even een vraagje aan julie, ervaringsdeskundigen ;)

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal!!

ik ben van het januari forum maar lees hier ook wel regelmatig mee. nu heb ik een vraagje.. en aangezien het jullie vast nog allemaal vers in het geheugen staat, vraag ik het aan jullie :)

hoe voelden jullie je de paar dagen voorafgaand aan de bevalling?
ik bedoel, voelde je dat het eraan stond te komen, was je misselijk, of opruimerig, of whatever, iets waarvan je achteraf denkt (of misschien op het moment zelf al dacht) dat het ging gebeuren..??

groetjes antoinet

Hey hallo

Ik zelf had helemaal niks in de gaten en heb de hele zwangerschap geen nesteldrang gehad.
We hadden de avond van kerst nog iemand die even langs kwam en die vroeg hoe het met mijn ging en of ik al iets voelde maar ik zei nog nou ik voel helemaal niks ik denk dat het zeker nog een paar dagen gaat duren. Maar niks was waar twee uur (00.00) later begon ik een beetje buik krampen te krijgen alsof ik moest poepen toe al snel had ik om de 5 min weeen. En 12 uur later lag onze kleine jayden in mijn armen.

Ik voelde dus van tevoren nog helemaal niks wel had ik toen de weeen nog een beetje te verdragen waren wel last van nesteldrang alleen kon ik niet veel meer omdat ik de weeen weg moest puffen en heel misselijk was en moest overgeven.

Groetjes lil en succes voor de gene die nog moeten bevallen

Toen mijn weeen begonnen had ik zoiets van 'he dat verwachtte ik niet!'
Achteraf moest ik de hele dag al heel vaak naar de wc toe want elke keer kreeg ik pijn in mijn blaas..

Dat waren dus al weeen maar die heb ik nooit door gehad..

Daarvoor voelde ik me super goed en dacht ik dat ik nog wel drie weken zou doorlopen..
Maar toch kwam ons meisje 3 weken te vroeg voor mij onverwachts in een record tempo!

Denk dat het voor iedereen anders is!

x Lies

Hoi meid,

ook ik had niks in de gaten.
Vanaf vrijdag 14 december had ik een beetje last van vochtverlies, maar dacht dat het om urine ging, hoewel ik toch een beetje twijfelde.
Ik kreeg van iedereen de raad om toch maar even te bellen naar het moederhuis en mijn 'probleem' uit te leggen. Nu, ik bel helemaal niet snel en liet het maar zen gangetje gaan. Van zaterdag op zondag was het toch een beetje meer vocht dat ik verloor, dus toch maar even bellen zondag morgend. Ik moest dit even komen laten nakijken in het moederhuis. Daar hebben ze een staaltje genomen en het bleek om vruchtwater te gaan. Ik moest daarblijven en wist dat ons meisje die dag of de volgende geboren zou worden. Heel gek, want zoals ik al zei had ik totaal geen vermoeden dat ze zou komen.
ik was 38 weken en 1 dag om precies te zijn, dus totaal onverwacht. Voelde me nog prima!!! Dus als je vochtverlies hebt, waarvan je twijfelt of het urine of vruchtwater is, ONMIDDELLIJK BELLEN!!! Want omdat ik niet onmiddellijk die vrijdag had gebeld, moest ik antibiotica krijgen... Niet echt een grote ramp, maar toch beter voorkomen natuurlijk .

VEEL SUCCES ERMEE!!!!
Liefs,
van ons...

En ook ik voelde niks aankomen. 's Ochtends nog op kraamvisite geweest, thuis gegeten en mn zoontje in bed gedaan. Toen ik hem om 4 uur uit bed plukte, begon het. Om 19.27 uur is onze dochter al geboren!!!

Succes, Juul

Ik had al weken heel warm, liep in tshirts, lag te zweten in bed, had in november mijn crocks nog aan... De bevalling begon met wat harde buiken, maar ik was er niet zeker van dat het het echte werk was. Ik lag rustig in bed, en kreeg het opeens heel koud. Klappertandend ging ik eruit, om warm aangekleed weer terug in bed te kruipen. en toen wist ik heeeel zeker dat ik heel snel weer mama ging worden..
Groetjes Soela

bij mij rommelde het wat in mijn buik. had een heel ander gevoel in mijn buik dan eerst. 's ochtends was ik mijn slijmprop verloren en waren mijn vliezen gebroken. dat laatste ha dik nog niet meteen door, want dacht dat het bij de slijmprop hoorde.

maar ik moest 's middags voor controle naar de gyn. en die zei dat mijn vliezen waren gebroken. 's nachts zijn de weeen toen gekomen en 21 uur later werd Renske geboren.

Terug
Bovenaan