even een serieuze vraag

Dit heeft eigenlijk niks met dit forum te maken maar ik wist ook niet aan wie ik het anders kon / durfde te vragen..

Mijn oma van moederskant is op jonge leeftijd overleden aan borstkanker dus het is mogelijk dat ik ook meer kans heb om het te krijgen. Nu is er in mijn omgeving weer iemand die een knobbeltje heeft ontdekt en natuurlijk hoor je ook in de media veel over borstkanker.

Dus ja, ik ook maar gevoeld... maar ik voel van alles , Ik denk ook dat als je je zorgen maakt je meer voelt als dat er eigenlijk is maar ik zou toch graag om het half jaar of jaar foto's willen laten maken. Maar is dit zomaar mogelijk?? Wordt dit vergoedt?? Waar vraag je dit aan??

Ik hoop dat jullie het maybe weten

Groetjes Kirsten , mama van Tyche

Nee geen leuk onderwerp maar alles moet toch bespreekbaar zijn toch

Volgens mij (maar dat weet ik niet 100% zeker) is als het erfelijk bepaald is, dat je in de gaten gehouden moet worden.
Mijn schoonmoeder is ook aan borstkanker overleden toen ze 44 was.
Toen werd er tegen ons gezegd als wij een dochter zouden krijgen dat ze an in de gaten gehouden moest worden omdat mijn schoonmoeder een hele aggresieve kanker had.

maar kan je dit niet via de huisarts spelen en het daar navragen hoe dat zit??

groetjes kim

als je het niet vertrouwd zou ik even naar de ha gaan!
kan die kijken(voelen) of het iets is om zorgen om te maken.
misschien voel je nu nog wat melkklieren ofzo!

Bij ons zit het niet in de familie maar je hoort het zoveel dat ik
ook regelmatig even het chek of ik iets raars voel.
Nessie

Hallo Kirsten

Als het in je familie voorkomt en je meer risico loopt dan wordt dit vergoed.

Helaas is mijn mijn moeder aan borstkanker overleden.

Een paar jaar terug ben ik naar het ziekenhuis geweest, alles was in orde trouwens.

Het kan nooit kwaad je een keer te laten checken. Boven een bepaalde leeftijd is dit zelfs standaard, geloof ik.

Succes

Als je een verwijskaart krijgt van je huisarts om naar een dokter te gaan in het ziekenhuis wordt het wel vergoed.. en boven bepaald leeftijd krijg je inderdaad een oproep heeft mijn vriend zijn tante ook pas geleden gekregen... ze mopperde alleen over het app. dat der borsten helemaal plat werden gedrukt. Of misschien kan de huisarts uitlegggen hoe je precies moet voelen.. Ik heb het ook eens gedaan voelen maar ik zou niet weten wat wat is

Groetjes,

Bianca

Terug
Bovenaan