Even een vraagje, kan iemand em beantwoorden misschien?

We zijn weer bezig om weer opnieuw zwanger te worden, alleen heb ik dus 1 januari mijn miskraam gehad, bloeding tot 10 januari gehad daarna schoon!
Nu zijn wij weer bezig dus, hoe groot is de kans dat ik in deze weken zwanger zou kunnen raken,en kan je ong berekenen wanneer de beste dag is om te vrijen ?????

Want ik heb veel gelezen maar toch staat er overal weer net iets anders..
Ik heb een ovulatie test gedaan,de eerste keer een licht streepje, is dus niks, de volgende dag 2 streepjes ( maar ik had ook die dag pijn in mijn eier stokken.. dat heb ik altijd voordat ik ongie moet worden,) maar goed toen was de test dus posi van de ovulatie, en een dag later niet meer ... hoe kan dit ???
Toen de ovulatie test posi was maar ik ook dat gevoel in mijn buik had hebben we wel gevreen, dus ja hopen maar denk ik ?!?!

Hoi Mathilde,

Na een miskraam heb je iedere maand net zo veel kans om zwanger te worden als wanneer je nog nooit een miskraam hebt gehad. Als je regelmatig ongesteld bent kun je het voor jezelf vrij makkelijk uitrekenen wanneer je je meest vruchtbare dagen hebt, anders wordt het al wat lastiger. Net als bij een gewone menstruatie kun je uitgaan van de eerste dag dat die begint om je cyclus uit te rekenen. Tenminste dit heb ik mij laten vertellen, en bij mij klopt het ook wel. Alleen, net zoals je cyclus kan veranderen na een zwangerschap, kan dit ook na een miskraam het geval zijn.
Daarbij komt dat je lichaam mogelijk wat langer nodig heeft om te herstellen, waardoor je cyclus niet meteen weer goed op gang komt. Er is mij geadviseerd om de eerste menstruatie af te wachten, en als je zo lang kunt wachten zou ik je dit ook adviseren. Op de 1e plaats kun je dan goed berekenen hoe lang je precies zwanger bent, maar net zo belangrijk vond ik het, dat je dan kan merken hoe je lichaam reageert na de miskraam. Ik vond het een geruststellende ontdekking dat mijn cyclus weer normaal was!
En wat betreft die ovulatietesten, daar weet ik niks van, ik doe daar niet aan........
Veel succes!
Groetjes, Karin

Hallo Ik las je verhaal en ik ben met de ovu test zwanger geraakt (inmidddels bevallen van een zoon).
Ik moet je wel zeggen dat ik een miskraam heb gehad maar pas na 6 mnd zwanger raakte dus was mijn cyclus normaal
In de bijsluiter staat hoe het werkt anders opzoeken via internet.
Maar je moet  de eerste dag van je ong tellen en dan 2 weken later beginnen met de test
Bij een normale cyclus van 28 dgn zou je14 a 16 dgn na de 1ste dag van je menstruatie je ovulatie hebben dus je eisprong.
Als inderdaad de streepjes kleuren is het feest hihihi
je kunt ook je eisprong voelen dmv dat je buikpijn heb. Als de streepjes de volgende dag weg zijn is het keep your fingers crost en hopen dat er raak is geschoten haha
Anders zou je ook je huisarts kunnen raadplegen.

Suc6 groetjes Kim en Danny(03-08-08)

Terug
Bovenaan