even een vraagje over nutrix

Hallo Dames

Ik heb even een vraagje over nutrix.
Kun je hier zomaar mee beginnen of moet je dit langzaam opbouwen.
Mijn zoontje is nu 4 maanden geweest en ik wil de laatste fles gaan afbouwen, dit mede omdat hij met 3 maanden zijn laatste fles al niet meer leeg dronk. Ik vond 3 maanden nog een beetje jong voor 4 voedingen en ben hem daarom overdag meer gaan geven.
Zijn schema ziet er nu als volgt uit:

07.45/08.00        240cc
10.00                          klein beetje fruit
11.45                         230cc
15.30                         240cc
18.45/19.00        170cc
21.15                         120cc

Wil dus nu de laatste twee samen gaan voegen tot 1 grote fles.
Is dit nu al verstandig?
En wat is dan het beste. Ik denk zelf aan 240cc + 3x nutrix maar weet dus niet als ik zomaar 3 scheppen nutrix  bij de voeding kan doen.
Graag jullie advies

groet
 
mijn zoontje( nu 6 mnd) krijgt al vanaf 3 mnd rijstebloem door de laatste fles.
Ik denk dat je in de fles van 19:00 meer mag doen( bijv 210 cc)  en dan 3 lepels rijstebloem. Denk dat hij dan wel doorslaapt. Of probeer die fles een half uurtje later te geven. En dan die andere fles laat   je vallen.
Succes!
 
Hallo Quentin,

Ik denk dat je die twee laatste flessen wel kunt samenvoegen en die dan wat kunt aanvullen met Nutrix. Maar denk er wel aan dat je dan misschien een grotere speen nodig hebt, omdat die rijstebloem natuurlijk behoorlijk verdikt! Ik heb pas op mijn CB gehoord dat je niet snel té veel rijstebloem kunt geven, als je er dus maar voor zorgt dat je kindje het ook echt binnen kan krijgen!

Maar als ik het schema zo eens bekijk... ik vind het niet zo gek dat je kindje de laatste fles niet meer leegdrinkt... Ik geloof dat de flesjes die je overdag geeft, behoorlijk gevuld zijn... Misschien heeft het daar iets mee te maken, dat je kindje gewoon verzagdigd is? Ik kreeg, toen ik van vijf naar vier voedingen over wilde stappen, te horen dat 4 maanden wel érg jong was daarvoor. Ik heb het toen toch gedaan en na nog een maandje ben ik toen met de laatste fles begonnen met Nutrix omdat hij 's morgens zo heel vroeg wakker werd. En dat hielp goed. Nu krijgt hij nog steeds 4 flesjes (van 200 cc) en de laatste is dan met Nutrix erbij. Heel langzaam aan ga ik nu de flesjes afbouwen (hij is nu zeven maanden) en andere voeding erbij geven.

Succes ermee...

Goetjes, Delena
 
hoi delena

Ik ben het zeker met je eens dat de flessen wie hij overdag krijgt behoorlijk zijn. (Hoewel hij dit met zonder moeite leeg drinkt)
Dit was niet in het begin zo hoor. Hij kreeg met 3 maand gewoon flesjes van 180cc en daarvan liet hij s'avonds dan vaak de helft staan. Aangezien hij van 2 naar 3 maand maar 270 gram was aangekomen had ik gewoon het idee dat hij overdag wat te kort kwam, vandaar dus dat ik hem overdag meer ben gaan geven. Als hij straks meer bijvoeding krijgt ga ik de melk wel wat minderen. Hij eet nu nog maar 3 hapjes fruit.
Gisteren heb ik zijn laatste fles om 19.00 gegeven en hij heeft gewoon doorgeslapen.
Hij heeft om 07.45 zijn eerste voeding gehad. Hij was nog maar net wakker toen ik naar hem toe ging. Ik geef hem dus 4 x 240cc is dit dan echt te veel? (Hij was met 3 maanden 65.5 en toen woog hij 6230 gram)

Groet
 
Hoi,
Op zich is de voeding die je geeft niet te veel hoor. Ik zie op mijn werk meerdere kinderen die minder flessen krijgen en dan ipv 180cc meer in 1x.

Als je maar oplet dat hij niet over de 1000cc per 24 komt. Dat is niet goed voor de niertjes.
En zolang je daar onderblijft geen probleem

Succes
 
Terug
Bovenaan