even een vraagje aan de a.s moeders die bijna hun zwangerschap erop hebben zitten

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Allereerst veel suc-6 met de laatste loodjes.

Ik ben van het januari forum en ben nu 33 + 1 weken zwanger van de eerste.

nu volgt mijn (misschien domme vraag)

hoe bereken je nu de uitgerekende datum.

33 weken is bij mij 8,5 maand dus zou ik over 2 weken bevallen.
maar als de verlos kundige het voor je berekend is het 40 weken dus dat zou dan 10 maanden zijn.

ik ben 18 januari uitgerekend en nu is mijn vraag moet ik uit gaan van 40 weken of van 9 maand want 4x 9 is 36 weken en dat zou betekenen dat ik de kleine 18 december zou kunnen verwachten????? snappen jullie het nog.
Daar komt bij dat mijn laaste werkdag 15 december is .dan ga ik met verlof.

wie helpt mij.

groet bonus

De uitgerekende datum wordt berekend aan de hand van de eerste dag van je laatste menstruatie (mits die gewoon lekker regelmatig is, anders wordt er eerst een echo gemaakt om de precieze termijn vast te stellen..).

Vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie duurt een zwangerschap gemiddeld genomen 40 weken, wat overeenkomt met zo ongeveer 9 maanden. Ongeveer dus, en niet precies. Een maand bestaat trouwens ook nooit uit precies 4 weken (uitgezonderd februari dan, die heeft wel precies 28 dagen met uitzondering weer van het schrikkeljaar waarin februari 29 dagen telt), maar altijd uit 30 of 31 dagen. En die extra dagen berekend over die 9 maanden scheelt toch weer een week of drie :)

Ikzelf had meen ik ergens in maart mijn laatste menstruatie (waar uiteindelijk nog een paar dagen bij zijn geteld vanwege een onregelmatige cyclus) en ben 23 december uitgerekend.

Hoi hoi,

zoals Evelynne al zei duurt een maand nooit precies 4 weken... Heb mij er in het begin ook vragen bij gesteld. Maar je mag er wel van uitgaan dat je gynaecoloog het juist heeft uitgeteld...
Mijn laatste menstruatie was op 25 maart en ik ben uitgerekend op 30 december.
Nu, ons kleintje kondigd zich nu al wat aan, ik ga  nog proberen te wachten tot zondag 9 december. Ik moet dus rusten tot dan... Dan ben ik precies 37 weken.
En vanaf dan mag ons kleintje komen volgens mijn gynaecoloog...

Liefs,
van ons...

hoi

9mnd vanaf de 1e dag van je laatste ongi en dan een dag of 5,6 erbij tellen. zo hebben ze dat mij uit gerekend.gr wendy 40.3wk

Hoi,

Je uitgerekende datum is 9 maanden + 1 week na de laatste dag van je laatste menstruatie. Officieel ben je met 38 wk+5 dgn 9 maanden zwanger.

In feite ben je dus inderdaad langer dan 9 maanden is.

Veel succes met je zwangerschap!

Esther
38+6 dagen zwanger van de eerste

trouwens, een  maand is ongeveer  4.4 weken, dus als je daarvan uitgaat dan kom je al een heel eind in de buurt van 9 maanden als je 40 weken rekent.

Ik hoop dat dit wat helpt.

Esther

Terug
Bovenaan