even een update van kreeftje

Hallo meiden,

Vandaag konden we al terecht bij de gynaecoloog (had gelukkig de afspraak van 12 juli vroeger kunnen zetten) Het was een hele lieve meid, waar ik me goed op m'n gemak bij voelde.
Ze heeft nog een keer een inwendige echo gemaakt en zag nog steeds geen eitje groeien. En dat terwijl vandaag mijn 18de dag in de cyclus is. Ze heeft ook nog een uitstrijkje gemaakt en daar krijg ik over 2 weken de uitslag van.

Het is nu de bedoeling dat ik binnen 14 dagen ongi word, lukt dat niet spontaan dan wekken ze de ongi op met Provera en krijg ik daarna meteen Clomid. Word ik wel spontaan ongi dan wil ze eerst nog één maand mij volgen zonder medicatie.

Als ik ongi word, moet ik op de derde dag bloed laten prikken, voor hormoon onderzoek en nog een paar dingen.

Ik ben blij dat ik nu geholpen word en het niet meer allemaal alleen hoef te doen. Vaak naar het ziekenhuis sjeezen is natuurlijk niet ideaal, maat ik doe er alles voor om onze kinderwens in vervulling te laten gaan!!

Enne Mick, als ik het goed heb moet jij morgen naar de gyn, dus bij deze heel veel succes en houd ons op de hoogte!!

knuffel van kreeftje

Hey Kreeftje

Wat fijn voor je, dat je eerder bij de gyn terecht kon.
Ik hoop voor je dat de medicijnen aanslaan, ik zal flink voor je gaan duimen.

Ik moet morgen de laatste tablet provera innemen, en dan maar wachten totdat ik ongi wordt.wrs zal dat zondag of maandag worden.

Volgende week kan ik dan weer beginnen met de clomid, het wordt dus weer erg spannend. Hopelijk gaat er dan nu eindelijk een eitje groeien.

Verder wil ik je alvast heel veel succes wensen, en ons op de hoogte.

Liefs Carol

Hoi carol,

Zijn ze bij jou meteen met clomid begonnen of had de gyn. ook zoiets van eerste één maand zonder medicatie? Ik weet eigenlijk niet waarom ze dat wil doen en ben het ook vergeten te vragen.
Als ik vanaf vandaag binnen 14 dagen ongi moet worden dan is dat 12 juli en dat is de 31ste dag in mijn cyclus. Ik heb weleens een cyclus van 31 dagen gehad dus het zou kunnen (maar aangezien mijn cyclus schommelt tussen de 18 en 42 dagen weet ik het nooit)

Misschien een gekke vraag, maar heb jij ook vaak als reactie gekregen (als je vertelde dat je PCO had) "oh, dus je kunt wel nog zwanger worden"   Ik heb sosm het idee dat mensen niet helemaal begrijpen wat er allemaal in je omgaat als er zo'n diagnose word gesteld. Zeker, er is nog groete kans dat ik, met medicatie, zwanger raak. Maar dat neemt niet weg dat het een rot gevoel is om te weten dat je niet ZELF zwanger kunt worden. Heb jij dat ook?
Begrijp me niet verkeerd, ik ga echt niet doem-denken, ben blij dat ik geholpen kan worden  en ik heb ook hoop, maar soms vind ik dat er wel erg makkelijk overheen gestapt wordt.

Ben in ieder geval erg blij met een forum als dit waar ik mijn ei kwijt kan (als het nu ook nog met mijn eigen eitjes gaat lukken, haha)

knuffel van kreeftje

Hoi Kreeftje

Hier ben ik dan weer.

Bij mij zijn ze toen meteen begonnen met provera.
Ik was ook nog niet ongi geworden na het stoppen van de pil.
Heb van te voren wel bloed laten prikken.

In mijn omgeving   krijg ik gelukkig heel veel begrip.
Ik werk in de medische sector, dus ik kan er met collega's goed overpraten.
Ik heb het er af en toe ook wel moeilijk mee, vooral omdat tot heden de medicatie nog niet heeft aangeslagen.
Ik probeer wel positief te blijven, en dat lukt me aardig.

Ik heb ook ben vrienden, collega's en familie afgesproken, dat als ik er geen behoefte heb om er over te praten dat ik dan aangeef.

Mijn schoonzus is nu ruim 20 wkn zwanger, zij vond het in het begin erg moeilijk om het te vertellen. Ik heb haar gezegd, dat ze me er gewoon bij moet betrekken, omdat ik het super leuk vind voor haar.

Het laatst vertelde een collega dat ze zwanger was van de derde, ze wist nog niet van "onze problemen"af, ze voelde zich daarna erg schuldig, dat zij zo enthousiast was en het bij ons nog niet echt wil lukken.

Ik krijg dus gelukkig errug veel begrip uit mijn omgeving.

Je zult wel denken, iedereen weet het in de omgeving bij haar.
Dat is ook zo, Ik ben er dan ook vrij open over.
Dat komt, omdat er  heel veel mensen wisten dat we heel graag kinderen willen, en dat ik ga stoppen met de pil zodra ik getrouwd was.
Ik kreeg dan ook vaak opmerkingen van, goh moeten we een handje komen helpen, of zullen we je wat tips geven enz.
Dat is nu dus over.

Liefs Carol

Hoi Carol,

Wij zijn er ook heel open en eerloijk over. Hebben er van begin of aan geen geheim van gemakt dat ik gestopt was met de pil. En nu heb ik ook aan de meesten verteld hoe het zit. Zelfs op het werk zijn ze ingelicht, ook mijn leidinggevende. Ik vind het prettig dat ik het tegen veel mensen heb gezged. Op die manier is er altijd wel iemand met wie ik erover kan praten als ik daar behoefte aan heb. Daardoor blijft het niet alleen maar hangen tussen mijn partner en mij. Dat vind ik prettig want daardoor kunnen we tenminste ook aan leuke dingen denken en niet alleen heiraan.
Ik denk dat, als alleen de 2 mensen waar het om gaat het weten, dat dan de druk op de relatie ook erg groot is. Je kan er dan met niemand over praten en blijft steeds samen in dat kringetje hangen.

Ik hoop voor je dat de medicatie snel zijn werk gaat doen en dat jouw kinderwens in vervulling zal gaan. Wie weet zijn we ooit nog weleens samen zwanger dat zou leuk zijn!!!

knuffel van kreeftje

Hoi Kreeftje

Het is inderdaad erg prettig dat meerdere mensen het weten.
Ik ben een echte prater op dat gebied, mijn praat er veel minder over.
We verwerken het allebei op onze eigen manier.
Maar je kunt inderdaad altijd wel een luisterend oor vinden.

We zullen het moeten afwachten of we samen zwanger mogen zijn.

Zou erg leuk zijn.

Liefs Carol

Ps uit welke omgeving kom je?
Ik uit regio Weert

Heee Kreeftje,

Wat een ontzettend goed nieuws, en ook dat je vandaag naar de gyn bent geweest en nog een aardige gyn ook, en ook dat je eerder terecht kon, idd altijd op je gevoel afgaan, en niet afwachten. Een vriendinnetje van mij is ook omdat zij clomid heeft geslikt zwanger geworden, zij had 1 of twee eisprongen maar in het jaar, dus jij gaat ook zwanger worden komt echt goed, fijn dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren, goed nieuws ben echt super blij voor je. Dank je dat je aan me denkt voor morgen, laat het morgenmiddag zeker weten, heb om half drie de afspraak bij de gyn.

liefs Mickey

hey kreeftje

ik heb je raad opgevolgd en kom hier meevolgen.
hopelijk kun je ook direct beginnen met clomid, en zijn we snel samen zwanger.
Ik wacht momenteel de ongi af( tussen nu en volgende week)  en begin dan met clomid.

succes en tot later
groetjes grace

Terug
Bovenaan