reden dat ik schrijf dat ik hoop dat de vk enige compassie heeft is het volgende: Bij de 2e zwangerschap had ik in de 6e week een bloeding. Natuurlijk direct gebeld en toen werd me gemeld dat er waarschijnlijk niets aan de hand was en ik waarschijnlijk een innestelingsbloeding had. Ik moet ook eerlijk zeggen dat de bloeding zo over was. Maar de week erop had ik er weer 1. Wederom contact opgenomen en er werd mij weer verteld dat er waarschijnlijk niets aan de hand zou zijn. Ik had er echter geen gerust hart in en tijdens het 1e bezoek aan de vk heb ik echt een echo af moeten dwingen. Maar dat zou nog 3 weken duren uiteindelijk. Een week later had ik mijn eerste miskraam....Dus heb ik voor mijn gevoel weinig begrip gekregen van de vk. Ik heb mijn vraag voor een vroegtijdige echo reeds in een mail gevraagd en hoop vandaag tijdens het telefonisch spreekuur hier meer duidelijkheid over te krijgen. Bij de 2e en 3e miskraam heb ik niet eens meer de vk gebeld en heb ik alles via de huisarts laten lopen. Ik moet er toch echt wel weer wat vertrouwen in krijgen....

Beste PvdG,

Ik vraag me af of je, gezien de meerdere miskramen, niet beter contact kan opnemen met de gyneacoloog waarmee je toch al een afspraak had gemaakt voor het vruchtbaarheidsonderzoek.
Mijn ervaring is, dat als je duidelijk maakt wat je historie is en dat je je enorm zorgen maakt, je wellicht snel terecht kan voor een echo.
Mijn ervaring is dat ze er in het ziekenhuis niet zo moeilijk over doen, vergeleken bij een verloskundigenpraktijk.

Succes!
Maaike

Hey Maaike,

Deze overweging hebben we ook gemaakt. De afspraak voor de gyneacoloog staat nog op de agenda. We gaan deze ook niet afmelden. Vandaag contact gehad met de vk-praktijk. Gevraagd voor een vroege echo. En zonder blikken of blozen verwees ze me door naar het ziekenhuis om over 2 weken een echo te laten maken. Ze had volledig begrip voor onze situatie. Ontzettend fijn gewoon! 27 oktober zal de eerste blik op onze kleine uk geworpen worden. Ze zei ook dat het volgende week ook wel kan, maar dat dan het risico groot is dat er nog geen kloppend hartje te zien was. En dit zou me helemaal niet gerust stellen. Vandaag ook contact opgenomen met Moeders voor moeders. Consultante is vanavond langs geweest en de blauwe potten zijn ook weer in huis. Toch wel prettig dat iemand anders middels een test ook onze zwangerschap bevestigt. Nu nog de komende 2 weken door zien te komen......

Terug
Bovenaan