even een vraag over de sensi ovulatie test

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik gebruik sinds 3 maanden ovulatie testen,heb in de afgelopen drie maanden ook drie verschillende merken gehad,de 1e was eigenmerk van de DA,de 2e   van clearbleu,en nu die van sensi,zit er hier verder verschil in?
want bij de eerste 2 merken heb ik op dag 11 en 12 een positieve o.test gehad,maar nu bij de sensi test was hij vandaag nog steeds positief en ik zit nu op dag 13.
nou maakt mij die ene dag meer of minder niet zo heel veel uit want ik weet nu tenminste zeker wanneer ik het vruchtbaarst ben,  maar vroeg me af of dat normaal is...

iemand die hier ervaring mee heeft?

groetjes corina

Hoi Corina,

Ik heb alleen ervaring met de Sensi test.
Ik heb hem nu 2 x gebruikt. De eerste keer omdat ik een tussentijdse bloeding had en ben erg onregelmatig dus ik dacht misschien was dat mn eisprong, ik testen en toen was er een licht streepje, de volgende dag nog een keer getest om te kijken of het streepje weg was of juist donderder. Maar het streepje was precies hetzelfde......
Ik heb het op de site nagezocht, maar het kan dus zijn dat ik altijd wat van dat hormoon heb, dus is er altijd een streepje zichtbaar.
Erg onduidelijk dus. Nu ga ik een paar dagen achter elkaar testen, eens kijken of er wat gebeurd, maar iik heb er niet zo veel vertrouwen in.

Groetjes, Ris

hey ris bedankt voor je reactie....
maar ik heb te vroeg gejuicht denk ik,heb daarnet al weer getest en was het streepje minder donker,dus ik denk dat ie nu niet meer positief is!

weet jij,of iemand weet hoe het zit als je zwanger bent?

ik hoor geregeld dat als je ovulatie test positief belijft dat je dan zwanger bent,maar dan vraag ik me af hoe dat dan zit want een ovulatie test geeft toch gemiddeld maar twee dagen positief aan?en daarna moet de LH waarde toch  weer zakken ? en de innesteling gebeurd volgens mij vaak pas een paar dagen na de eiersprong..
dus hoe kan een ovulatie test dan positief blijven?

Hoi Ris en Corina,

Ik heb ook een tijdje ovulatietesten van sensitest gebruikt. Ik was hier heel tevreden over. Nadat ik positief getest had, werd ik (helaas) na ongeveer 14 dagen ongesteld. Het idee achter deze testen is dat ze een piek in het LH-hormoon testen. Dat is een hormoon dat eigenlijk altijd wel aanwezig is, maar vlak voor de eisprong toeneemt. Deze piek meet je dan met de ovulatietesten.
Corina, ik heb nog nooit gehoord dat ovulatietesten postitief blijven. Meer dat er op een "verkeerd" moment getest werd. Dus ver nadat de eisprong geweest was. Een ovulatietest geeft namelijk ook een positieve uitslag op het HCG-hormoon. Dit ga je volgens mij inderdaad pas aanmaken na de innesteling en dan moet het eerst nog toenemen voordat het voldoende is om te kunnen testen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Succes in ieder geval!

Groetjes Mariska

oke mariska super bedankt voor je snelle reactie,
dan weet ik nu tenmiste dat dat niet mogelijk is dan als het goed is.
maar ik had het ergens meerdere keren gelezen en toen dacht ik;dat is toch onmogelijk?

ben je al lang bezig?

Hoi Corina,

Ja, helaas ben ik al ruim een jaar bezig. Heeft ook te maken met dat ik heel lange cycli heb. Dus ik zit "nog maar" in ronde 8. Maar op zich beviel het wel om ovulatietesten te gebruiken, ik voel namelijk wel mijn eisprong. En dan is het fijn om dat bevestigd te krijgen met zo'n test.
Ben jij al lang bezig? En hoe vind je de ovulatietesten?

Groetjes Mariska

Ik las net jullie berichtje en het kan inderdaad dus zo wezen dat een positieve ovulatietest, een positieve zwangerschap kan betekenen.
Bij mij was het namelijk zo dat ik een ovulatietest had gedaan en die gaf direct een dikke streep. Positief dus. Ik vond het wel raar, want het kon eigenlijk nog niet zover zijn. Ik had namelijk 2,5 week daarvoor ook al een pos. ovutest. Dus mijn mannetje vroeg of het niet mogelijk was, of ik niet zwanger kon zijn. Ik zei nog tegen hem dat het andere hormonen waren, maar toch maar een testje gedaan en ja hoor.. direct een vette streep.
Omdat ik de sensitest had, toch maar een "echte"gehaald, de clear blue en ook die liet niets te raden over. Zwanger !!
Er schijnt in de ovutest ook een hormoon in te zitten die ook bij een zwangerschap zit.

Inmiddels ben ik 39+4 wkn zwanger en is het wachten op onze tweede wonder.
Ik wens jullie en anderen heel veel succes met zwanger worden!
Gr. Mamajo.

hey mamajo,
je begrijpt het niet,ik heb het over dat ie vanaf de dag dat je positief test dat hij dan ook positief BLIJFT!
want na ongeveer 2 dagen zakt je LH waarde,je hebt dan namelijk nog geen HCG hormoon in je lichaam zitten dat komt pas als je eitje goed ingenesteld is!en het innestelings gebeuren gebeurd pas ongeveer 2 tot ik geloof 5dagen NA de bevruchting!

en dat jij dan 2,5 week later een positieve o.test had dat kan ja want dan zit je al bijna op je nod,want het zit zo;het eitje nesteld zich meestal pas in de derde week van je cyclus in dus dan is het heel goed mogelijk dat jij toen positief heb getest.

Terug
Bovenaan