even een vraag mbt maken van een cv

Hai!

Ik heb even een vraag......een hele domme misschien, maar ik zou het nog dommer vinden om het verkeerd op te sturen.... Moet je je bassischool ook vermelden op een cv?

Ik ga vandaag samen met mijn man een cv voor hem maken. Hij werkt al een jaar of 12 bij dezelfde werkgever, maar het is er enorm aan het rommelen en hij heeft het er echt niet meer naar zijn zin. HEt is niet zo dat hij zomaar in het diepe zou springen en ergens anders zou beginnen, maar hij heeft een leuk aanbod gehad en ze zeiden dat ie zijn cv maar eens op moest sturen. Spannend dus. Wat ik dus wel erg belangrijk vind is dat ie daar wel een vast contract krijgt.....Nou zijn er veel mensen die zeggen; dat krijg je niet in deze tijd, maar ik ken toevallig ook mensen die wel gelijk na 1 maand proeftijd een vast contract kregen....

of je je lagere school erin zet is een keuze. Het kan, maar het hoeft niet. Als je in google CV voorbeeld of CV maken in typt krijg je veel informatie.

Ik zie zelf heel veel CV's en mijn voorkeur gaat uit naar niet lagere school vermelden, maar wel middelbare en evt voortgezette opleidingen. Maar dat is smaakgebonden, ik hou ook meer van korte en zakelijke CV's. Maar als je even googelt lees je al veel info!

Succes
Tamar

Hoi,

Lager school is meestal niet nodig.
Ik heb zelf laatst gebruik gemaakt van 123brief.nl en ik ben na het sturen van een sollicitatie brief meteen bij de eerste aangenomen (heb net mijn eerste werkweek achter de rug) en ze vertelden bij het gesprek dat ze mijn brief zo goed vonden!, de brief kost wel 2x E1.30 maar hij is wel goed!
Ik heb hem een klein beetje aangepast dat was alles...Misschien heb je er iets aan en verders veel succes!!

Gr Mascha

Ik zou het niet noemen. Als je je vervolgopleidingen noemt zal iedereen snappen dat je het basisonderwijs ook hebt doorlopen ;-) Pas vanaf de middelbare school zie je op papier ook de niveau verschillen.

Hai,

Thanx voor de tips meiden! Hij heeft zelf een prachtige brief geschreven en ik heb zijn cv gepimpt, hihi. Ik stond ervan te kijken dat mijn man zo'n goede sol. brief kan schrijven/typen!

Hij wacht nog een paar dagen af op zijn huidige werk, maar verwacht niet dat er verandering in komt, dus ws. gaat volgende week de brief op de post. Super spannend.....

He Miranda,

Geen basisschool op de cv zetten hoor. Behalve als hij verder daarna geen opleiding heeft gedaan, dan wel.
Enne als je hulp nodig hebt kan ik eventueel helpen met cv en brief. Ik heb veel ervaring!

groetjes Maris

Terug
Bovenaan