even een rare vraag

Hallo dames,

Ik heb misschien een hele rare vraag maar is het ook mogelijk dat je vliezen breken zonder dat je daar erg in hebt? Zoja hoe merk je dat dan?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes

Ehm tja....bij de eerste heb ik dus niet gemerkt dat mijn vliezen gebroken waren....
Dat schijnt echter vrij weinig voor te komen.
Onze zoon lag al heel erg diep in mijn bekken, ik had niet superveel vruchtwater (was al geconstateerd tijdens een controle) en waarschijnlijk ging het in eerste instantie om een scheurtje in de vliezen waardoor ik geleidelijk vruchtwater verloor.... en aangezien ik op het laatst veeeeel op het toilet zat heb ik daar niks van gemerkt.

Ik ben toen een aantal dagen voor de uitgerekende datum ziek opgenomen in het zhuis en ze wisten eigenlijk niet wat er was (ik spuugde de heleboel eronder en voelde me echt superberoerd!) Ze zouden op maandag in gaan leiden en toen zouden ze de vliezen breken en wat bleek?? die waren er niet meer!
En zo ben ik er dus pas achter gekomen dat mijn vliezen gebroken waren.....

Nu bij de tweede zijn mijn vliezen pas op het laatst door de VK gebroken toen ik al 6 cm ontsluiting had en toen voelde ik echt wel het vruchtwater 'lopen'.

Groetjes,
Marije

Goedemorgen...

Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor .....bij mij was het overduidelijk dat de vliezen gebroken waren ...hahaha
Maar bij mijn zus is het druppelgewijs gegaan .....die dacht toen ze het eindelijk in de gaten had dat het gewoon urine verlies was....ze heeft na een dag de vk gebeld om het na te vragen en die heeft het onderzocht en het bleek inderdaad vruchtwater te zijn...

groetjes marjan

Hallo,

bij mij moet het zijn gebeurd toen ik in bad zat om de weeen op te vangen. Dus het kan inderdaad. Het is zo dat het anders bijna niet onmogelijk is om het niet te merken. Je voelt het eigenlijk niet maar je merkt dat het nat wordt tussen je benen. En aangezien je niet zomaar in je broek plast kun je het op die manier zien. Je kunt het ook zien aan de kleur het is gewoon doorzichtig met allemaal kleine vlokjes erin.

Groetjes Nova

Hoi,

Mijn vliezen braken toen ik al een paar uur weeen had. Ik zat op het toilet, mijn lichaam was even mijn darmen aan het legen voor de bevalling en ik voelde een plop en toen voelde ik ons zoontje komen.

Sorry, voor het rare praatje, maar ik stond echt bol van onder. Gelukkig stond de vk inmiddels voor de deur en heeft mijn man, met zijn handen tussen mijn benen, mij heel snel naar bed gebracht. Binnen 5 minuten was ons zoontje er.

Hij zat bij mij ook al echt in het geboortekanaal waardoor het vruchtwater pas kwam toen hij er eenmaal uit was.

Als een kindje heel erg ver ingedaald is kan het dus echt met druppeltjes komen en dan hoef je het dus niet perse te merken.

Syl

Hoi

Nou het was bij mij wel overduidelijk dat mijn vruchtwater brak. Ik wist dit meteen omdat het dikker is dan urine, en nogal slijmerig. Ik heb geen vlokje gezien, het was gewoon doorzichtig en niet op te houden. Het bleef bij mij langzaam eruit lopen dus heb ik maar een maandverband gebruikt anders kwam ik niet van het toilet af. Trouwens goed dat ik een maandverband heb gebruikt om het op te vangen want de verloskundige vroeg mij hoe het vruchtwater eruit zag en of ik het had opgevangen zodat ze het kon zien.  

Terug
Bovenaan