even een vraag over overstappen naar 4 flessen...

Hoidiehoi allemaal!!

Sjonge, volgens mij heb ik al een hele tijd niets meer geschreven.... Schaam me diep, maar tussen het huishoude, en genieten van mijn mooie ventje door, vergeet ik wel eens iets...hihi

Met Stef gaat alles hartstikke lekker. Hij slaapt de nachten weer door....Hij is onwijs gegroeid en aangekomen, dus geen zorg in de wereld voor ons.
Hij krijgt nu ook sinds ruim een week een paar hapjes fruit (en groente) hapjes. En 's avonds voor het slapen, krijgt hij nu een beetje rijstebloem. Hij is nu meer tevreden dan ooit. En dat terwijl we toch al niet mochten klagen....

Maar, nu alles zo goed gaat, wil ik graag over op 4 flessen per dag, omdat ik ze anders in een korte tijd moet proppen. Dit vind ik een beetje zonde.... DUs nu dacht ik, ik haal er een fles af. Maar dan moet ik dus (minimaal) 30 cc extra per fles maken, en volgens mij heb ik die mevrouw van het cb iets horen zeggen over dat je nooit meer in 1 fles moet doen.....Maar dit weet ik dus niet meer zeker... Kan het kwaad als hij steeds flessen van 210cc krijgt??

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, want ik wil het graag proberen omdat ik echt het idee heb, dat hij daar aan toe is.

Liefs Annet
mama van Stef 15w1d

Hoi Annet,

Ik lees dat je kindje pas 15 weken is. Zou me daarom echt geen zorgen maken over het feit dat ie nog 4 flessen krijgt. ( Milan kreeg er toen volgens mij nog 5 per dag.)

Ik zou ook niet de flessen 'groter'maken zodat je met minder flessen af kan. Het idee is dat ze op een gegeven moment hun voedingsstoffen uit de bijvoeding halen en dus minder honger hebben in melk. Ze drinken de fles dan niet meer leeg. Dat is een teken om er een minder te geven.

Je weet trouwens wel dat de who adviseert om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeding? (omdat er anders een grotere kans bestaat op voedselallergieen)

Groetjes
Amanda

Hoi hoi

Ja, ik weet wat ze adviseren, maar het cb raadde het mij aan.....
Enne, je begreep me een beetje verkeerd denk ik..
Stef krijgt nu dus nog 5 flessen en il wil graag naar 4 terug.
We gaan het vanaf vandaag gewoon proberen....dus als iemand
nog leuke/handige tips heeft....

Liefs Annet

Ons kindje is nu 11 weken en we hebben 2x geprobeerd hoe ze het op 4
flessen zou doen. Ze dronk echter nog te weinig (170/180cc) om over te
stappen. Wij hebben ze gewoon laten slapen na de laatste fles (20.30
uur) en ze sliep gewoon lekker door.

Nu kreeg ik op het bureau te horen dat je eigenlijk moet wachten tot ze
6,5 kilo weegt of 4 maanden is om over te stappen..dus ja.

Als die kleine van jou 200cc drinkt (of 210cc) en dan 5 flessen zou je
makkelijk kunnen proberen om die laatste fles weg te laten en hem door
te laten slapen.

succes

Terug
Bovenaan