even een vraag over kraamhulp

hallo dames
ik heb een beetje raat nodig want nu ik 13 weeken ben moed ik de kraamhulp en zoo al gaan regelen dit is mijn 2 zwangerschap en heb bij de eerste een zupper kraam hulp gehad alleen zelf de kraam tijd was niks ik had geen rust en mijn ex lach in bed want die was dood moe want die had het heel zwaar maar goed heb nu al een heele poos een andere man waar van ik ook de 2 kindje krijg en die is heel anders nu is mijn zus kraamhulp daar heeft ze voor geleerd en ze wou heel graag bij mij de kraam hulp zijn aan de 1 kand vind ik het wel leuk dat zij dat wil ook geen vreemde in huis maar aan de andere kand is wel me zus en hoop niet dat ze te veel met de dingen gaat bemoeien dus best een dielema ze zou ook dan bij de bevaling zijn wat me moeder dus weer niet leuk vind om dat zij er ook graag bij wil zijn maar wij willen graag met zijn 2tjes doen zonder iemand er bij maar ja aan gezien me zus dan de kraamhulp is moed ze er bij zijn mm . wat zouden jullie doen weet het even niet meer zoo goed

groetjes van mandy

Ten eerste is het je eigen keuze wie jij wel en niet bij je bevalling wil hebben, dus als je het met zijn 2en wil doen moet je dat gewoon doen.
Jouw zus is daar dan niet bij als jouw zus maar als de kraamhulp. Je kan dat ook met haar afspreken. Dat zij ook in je kraamtijd er meer is als kraamhulp en niet zoveel als zus. Je kan haar daar dan ook op aanspreken als het anders wordt. En tuurlijk zal het wel wat anders zijn dan wanneer je een vreemde kraamhulp in huis hebt maar ik denk dat je met goede afspraken ver zal komen.

Succes!

xx

waarom doe je niet allemaal?
alleen met je man bevallen, en naast een vaste kraamhulp als extra uren jouw zus.
dat ze dan vrijwillig even bijspringt.
heb je gelijks extra hulp in het begin dat is ook wel lekker

mijn beste vriendin zal er hoop ik bij zijn naast mijn man maar verder niemand
ze was er de 1e keer ook bij en dat was heel bijzonder. Mijn man had nl al moeite om op zijn benen te staan, vroegen ze ook nog of hij de navelstreng wou knippen, werd die nog witter hahaha
wat kraamhulp betreft hoop ik op iemand die beter naar onze wensen luistert. de werktijden bepaalde zij en het schoonmaken ook. luisterde niet dat wij geen chemische middelen gebruikt, nee gaat gewoon glasreiniger halen. ik was te ziek om er meer mee te doen helaas door een keelinfectie

Het is idd je eigen keuze. Persoonlijk zou ik mijn zus niet bij mijn bevalling willen maar dat is mijn mening. het ook maar net wat voor band je hebt met je zus. Mochte je wel voor je zus kiezen dan zou ik het wel professioneel houden tussen jullie. Misschien is het idd een idee om je zus als extra hulp in te schakelen. Naast de vaste kraamhulp. Die is er eind van de kraamweek toch halve dagen, kunnen ze het mooi afwisselen en heb jij mooi alle dagen hulp haha.

Maar succes met je keuze meid! Maak wel een keuze waar jij je goed bij voelt want jij ligt daar en niet je moeder of je zus!!!

Liefs ciomama

ik zou idd ook mijn zus er niet bij willen hebben. maar opzich haar in de kraamtijd hebben lijkt me best leuk en vooral voor andere kinderen is zij dan wel bekend.

Terug
Bovenaan