Even een update!

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik weer bij de VK geweest en alles was heerlijk in orde! Buik was mooi gegroeid, mijn bloeddruk lager dan de vorige keer en mijn ijzergehalte was netjes (7,4). Verder moest ik bloedprikken i.v.m. rhesus-negatief en kreeg ik een injectie tegen de aanmaak van anti-stoffen.

Toen kwam de kraamzorg langs, en pfieuw... het was idd. niet echt een inspectie. Vorig jaar bij een vriendin van mij wel, die moest de doppen van de kruiken gaan vervangen!!! Daarna door naar het ziekenhuis voor een 30 weken echo i.v.m. de ligging van de placenta. Die is mooi opgetrokken, dus staat geen natuurlijke bevalling in de weg, yes!

Ze heeft het kindje ook direct opgemeten en het is ongeveer 1950 gram nu (30wk5dgn). Het kindje is wel bovengemiddeld groot, volgens mij is het hoofdje zo groot als bij een gemiddeld kind van 33wk2dgn. De rest van het lijfje ong. 32 wk. Ze gaf aan dat ze op basis van 1 meting echt niet kan zeggen dat het TE groot is, het kan ook een groeispurtje zijn. Meer mensen die daar ervaring mee hebben? Ik heb toch de stomme neiging om alle berichten die zouden kunnen duiden op iets negatiefs veel te veel uit te vergroten...

Leuk dat ze langs zijn geweest.ik heb nog niks gehoord van de kraamzorg.maar weet ook niet of ze bij een 2de kindje nog komen?ben nu toch al 32 weken.weet dat ik 3 jaar geleden bij mn dochter ook een groeiecho had gehad met 30 weken en die zat toen ook rond de 1900 gram.bij de geboorte woog ze toen 3720 gram en ze was mooi op tijd.dus volgens mij moet het wel meevallen toch...
nu krijg ik geen groeiecho omdat ze telkens zeggen dat het kindje goed op schema groeid wel jammer vind ik ben ook best benieuwd hoe zwaar ons mannetje nu is.
liefs jootje

He Blossom, wij hebben ook een moment gehad rond de 20 tot de 24 week dat ze steeds zeiden dat ons kindje zo groot was. De echoscopiste en de vk zeiden het. Toen kwamen we bij de gyn en die zie dat die kleine keurig groeide volgens gemiddelde. Toen heb ik mij maar bedacht dat ieder persoon anders denkt, en wat voor de een groot is voor de ander nog klein is. Maak je niet druk, niets aan de hand, die kleine neemt wat hij nodig heeft, en komt wanneer hij er klaar voor is.

@josanne Bij ons komt de kraamzorg bij ht eerste kindje thuis voor de intake, maar vraagt puur dingen en contoleert niets, en bij een evt. 2de zullen ze bellen voor een intake.
Als ik jou was zou ik wel even met ze bellen, of je inschrijving wel goed is gegaan als je nog niets van ze gehoord hebt zeg maar.

liefs

Hoi
zei de laatste keer dat ik nog niks had gehoord van de kraamzorg:werd ik gisteren opgebeld en kreeg een intake per telefoon!het duurde 10 minuten en vroegen wat simpele dingen.ze komen nu niet meer langs.ik vind het best zo.
liefs jootje

he josanne,
wat goed dat ze toch hebben gebeld..
ik had ook nog steeds niks gehoord en ben inmiddels 35 weken vandaag. had me via internet aangemeld en ook een bevestiging ontvangen dat ik was aangemeld.

gister maar even gebeld.. bleek dat ze alle papieren naar het verkeerde adres hadden gestuurd terwijl ik me had aangemeld met een nieuw adres. dus nu krijg ik ze nog binnen en hopelijk vandaag of morgen anders ga ik weer bellen.. want er zit nu toch wel spoed achter. en hopelijk bellen ze dan ook snel want anders helpt het nog niet en ben ik bevallen en is de kraamzorg nog niet geregeld.. pff... stom hoor dat ze uitgaan van wat er in hun systeem staat. (vorige bevalling namerlijk ook k raamzorg gehad van hun in 2008)

Groetjes, Christien

hey,
Ik moest vandaag een echo laten maken en verband met de placenta. Helaas nog niet helemaal goed opgetrokken. Maar ik kan waarschijnlijk wel gewoon bevallen. Ik moet waarschijnlijk nog wel voor een extra controle naar de gynogoloog, en moet misschien uit voorzorg in het ziekenhuis bevallen. Omdat ik tijdens de bevalling meer zou kunnen gaan bloeden. Nou ja het zijt zo.
Vandaag ook een groeiecho gemaakt, omdat ze dachten dat ons kindje te klein is. Is gelukkig niet zo. Hoofdje is net op de ondergrens (ideaal voor tijdens de bevalling, haha), en beentjes langer dan gemiddeld (maar dat is echt een familietrekje, hebben we bijna allemaal) en verder was de baby mooi gemiddeld. Dus goed en gezond.

Groetjes Maartje

hallootjes,

wij hebben afgelopen maandag de groei echo gehad. Ik was toen 32 weken en 3 dagen en kleintje woog toen (afgerond naar boven) 1900gr. Het was ietsjes minder, geloof iets van 1876gr ofzo iets. Maar zeg maar voor het gemak 1900gr.
Ze schatten ons kindje rond de 3600gr bij de geboorte, het schijnt nu iets van 200gr per week te groeien! Het hoofdje en beentjes lagen ietsjes onder het gemiddelde en het buikje ietsjes er boven. Maar al met al, het zag er goed uit! Het blijkt haar te hebben, dan konden ze bij ons zien. Onder in het nekje zag je ook echt haartjes te zitten, dat is echt maf joh!
Wie heeft dat nog meer gezien??

Liefs

Joyce

Terug
Bovenaan