Even een spoedvraagje tussendoor.....

Hoi allemaal

Ik heb weer eens even een spoedvraagje....Weet echt niet wat ik nog moet doen...
Klinkt heel dramatisch maar dat valt wel mee, alleen..... Stef wurmt zelf zijn armpjes los uit de gordels van zijn autostoel! Hij krijgt het slot nog net niet open, maar hij zit dus alleen met zijn onderlijf vast in de gordel.... Ik krijg het er steeds weer benauwd van , want hij heeft ze binnen een minuut los en ik kan toch moeilijk iedere minuut stoppen om ze weer terug te doen.

Dus vroeg ik me af....Zou er iets voor zijn zodat je de bovenkant van de gordels samen kan binden ofzo? Ik heb al gezocht bij Maxi-Cosi en gevraagd bij Prenatal (hoewel die mw niet echt veel zin leek te hebben om me te helpen) En nu weet ik het niet meer.....

Dus....wie weet het wel? Of kent dit en weer wat ik eraan kan doen....
Thanks!
Annet
(33w zwanger!)

hoi Annet,

Ik heb geen oplossing helaas, want ik heb hetzelfde probleem.
Nu zit merel niet vaak in de auto, maar als ze erin zit dan probeerd ze dat ook soms.
Ze is een echte klim koningin, dus ik hoop niet dat ze zichzelf eruit wurmt.

dus wie heeft er wel een oplossing?

groetjes Elise

Kian doet het ook, maar gelukkig niet zo vaak. Sterker nog, heel af en toe maar.

En ik heb een idee, maar of dat de oplossing is weet ik ook niet hoor.

Je kunt bij prenatal (of ergens anders) van die tuigjes kopen. Ze zijn eigenlijk bedoeld om je kind vast te zetten aan een stoel (bijvoorbeeld op een terras of in een restaurant als er geen kinderstoelen zijn). Dat tuigje zit aan de achterkant vast met zo'n sluiting als bij de buggy ofzo.
Ik gebruik(te) dat tuigje achterstevoren om te voorkomen dat ie uit de winkelwagen klom. (dus met de sluiting naar voren)
Als je een beetje creatief bent maak je dat tuigje vast aan de gordels en zit ie zo extra vast.
Echter, heel belangrijk: Ik weet niet hoe het met de veiligheid zit als je kind met spoed uit de auto gehaald moet worden......... Dat duurt dan dus wat langer. Lijkt me dus ook niet ideaal.

Nou, misschien kom je op betere ideetjes! Ik hoop het.
Liefs Nelleke

Hier is het probleem heeeeeel herkenbaar
Yoëll heeft (denk ik) een strenge mama, want zodra hij zn armpjes erdoor gaat steken, wordt ik boos en zeg; als je je armen eruit doet mag je nooit meer in mama's auto mee

Tot nu toe helpt het, maar weet ook niet voor hoelang dat het duurt.
Hij weet iig wel dat het niet mag, want als hij zn armen erdoor wil doen gaat hij zitten grinniken of hij zegt oh oh oh

Succes

Hier is het probleem heeeeeel herkenbaar
Yoëll heeft (denk ik) een strenge mama, want zodra hij zn armpjes erdoor gaat steken, wordt ik boos en zeg; als je je armen eruit doet mag je nooit meer in mama's auto mee

Tot nu toe helpt het, maar weet ook niet voor hoelang dat het duurt.
Hij weet iig wel dat het niet mag, want als hij zn armen erdoor wil doen gaat hij zitten grinniken of hij zegt oh oh oh

Succes

Hiya Annet!

Tja, daar zou ik ook van schrikken hoor. Ik plaats hier ff een oude foto van Max, je kan zien dat ie in zijn auto stoel een soort van gesp op borsthoogte heeft zitten. (de gesp klikt heel makkelijk inelkaar en bestaat uit twee helften, aan iedere gordel een) Het is daardoor vrijwel onmogelijk om zijn armpjes uit de gordels te wurmen. Wie weet kun je die dingen ook los kopen? (hier zit het standaard op een stoeltje)
Het enige waar je op moet letten met dit ding is dat je goed zorgt dat het altijd op borsthoogte zit als je gaat rijden. Het is namelijk verstelbaar in hoogte maar het is niet verstandig om het bijvoorbeeld op maaghoogte te hebben tijdens een aanrijding...snap je het nog?
Anyway, hier komt de foto, wie weet is het dan duidelijker.

Ajuus, ilja

Ja hoor, hier nog zo iemand met hetzelfde probleem.......
Wij hebben ook een gesp op borsthoogte. Zat niet bij de autostoel, maar het werkt wel erg goed. Gewoon op borsthoogte vastzetten. Het is eigenlijk een soort riempje en daardoor kan hij niet meer met zijn armpjes uit de riem wurmen. Groot succes voor ons dus (mijn moeder kwam hier mee aan).

Gr. Mariëlle

Terug
Bovenaan