Drukke heftige eerste werkweek gehad! Ik werk op een dorpsgemeenschap voor gehandicapten. Ik ben begonnen op een nieuwe groep, wat me goed bevalt! Nu was de tweede dag dat ik aan het werk was een bewoner van deze groep overleden, ik kende hem nog niet goed maar toch wel heftig. Maar wel altijd erg bijzonder hoe wij hier afscheid nemen. Ook vind ik het nog erg vermoeiend, Gideon komt ook nog in de nacht en de nieuwe indrukken van de nieuwe groep maken het erg vermoeiend maar wat vind ik het weer leuk om aan het werk te zijn. Het gaat erg goed met de kids op de crèche, en papa vind het ook erg leuk om een dagje met beide kids alleen te zijn. En dat gaat ook erg goed. Ik moest van het weekend werken en papa was thuis met de kinderen. Kwam ik zaterdag thuis, was het hele huis opgeruimd en de hele was er doorheen en stonden ze te dansen in de kamer, heerlijk. Was helemaal verbaast, want normaal is hij niet zo. Hij zit duidelijk weer lekker in z'n vel. Gideon is af en toe erg huilerig, lastig soms. Nu is al een lange tijd erg verkouden en erg hoesten, benauwd, gisteren toch maar even weer naar dokter geweest en hij krijgt nu een kuurtje omdat het toch wel erg lang duurt. Hopelijk knapt hij er wat van op. Ook slaapt hij overdag soms heel weinig. En drinkt hij weinig. Maar bij mij drinkt hij wel veel dus denk dat het voor hem ook wennen is nu ik weer werk. Yara was steeds erg dwars echt puber dus, vooral mij erg aan het uitproberen. Ik vond het ook wel lastig om streng tegen haar te zijn, en papa is wel streng tegen haar dus dit weet ze ook wel. Nu zijn we op het moment even heel streng tegen haar en het lijkt te werken. We zegen dan ik tel tot drie en anders gaat ze op de gang. Ze vind het heel erg op de gang, dan zet ik haar op de trap en dan moet ze sorry zegen. Ook lezen we maar 1 boekje voor het slapen gaan want ze ging hier beetje mee aan de haal, na 100 boekjes kreeg je haar pas op bed dus nu maar 1 verhaaltje.Ze is nu erg lief en luistert veel beter. Ze merkt ook wel dat papa en mama nu meer op 1 lijn zitten. Nou heel verhaal maar dit was het voor nu. Nu lekker twee dagen vrij, gisteren naar de bibliotheek geweest. Yara mocht weer nieuwe boekjes uitzoeken. Vanochtend met Yara naar peuter zwemmen geweest. Was alleen thuis, ik dacht probeer het gewoon en Gideon heeft gewoon lekker aan de kant gestaan en de hele tijd geslapen dus heerlijk aan het genieten. Yara gaat zo op bed en ik even door het huis heen!
Liefs Marie
Liefs Marie