even een vraag over nutrilon A.R. dieet voeding tegen heftig spugen

hoi hoi moeders

heb even een vraag over nutrilon a.r voeding ben er op zich wel tevreden over sverre spugt een stuk minder had het achter af veel eerder moeten doen wand sverre is nu 6 maanden.

heb in het begin toen hij geboren was nutrilon hyperalergeen gegeven maar daar kon hij heel moeilijk door poepen en veel windjes. toen over gestapt naar nutrilon standaart.

heb daarvoor nutrilon standaard gegeven met johannes brood meel er door heen. maar de opvolg melk van de nutrilon standaard is zo vloeibaar dat ik wat anders moest.

nu heb ik dus een probleem ben echt supper blij dat het spugen echt bijna weg is MAAR hij poept zo hard weet niet of het daar door komt en moet dan ook heel hardt huilen.

ik geef in de eertse en de laatste fles rijsterbloem omdat anders meneer zijn fles binnen 4 a 5 min leeg heeft nu doet hij er iets langer over.

wie heeft dit ook en wie heeft de oplossing? hoor graag van jullie ook iedeeen zijn welkom.

nou doei doei lucy

Bij ons op het cb zeggen ze dat je beter bambix kunt gaan geven ipv rijstebloem, want van rijstbloem kunnen kinderen eerder verstopt raken. Mischien kun je beter bambix gaan geven, gewoon de voedingsschepjes van de melk bewaren en dan ongeveelr 5 schepjes bij in een fles van 200 cc doen.

Hoi Lucy,

Lars (ruim 6 mnd.) heeft net een periode van een paar weken gehad, waarin het poepen ook moeizaam ging. Hij bleef maar persen en kreeg het er bijna niet uit. Ik heb toen pruimensap door zijn fles gedaan (kan ook met Roosvicee met pruimen) en daarnaast extra water in zijn flessen gedaan. We geven gewoon de Omneo, dus daar kon het niet aan liggen. We hebben geprobeerd de buikpijn te verzachten met warme baden en massages. Af en toe gaf ik 's avonds voor het slapen wat kinderparacetamol.
Ik denk, dat het een fase was, waar hij doorheen moest. Inmiddels heeft hij geen moeite meer om zijn luiers te vullen.
Misschien is het voor jouw kindje ook tijd om over te stappen op fruit en groente? Die geven meer vezels, waardoor de darmen beter op gang kunnen komen. Nu Lars een aantal weken goed van groente en fruit heeft gegeten, zijn zijn darmen er op in gesteld.

En anders gewoon even het CB bellen. Die hebben vast nog wel tips.

Succes! Marijon

hoi hoi meiden

dank jullie voor de reactie. heb het al uitgevonden het spugen is een minder en dat scheelt zo veel was haahhahaha. en het poepen is ook goed nu was denk ik de banaan.

maar ga binnen kort beginnen met pap zit alleen nog even te dubben waneer.

nou doei doei lucy ( een opgeluchte en blije mama ihhihhi)

Terug
Bovenaan