even een update

Hoi iedereen,

Morgen hebben we weer een echo. Hij is 1 week vervroegd omdat er dubbele afspraken gemaakt zijn bij de verloskundige en ik tijdens de skivakantie wat bloedverlies had. Ik ben zo benieuwd hoe frummel (werktitel) er nu uitziet en of we het hartje al kunnen horen kloppen (of zou dit nog te vroeg zijn??)

Ik zit volop in de kwalen. Ik hou mij er steeds aan vast dat die kwalen een goed teken zijn en dat ik er blij mee  moet zijn hihi. Ik heb ook iets nieuws ontdekt, namelijk hoe het is als er wel een rem op wat je kunt eten staat. Is ook wel eens leuk. Ik vind warm eten op het moment ook echt niet lekker, behalve patat! erg he. Ik heb voor het eerst in mijn leven een echte rem, waar ik ook niet doorheen kan eten, want als ik dat wel doe dan komt het er net zo hard weer uit. Ik denk dan ook dat ik in ieder geval in deze periode niet ga aankomen, misschien veranderd dat wel weer na de 12 weken.

Een andere kwaal waar ik erge last van heb is emoties!! Man, ik huil enorm veel en ben ook zomaar boos... gelukkig weet mijn vriend dat dit hormonen zijn, maar de rest nog niet dus ik heb nog wel wat goed te maken als ik het eenmaal verteld heb. hihi

Ik ben ook enorm moe en wil het liefst om 8 uur al naar bed of zo en ik droom ook enorm en vreemd!

Vandaag trouwens even een moeilijk moment op het werk. Een collega nam afscheid en zij had gebak mee! Ik al helemaal aangegeven dat ik enorm fan van gebak ben, bleek het een sneeuwster te zijn (zit advocaat en eieren in). Shit man! Ze heeft wel een stuk op mijn bureau neer gezet maar ik heb het later (toen zij in gesprek was) weer terug gestopt in de doos, ik kon toen niet meer zeggen dat ik niet hoefde namelijk... Ik heb er geen vragen over gekregen dus ze zal het wel niet gemerkt hebben...

Zo weer een heel verhaal. Nog 1 nachtje slapen en dan mogen we frummel weer even aanschouwen! Ik ben heel nieuwsgierig!

Wel lekker trouwens dat je zo even enorm al je frustraties weg kan schrijven, dank je wel voor het lezen!

groeten,

Friezinne

Nou we hebben frummel weer even gezien. Het was wel vreemd want het is drie weken geleden sinds de vorige echo en ik ben nu precies 8 weken terwijl ik toen 6w4d was. Gek he! Het heeft te maken met het opmeten en dat dat niet zo makkelijk is al het vruchtje maar een halve centimeter groot is. Ik geloof eigenlijk deze laatste meting niet, maar goed. Over twee weken hebben we weer een echo (mooi weer naar binnen kijken hihi), ik hoop dan een uitwendige want ik vind die inwendige wel heel vervelend. Helemaal als ze het er dan weer uithaalt, voelt zo gek dat "condoom" bahbahbah. (maar door mijn vetlaag(je) , was er nog niets te zien op een uitwendige)

Heb meteen ook een hele lecture gehad over mijn gewicht en dat dat een hele hoop dingen moeilijker maakt. Waaronder thuis bevallen ("je wilt het de mensen toch niet aandoen dat ze met een vrouw van minstens 120 kilo van de trap moeten, mocht  je toch naar het ziekenhuis moeten"), in bad bevallen ("krijg zo'n zware vrouw maar eens weer omhoog en uit bad als ze toch iets anders wil"), eten ("je moet sowieso geen negerzoenen eten want daar zit veel suiker in"), gezondheid ("je hebt een hogere kans op hoge bloeddruk en suiker") en een volgende zwangerschap ("eerste tip voor de volgende zwangerschap, van te voren eerst afvallen"). Baal ik toch wel een beetje van...

hoi friezinne

wat een rara reacties op je overgewicht zeg
heb zelf eergister voor de 3de x binnen mogen gluren en ja hoor het hartje klopt
ben nu 6,5 weken zwanger

maar wat betreft overgewicht: heb zelf ook fors overgewicht ( over de 110 kilo bij 180cm lengte )  maar bij mij word nergens zo erop gereageerd
mag gewoon thuis bevallen en alles eten wat ik wil ( natuurlijk niet overdrijven maar da geld voor ieder )
ik zou me zelf niet prettig voelen bij zo'n uitspraken van de vk en een andere zoeken
heb bij mijn 1ste zwangerschap van mijn dochter ook gezocht noor een andere vk omdat die 1ste comentaar had op mijn gewicht en zodoende ben ik bij mijn huidige terecht gekomen

laat je iig niet op je kop zitten en trek je niet te veel aan van dat commentaar
je bent nu eenmaal te zwaar en je bent zwanger en geniet ervan
de vk moet jou wensen respecteren en je begeleiden zoals ieder andere vrouw die daar komt
met of zonder overgewicht!
tegen vrouwen die veel te mager zijn word ook niet gezegt dat ze dikker moeten worden enz

tis een heel verhaal geworden sorry hhaa

groetjes maurilla

Hoihoi,

Ook ik ben iemand met overgewicht. Ben ongeveer 109 kilo en ben 1m 78 als ik het allemaal goed heb. Ik heb er niet heel veel vervelende opmerkingen over gehad. Wel vaak de vraag hoe ver ik was terwijl ik niet zwanger was, ook heel fijn.
Ik weet van mezelf wel dat ik eigenlijk randje eetstoornis zit en daar wil ik wel aan gaan werken. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ongeveer even zwaar. Wat wel belangrijk is, is je verdere gezondheid. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik diabetes gekregen, ik moest ook insuline spuiten. Was te doen, maar het was geen pretje en ik heb er ook best wat klachten van gehad. Mijn zoontje was groot, 56 cm en 5100 gram. (de andere waren 4215 gr en 4570 gr) De kans is heel groot dat ik nu weer diabetes krijg en dat vind ik niet prettig. Dus ik probeer maar vast zo gezond mogelijk te eten, maar ik ben bang dat ik het niet ga voorkomen. Als deze weer zo groot wordt, wil ik misschien pleiten voor een keizersnee. Want mijn zoontje kwam de vorige keer klem te zitten achter m'n schaambeen. Dat was heel risicovol, maar gelukkig hebben ze hem goed eruit gekregen. Maargoed, als de kans erin zit dat deze weer zo groot wordt of misschien nog groter, dan weet ik het nog niet......

Groetjes, Linette.

Hoi Linette,

Hier ook overgewicht. Hoe groot was de kans op diabetes de vorige keer,   weet je dat nog zo?
Ik ben er toch wel bang voor...!
Bij mijn vorige zwangerschap was ik een stuk lichter en was er niets aan de hand, maar na een ppd erg aangekomen. Helaas is dit gewicht er nog niet af.

Friezinne, ook ik ben bang voor dat soort (denigrerende) opmerkingen. Ik was zelf ook graag wat afgevallen vóór de zwangerschap, maar helaas, soms lopen dingen anders.
Ik heb nog geen controles gehad maar ik hoop dat de gynaecoloog hier iets minder pittig over oordeelt als de jouwe, ook al weet ik best dat er wat meer risico's aan verbonden zitten!

Terug
Bovenaan