even een vraagje over een volgende zwangerschap....

Hoi meiden!

Nou, bij ons is de kogel door de kerk, we gaan er nog een keer voor. Ik wil graag eerst nog een maand of twee op dieet en dan gaan we het weer proberen!!!!!!!!! Ben helemaal dolgelukkig omdat ik twijfelde of mijn man nog wel wilde...

Maaarrrrr nu komen er allemaal vragen bij me op.....
Allereerst, ik ben bevallen via een keizersnede, is er een tijd dat je moet wachten of kan ik nu wel gewoon weer (nou ja gewoon) zwanger worden?? Stef is nu 5 maanden.

En dan natuurlijk....hoe waren jullie tweede zwangerschappen? Waren die vergelijkbaar met de eerste of had je kwaaltjes die je de 1e keer absoluut niet had? Mijn zwangerschap was namelijk vrij makkelijk, maar vraag me af of ik me nu op het ergste moet gaan voorbereiden....

En dan nog.....valt het mee of tegen? Een tweede... Is het zwaar? Was het zwanger-zijn zwaar met een kleintje in huis?

Poeh, ik wil het heel graag, maar ik ga er nu iets bewuster en wijzer in dan de eerste keer....ik denk te veel na!

Ben heel benieuwd meiden!
Liefs Annet

Nou, zal ik de spits maar afbijten dan..

Mijn zwangerschap ( van Yari ) was net zo supergoed als de zwangerschap bij Yenna.
Maar het is wel zwaarder omdat je er natuurlijk al 1 hebt rondlopen.
Yenna is en was altijd een hele vlugge meid en kon toen ik zwanger was van Yari al heel veel zelf. Het voordeel is dat Yenna nog ruim 2,5 uur sliep tussen de middag en ik zo ook mooi ff kon rusten. Ik heb dan ook gewoon 3 dagen gewerkt en ben ik geen 1 dag ervan  thuis geweest.

Misschien heb ik gewoon geluk gehad dat het allemaal zo goed liep !!

Groetjes Marina

Hoi,

Leuk dat jullie er samen achter staan en hoop dat het voorspoedig gaat allemaal!!

Er is een ding waar je eigenlijk rekening mee moet houden en dat is dat je je lichaam een jaar de tijd moet geven om op te knappen. Een zwangerschap vergt héél veel van je lichaam en al helemaal als je binnen dat jaar opnieuw zwanger wordt.
Ik heb dit ook van mijn VK vernomen (ik was er nieuwsgierig naar).

Kennis van mij was 6 maanden na haar bevalling ook weer in verwachting en dit heeft een erge aanslag op haar lichaam gehad. Vandaar dat je je lichaam wat tijd moet gunnen om op te knappen...

Als je door middel van een keizersnee bent bevallen kan je de eerste tijd gewoon onder toezicht van de VK staan, echter vanaf week 35 zoiets moet je naar het ziekenhuis en neemt de GYN het over. Als je wilt mag je ook de gehele zwangerschap daar onder controle staan, maar de meeste vinden een VK net wat persoonlijker.

Ik kijk ook al uit naar eind dit jaar (willen wij er ook weer voor gaan),.. kan bijna niet wachten van opwinding,.. maar wil nu nog even wachten en genieten van Kay.

Uiteraard doet iedereen dat  wat denkt dat goed is  en zo hoort het ook..
Heel veel succes met afvallen en daarna weer bijkomen (zwanger buikje)  !!

Esmé mv Kay

Hoi, spannend hoor!!!! erg leuk.
Kan me voorstellen dat je lichaam tijd nodig heeft om te ontzwangeren, 9 mnden staan ervoor toch!?
Wij hebben bewust een tijdje gewacht met een tweede maar helaas daarna 2 miskramen gehad, je weet dus maar nooit hoe het loopt.
Daardoor is het leeftijd verschil  van mijn meiden ook wat groter -bijna 3,5 jaar.
Ik vind de drukte met twee enorm meevallen en geniet van mijn meisjes.
Maar Roos is dan ook al bijna 4 en kan veel zelf, en als ze in April naar school gaat heb ik heerlijk de tijd met Linde.
Wens je veel succes met alles!!!
groetjes Danielle.

Hoi Annet

Leuk dat jullie er samen uit zijn dat je dit nog een keer mee wilt maken.
Na een keizersnee wordt eigenlijk geadviseerd om minimaal een half jaar te wachten maar liever 1 jaar. Dit heeft te maken met de genezing van de wond.

Groetjes Anke

Hey Annet!

Ik wil voorlopig nog geen broertje of zusje voor Thomas. Ik heb een hele goeie zwangerschap gehad. Ik wil gewoon nog even lekker genieten van mijn ventje. Ik vind het leuk als Thomas de leeftijd heeft dat hij een beetje begrijpt dat hij zich een grote broer voelt zeg maar. Dus als Thomas een jaar of 2 is dan zie ik het wel.
Liefs Esther

Hoihoi,

Ik ben superblij voor alle meiden die alweer zwanger zijn, maar sta zelf wel heel erg achter de zin: 9maanden op en 9 maanden af....
Je lichaam heeft een topprestatie geleverd tijdens een zwangerschap en bevalling en heeft echt  tijd nodig om weer tot rust te komen, ook al voel je je nog zo goed...
Bij een keizersnede weet ik het niet zo goed, ze gaan door heel veel laagjes buik heen (ik heb er meerdere gezien voor mijn werk....) en er mag niet zo snel weer veel spanning op die buik (en baarmoeder) komen...

Esmeralda

Meiden bedankt!
Niet dat iets me nog van ons idee af kan brengen....hahaha
Maar als je er zo weer over gaat nadenken komen er zoveel
vragen bij me op! Echt hopeloos! hihi

Nou ja, we zien het wel over een paar maanden. Alles zal zich
dan vanzelf wel oplossen denk ik.

In ieder geval bedankt!
Liefs Annet

Terug
Bovenaan