Even een upe-date

Hoi meiden even een upe date hier van ons 4-en,

De kraamweek is al weer voorbij en de visite stroomt aardig binnen. De afgelopen week is echt een feestje geweest en we zijn heerlijk verwend. Zifjon mijn oudste zoon is wel erg van slag en is super vroeg wakker en ook in de nachten laat hij zich horen. Maar ondertussen heeft hij zich ook als een ware grote broer ontpopt en deeld menige kus en knuffel uit aan Zilvian. De borstvoeding verloopt goed en Zilvian groeid als kool. Zo klein en ielig als hij was met de geboorte zo veel meer spekkies begint hij nu te krijgen :) :) Het slapen in zijn eigen bedje is nog erg moeilijk en vannacht was echt een moeilijke nacht met veel huilen en onrust, regeldagen, krampen ???? Tja ook bij een tweede zijn veel dingen toch weer leren en gissen. Zilvian wil alleen bij mij op de borst liggen en slapen. Prima maar half verwegen de nacht ben je zo stijf als een plank. Dus ook dit blijft proberen en uitvinden hoe dit kleine mannetje werkt :) Maar dat warme hoopje tegen je aan maakt veel goed, en dan die heerlijke knor geluidjes tijdens het drinken.

We genieten nog even van de vakantie van mijn man en de andere hulp want over een paar weken moet ik het toch echt alleen gaan doen. En dan pas zie je dat vrouwen veel dingen tegelijk kunnen :)
Nou meiden het is genieten en hard werken zo een uk maar Oh wat is het mooi, blijft cliche maar waar.

p.s. Als iemand nog tips heeft om een newborn te laten wennen aan zijn eigen bedje is dat welkom.

liefs van Mariska Zifjon en Zilvian

Van harte gefeliciteerd mariska
Kan je niet iets van jou in het bedje liggen een doekje of zo met jouw geur eraan zodat hij kan wennen.
Ik heb ze allebei gelijk in hun eigen bedje gelegd ledikant op hun eigen kamertje en dat is altijd goed gegaan. Dus echt ervaring op dat gebied heb ik niet
Het is hard werken maar als moeder word je gauw creatief met bedenken van oplossingen op alle gebieden.
Milton klom bijvoorbeeld op tafel zodat ik hem zelf kon verschonen na mijn tweede keizersnee.
Hij was eerst ook wel van slag maar als je ze nou bezig zie prachtig.
Geniet ervan groetjes lisette.

Hoi,

Wat fijn dat het zo goed gaat en wennen is het toch iedere keer weer, elk kind is anders en je moet je aandacht weer proberen te verdelen!
De bv gaat dus lekker?? Dat scheelt al veel en wat is het leuk als ze dan groter worden (powerd by mommy"s milk,,haha)
Misschien helpt het als Zilvian (mooie naam!) je ruikt, dus zijn knuffeltje of matrasovertrekje een tijdje tegen je aanhouden, onder je trui of mee in bed, dan gaat jou geur er inzitten en dat geeft een veilig gevoel!

Nou geniet lekker van je gezinnetje, maar zo te lezen komt dat helemaal goed!
Gr MJ

Hoi

Nog van harte gefeliciteerd en mooie naam,
heeft het nog een speciale betekenis?
Fijn dat alles met de bv goed loopt!

Hier nam ik de een hydrofielluier mee naar bed en liet die overdag tussen mijn pyama liggen, dit zo een 2 dagen en nachten en dan verschoonde ik Daniels bedje en legde die hydrofielluier dan in zijn bedje onder zijn hoofdje, en dan nam ik weer een nieuwe luier mee in bed, hierdoor ging het bij ons wel goed.
Succes ermee,
Liefs Marina

hey mariska.

wat leuk om even een update van je te lezen.
ben blij dat alles goed gaat met jullie alle 4.
je "klinkt" ook een heel stuk vrolijker dan een aantal weken geleden toen je nog zwanger was.
doet me goed om dat te lezen.
en wat fijn ook dat de bv goed aanslaat!

door jouw verhaal kan ik helemaal niet wachten totdat ik mn poppetje in mn handen heb hahahaha

en wat een super mooie naam! volgens mij hebben we die nog niet gehoord van je :D

ik hield nathalia ook t liefst altijd bij me en nathalia wilde ook graag bij mij zijn. maar idd, dat stijfheid ken ik wel ja hahaha.
je hebt tegenwoordig van die bedjes die je aan jouw bed kan schuiven. misschien is dat wat?
of t wiegje naast jouw bed neerzetten, zodat hij toch bij je is en als hij wakker is, jij alleen maar je hand hoef uit te strekken naar hem.
als dat goed gaat kan je elke keer het bedje verder verschuiven zodat hij op den duur in zn eigen kamertje slaapt.

nou meid, geniet maar lekker van je kids en je man.
en blijf op die roze wolk zitten he :D

big hug van mij :D

Hoi Mariska,

nog gefeliciteerd!! FIjn om te horen dat je zo geniet.
Ik vroeg me ook al af of de namen van julie kinderen een speciale betekenis hebben..:)

Groetjes, Bianca

Hallo Mariska, nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Zilvian. Wat fijn dat hij er is, en dat het goed gaat. Super dat je borstvoeding lekker loopt, dat is ook niet altijd vanzelfsprekend, toch?! Die eerste weken/maand zijn best zwaar omdat je kindje nog zo z'n ritme moet vinden en moet wennen aan dag/nacht. Slaapt Zilvian bij jullie op de kamer? Of in een eigen kamertje? En hoe vaak komt hij 's nachts nog voor een borstvoeding? Er zijn hier al wat tips gegeven zoals een doek/kledingstuk die naar jou ruikt, ik hoop dat het wat helpt. En anders is het gewoon afwachten wanneer hij een klein beetje gaat wennen aan het leventje hier op deze wereld..... inderdaad een prachtig wonder weer, hè, als je een gezond kindje in de wieg hebt liggen......

Wij hadden Laura eerst in de kinderwagen naast ons bed staan (moest in onze kamer slapen van de vk). Toen wilde ze niet in haar eigen bedje, hebben we haar eerst in de kinderwagenbak in haar bed gezet en een week later gewoon in haar bedje en dat ging goed. Zo kon ze aan de geluiden en geuren wennen in haar kamer.

Terug
Bovenaan