even een vraagje en even zomaar kletsen

Nou mijn gezeur hier heeft volgens mij geholpen, want nadat ik dacht dat ik geen eisprong zou krijgen, is mijn tempratuur de volgende dag gelijk omhoog gegaan. Hij was eerst 36.1 en 36.4. Niet een een grote verhoging. Maar in ieder geval iets. Ik wacht ook maar rustig af. We zien wel. We hebben om de dag geklust, dusse...

Verder moest ik naar de assitente van de dokter om mijn bloed te laten prikken. Omdat ik steeds zo duizelig was. Maar geen bloedarmoede en mijn bloeddruk was ook goed. Zij dacht dat het gewoon de stress was. Druk op school, huis bouwen en dan ook nog graag zwanger willen worden. Ze vroeg of ik ook tempratuurde en hoe ik dat deed. Zij zei dat het beslist rektaal moest. Ik doe dit dus niet. Heb ik nu een maand voor niets getempratuurd of kan ik deze gewoon meetellen?

Gistermiddag kreeg ik visite van een vriendin. Zij zijn ook bezig om zwanger te worden. Ze zijn net zo lang bezig als ons. Maar nu is ze dus zwanger. Helemaal blij voor haar, maar toch een steekje van jaloezie.
Ze waren er ook heel anders mee bezig. Zo van we stoppen met de pil en we zien wel hoe dat komt. Ze zei ook dat ik er te veel mee bezig ben. Misschien is dat ook wel zo, maar ik wil zo graag. Net als vele andere dames, natuurlijk. Maar je hoort zo vaak dat je er minder mee bezig bent dat het dan ineens wel lukt. Nou ja, bijna vakantie en dan misschien (weet het nog niet zeker) alles maar even aan de kant schuiven en lekker relaxen.
We zien wel. Misschien is het wel niet nodig en is het deze maand wel raak.
Nog een dikke week wachten en dan is mijn NOD. Gelukkig genoeg afleiding.
Nou zal even bij mijn mannetje gaan kijken bij het huis.

Liefs janna nienke

Hoi Janna Nienke, ik miste je net op de msn. Ik zat heel ijverig een pro-moeders voor moeders berichtje te typen voor het febforum en toen dat klaar was, was jij weg.
Klinkt goed hoor, je berichtje. Bij mij zat er ook wel eens een dagje tussen voordat het echt hoog was (twee keer twee tienden verhoging in plaats van in een keer drie of vier tienden).
Hoe voel je je verder, voel je je borsten, moet je veel plassen, heb je veel honger? Dat waren bij mij de eerste tekenen, ruim een week voor mijn nod (maar misschien is het bij jou wel duizeligheid!!)

Ik duim voor je!
Ik heb inderdaad morgen mijn eerste echo, spannend hoor!!

Liefs, el.

Ha Janna Nienke,
Wat is dat nu voor een rare mededeling, dat je alleen maar rectaal zou kunnen tempen. Ik heb er niet veel verstand van, maar het lijkt mij redelijk onzinnig. Het gaat er volgens mij om dat je het steeds op dezelfde manier en tijd doet. Volgens de bijsluiter van de thermometer kan rectaal of onder je oksel of tong een verschil van een halve graad of hele graad opleveren. Maar dat maakt toch niet uit.
Als je het steeds op dezelfde manier doet, moet je toch nog steeds temp.verschillen kunnen zien???
Kortom, ik snap er niets van en hoor dat voor het eerst.
Misschien weten de andere dames er meer over??

groet,
Gonnie

Hoi Janna Nienke,
Wat betreft het rectaal temperaturen, dat klopt wel hoor. Het is het meest betrouwbaar.[Ben verpleegkundige. Heb er een klein beetje verstand van]
Maar als jij dit niet prettig vindt, doe je het toch anders. Het scheelt nooit heel erg veel hoor.
Groetjes Arina

Hoi Janna Nienke, ik heb altijd vaginaal getempt omdat ik dat nou eenmaal een makkelijker gaatje vind, haha. De gyn vond het geen probleem en ik had een 'mooie lijst' volgens hem.

Liefs, el.

Hoi Janna Nienke, voor je vriendin heel leuk dat ze zwanger is, dat jij een steekje jalozie voelt is menselijk hoor meid. Enne die fabel er teveel mee bezig zijn geloof ik niet. Ik geloof wel dat je niet te krampachtig er mee bezig moet zijn tot het overdreven toe zeg maar. Maar meid wie weet ben je straks wel samen met je vriendin zwanger. Ik hoop het voor je.

Liefs Molly.

Nou ik denk dat ik dan maar gewoon vaginaal blijf tempraturen. Vind ik wel het handigst. Mijn tempratuur is nu weer een tiende gestegen. Hopelijk blijft het verder ook zo. Ik heb nog geen last van 'kwaaltjes' Al voel ik me dagen al niet lekker. Maar dat had ik ook al voordag ik ooit zwanger kon zijn. We moeten maar gewoon afwachten. Maar het duurt nog maar een weekje. Hoop niet dat ik dan het weekend ongi word, want dan gaan we net naar het beachkorfbal en dan met die buikpijn daar rond te lopen. Ik reken er maar gewoon op dat het deze maand niet raak is. Kan het ook nooit tegenvallen, toch..

Liefs Janna Nienke

hoi janna nienke,
lekker makkelijk om te zeggen ja, dat je er minder aan moet denken...breng t maar ns in de praktijk. sommigen kunnen dat beter dan anderen. ik vind t altijd een beetje irritant, ze bedoelen t niet zo maar t lijkt toch een beetje op ' het is je eigen schuld...' nou ik geloof er ook helemaal niks van. maar ontspannen zijn en niet te veel stressen is altijd beter voor je dus er zal wel een kern van waarheid in zitten. we proberen het heus wel! sterkte met proberen dus maar, en ik duim, lis

Terug
Bovenaan